Vilka är gravida nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka är gravida nu då?

Vi har ju nästan BF samma dag! Vilket BB vill du föda på? Om allt står rätt till för oss när det är dags så vill jag åka till Varberg. Har bara hört positivt om BB där. Samt att det är lugn och ro!
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Har bf 14/10 och var till bm idag på 25 veckors kontrollen. Allt är väl typ bra, men jag måste erkänna att en del dagar saknar jag mina "trallallapiller"! (Har fibromyalgi och åt tidigare rätt starka tabletter mot det)

Senaste veckan har magen växt till sig, men den är fortfarande inte "bebisformad" utan skulle lika gärna kunna vara en "fettmage" och det tycker jag är lite trist.

Jenny
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag har BF den 20 September.. :d

Kan ju tillägga att jag är påväg in i vecka 29.
Det är full fart i magen, buffar och knuffar !

Hälsa.. gått upp väldans mkt ! SÅ det är TUGNT.
Mina ben svullnar, lagt på mej vatten =/
Ryggont och ganska trött. Om man bortser från
det så mår jag TOPPEN :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag har BF den 25/9.... hela sommaren med denna värme.... och inga svala kläder att ha på sig.... :smirk: Det är andra barnet, har en tös på 18 månader oxå. :D
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Ha! Varför ska barnmorskor vara så snara att dra slutsatser? och skrämma en...

Efter 2 barn och en himla massa spring på toaletten kan jag i alla fall meddela att jag INTE är inkontinent, alls. Jag är övertygad om att de som rider tränar upp alla möjliga muskler i underlivet som man kanske inte skulle träna i vanliga fall. Så ta det lugnt och njut av graviditeten ;)
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag väntar första bebin, har BF den 22 december så det är ett tag kvar...
Jag mår toppen, har fått en liten bebismage redan och har nu nedräkning till ultraljudet den 19 juli. Det ska bli så spännande att få se den lille krabaten! :love:
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Men vad ska man göra då?
Ibland kommer det ju inte så mycket, men känslan av att det trycker på är extremt störande, och när man väl känt att man måste kissa går det ju inte att sluta tänka på det :angel: .
Kan man inte bara ha ovanligt liten blåsa, eller vad är det som gör att vissa måste kissa så ofta?
Har haft en del urinvägsinfektioner, men inte nu (kollat).
Kan jag ha dålig muskulatur, eller nåt?
Kissar som sagt ovanligt mycket även när jag inte är gravid.


/Jossan
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilka är gravida nu då?

Min BM sa att jag ska hålla mig "ett par timmar" varje gång det börjar kännas nödigt :eek: hon var helt skräckslagen då jag sa att jag kissar 15 ggr per dygn (även som ogravid).... hon sa att man minst ska kissa 2 dl åt gången.....
försöker själv göra mkt knipövningar, hoppas det är till hjälp.
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Blixtra: Jag födde på Östra förra gången, men på spec BB då jag låg inne en vecka innan på spec och blev igångsatt, är nöjd så ser ingen anledning åkat till Varberg, Även Mölndal låter trist för min del, min mamma jobbar på Östra så jag käner mig hemma där, har lussat där som liten då hon jobbade på BB och varit på privatvisningar av min mor på Operation kvinokliniken, så jag känner alla rum och apparater :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag är en riktig smygis, läser nästan bara (förr om åren hette jag Kroonan).

Men iaf så ska jag ha min andra unge i oktober, BF 27/10.
Storasyster fyller 4 i september. Tror att bebben blir en lillasyster :love:

Just nu så går allt sin gilla gång, som det brukar vara i mitten på graviditeten. Bebben sparkar och Hb är på 0 typ ;)
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Här kommer en smygis till...

Bäbis väntas iaf till 22 september :) ... så nu har man gått och blivit sådär "tjock och go" :crazy: ... jisses vad vatten jag har lagt på mig :angel: ... känner mig som en michelingubbe mest hela tiden...

Har inte haft några som helst problem med värmen men nu börjar det faktiskt bli lite jobbigt :eek: ... vill ju ligga vid vatten mest hela tiden... men det är inte så lätt med en liten hundvalp vid sidan :love: ... jag menar hon får ju inte vara med överallt direkt...
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag.
Slutet av januari om allt går som det ska :smirk: !
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

och ankan... om du ser det här, om du berättar det för M så säg att han INTE får säga nått på jobbet än!!!
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag är nu i v 26, BF är 18/10.

Vi har också börjat titta på barnvagnar. Maken gillade Emmaljunga sittvagn med mjuklift, Sport Crossway. Själv föredrog jag motsvarande kombi hos Brio eftersom den var mer lättgungad och varukorgen var större. Är det nån som har erfarenheter av om dessa detaljer är viktiga?
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Tokmaja skrev:
Jag.
Slutet av januari om allt går som det ska :smirk: !

och ankan... om du ser det här, om du berättar det för M så säg att han INTE får säga nått på jobbet än!!!

TOKIS *skäller* sånt här ska man itne få reda på HÄR heller
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag har Bf den 30/9 och väntar mitt tredje barn. Lågt blodtryck, dåligt blodvärde, +12kg och en massa värme gör att det är ganska jobbigt att vänta barn just nu men jag är trots allt överlycklig över vårat lilla pyre. :banana:
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag med! Beräknat till 8/12. Var just på ultraljud vilket var fantastiskt tyckte vi!
 
Sv: Vilka är gravida nu då?

Jag är beräknad till den 1/10. Börjar synas rätt mycket nu. Har gått upp 15 kg redan :crazy: . Har ont i ryggen, hälsporre och ischias :( . Mindre mysigt, men nu har jag semester i 2 veckor och sen har jag fått beviljat havandeskapspenning, så nu är det färdigjobbat för mig :bow:
Ska in på ultraljud igen i augusti eftersom moderkakan låg så långt ner vid förra ultraljudet. Förhoppningsvis har den flyttat på sig :smirk:
 
11 sept

BP 11 sept, 3:e barnet.

11 sept är min egen födelsedag också! Jag hoppas nog barnet får en annan födelsedag än just detta datum...

Mått pyton hela graviditeten, precis som de 2 innan. Alla bekanta har i princip vetat om det sen v 6-7 pga detta (låg inlagd då pga illamåendet), så det känns som jag varit gravid i evigheter!

Gått upp sisådär 14 kg (v.33). Köpt en beg 04 Teutoniavagn än den jag hade tidigare, har sålt min gamla (fåfänga, va?) och dessutom köpt nyare Rock-a-Tot (ännu mer fåfänga).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 775
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Mirtai
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp