Vilka är ni? Bildtråd

Är själv rätt ny på Buke hund då jag mest ströläst innan men hoppade in i Valp 2015 tråden förra året och är lite mer aktiv här nu :)

Jag är 27 år och bor i Västra Värmland ihop med min man, två döttar (4 och 1 år), en Hovawartik på 10 månader, två islandshästar, en katt och en kanin :D Har en egen liten gård med hästarna här hemma.

Vi har alltså en hoffe. En fantastiskt hund med humor som gör en gråhårig ibland men som bjuder på många skratt! Hon älskar att vara med på allt och hennes främsta uppgifter är att vakta gård och barn, spåra och träna lite lydnad. Har tänkt sätta igång med mer aktiv bruksträning framöver och vi har lagt lite grunder själv. Vi är en aktiv familj som är ute mycket, springer, promenerar, rider är på utflykter mm och hon hänger med på allt som går att ha med henne på. Väldigt lydig och går lös här hemma och på promenader.

Det vi fått träna mest på är självförtroendet vid möten. Hon kan morra och bli osäker så vi har jobbat mycket på att få henne att vända till positiv energi när vi ber henne och det är stor skillnad :) Hon är en väldigt glad och positiv hund som älskar människor och andra hundar! På gott och ont ;)
 
Efter 6 BäCäs, 40 mjölkkor + rekrytering o sinkor + 60 talet finullsfår så bidde det en Berger des Pyrenées à face rase, se avataren. Det var extremt svårt att välja ny ras när hjärtat skriker BC.
 
Vilken bra tråd för mig som också är ny här på Buke! Är väl själv inte så väldans aktiv då jag är ny till allt detta med hundägande, ibland skriver jag i Valp 2016 tråden men annars är jag rätt tyst. Följer med en hel massa trådar dock då det finns en hel del intressant att läsa om här :)
Är alltså 21 år och nybliven hundägare. Bor i Sveriges östra grannland. Hos oss bor jag, sambon och vår nyinskaffade corgikille på 17 veckor. Planen är att han ska vara min allround hund, eftersom jag är ny i hundägandets värld vill jag gärna testa på många olika aktiviteter. Hoppas på att åtminstone testa på lite agility och rally med honom då dessa intresserar mig mest just nu, och eventuellt bli kompishund. Kompishundar besöker alltså ålderdomshem och liknande i terapisyfte, ni har säkert något liknande Sverige under annat namn. Hur som helst, vi får se vart vi hamnar, nu ska vi först kämpa med att få grunderna under kontroll ;)

5Kb7OX8.jpg
 
Är själv rätt ny på Buke hund då jag mest ströläst innan men hoppade in i Valp 2015 tråden förra året och är lite mer aktiv här nu :)

Jag är 27 år och bor i Västra Värmland ihop med min man, två döttar (4 och 1 år), en Hovawartik på 10 månader, två islandshästar, en katt och en kanin :D Har en egen liten gård med hästarna här hemma.

Vi har alltså en hoffe. En fantastiskt hund med humor som gör en gråhårig ibland men som bjuder på många skratt! Hon älskar att vara med på allt och hennes främsta uppgifter är att vakta gård och barn, spåra och träna lite lydnad. Har tänkt sätta igång med mer aktiv bruksträning framöver och vi har lagt lite grunder själv. Vi är en aktiv familj som är ute mycket, springer, promenerar, rider är på utflykter mm och hon hänger med på allt som går att ha med henne på. Väldigt lydig och går lös här hemma och på promenader.

Det vi fått träna mest på är självförtroendet vid möten. Hon kan morra och bli osäker så vi har jobbat mycket på att få henne att vända till positiv energi när vi ber henne och det är stor skillnad :) Hon är en väldigt glad och positiv hund som älskar människor och andra hundar! På gott och ont ;)

Glömde ju bilder.

13615436_10206771710838329_7560836674947648746_n.jpg


13612115_10206768074627426_4571922321245847927_n.jpg


13516236_10206731774399943_6011780144006145551_n.jpg
 
33 år gammal och bor i Småland. Jag är inte jätteaktiv här, dessutom går det lite i perioder beroende på hur mycket annat jag har i livet.

Jag har två stycken hovawart. Min Saulos är äldst, 7,5 år gammal och min "once in a lifetime" hund. Han är min följeslagare i vått och torrt och har det mesta av vad jag vill ha i en hoffe. Min första egna hund så vi har testat lite allt möjligt. Rallylydnad, lydnad, spår och sök bland annat. Rallyn och lydnaden är väl det vi gör mest.
DSC_2316.jpg


Impa är min tik som är 3,5 år gammal och en fodertik. Just nu har hon 11st valpar på kenneln. Jag brukar skoja och säga att henne har jag fått för mina synder. Hon är full av bus och har gett mig många gråa hårstrån med sina upptåg. Samtidigt är hon en underbart snäll och positiv hund full av fart och fläkt. Min toka! Vi tränar för att tävla i bruks spår.
DSC_2393.jpg


skog.jpg
 
32 år från nordvästa skåne. Jag är hästtjej i själ och hjärta men efter att jag fick ta bort min once in a lifetime-häst för ett år sedan så var det dags att göra något annat så det fick bli en hund istället! Min familj har haft hund hela livet men Alpina är min första egna hund så vi lär oss tillsammans. ;)

Alpina är en finsk lapphund på 8 månader (idag :D) som är världens gladaste lilla busunge! Kunde verkligen inte fått en bättre valp, hon är helt underbar! Tyvärr har det visat sig att hon har väldigt dåliga höfter så vi har fått lägga agilityplanerna på hyllan. Istället kommer vi satsa på rally och nose work! Vi har precis avslutat en kurs i nose work och hon tycker det är superkul! :up:

B9542C3A-F604-48FF-BA8B-197492AD3C7B_zpsqmcnpzct.png

FF796C53-A847-41D2-9E0A-C3EA773423F2_zps3ax11scm.jpg

0C2E7E0B-ECDA-47ED-97C6-EA9A447725B6_zpset6dpujp.jpg

07A8B975-C5D6-4900-B55E-ADB31781503D_zpsrt4jl00q.jpg

6B2E138A-9C30-40CB-97A1-07B0B681FE80_zpsgi2mpqx9.jpg
 
Är i mina bästa år och har nu valpen Huliganen, 10 veckor gammal Cardigantik.
Har innan kamperat med Rottis, schäfer/BC och belgare. Bor i Stockholm samt i ruttet torp i skogen på sommaren. Bilder är för jobbigt att lägga upp på buke, så det blir det inga.
 
Är i mina bästa år och har nu valpen Huliganen, 10 veckor gammal Cardigantik.
Har innan kamperat med Rottis, schäfer/BC och belgare. Bor i Stockholm samt i ruttet torp i skogen på sommaren. Bilder är för jobbigt att lägga upp på buke, så det blir det inga.
Ska jag lägga upp en av dina?

Edit: äh vad dum jag är. Jag la upp en av dina bilder på min imgur och har pm:at länken till dig. Gör som du vill :)
 
Senast ändrad:
24 årig konörd i Småland som sålde unghästen för 1,5 år sedan och införskaffade mig ett stycke galenpanna. En dansk svensk gårdshund vid namn Betty som nu är 8,5 månader. Min ständiga följeslagare och en hund som i arbete och rörelse passar mig utmärkt men som utöver det driver mig till vansinne :devil: Vi roar oss med att ställa ut, träna rally och agility. Vi ska debutera i rallylydnaden 20/8 en dag efter hon fyllt 10 månader och får starta. Än ser det hoppfullt ut och vi ska lite senare i juli börja satsningen i rallyn med privattränare. Målet är SM men vi får se hur långt vi tar oss. Först och främst siktar vi på att vara färdiga med RLD-N tills årsskiftet.

DSC05704.JPG

DSC05720.JPG

DSC04731.JPG
 
Har en 6-årig galenpanna som jag ärvt, flyttade hem till oss för drygt ett år sedan.
Tränar och har precis börjat tävla i rallylydnad och barmarksdrag, spårar en del också, både personspår och viltspår.

Försöker mig på bilddebut på Buke, med en bild från vårt favoritställe på jorden :heart
Men hjälp, hur minskar man storleken på bilden??

13612231_10154264760486665_7385763997793008529_n.jpg
 
21 år, från Stockholm men tillfälligt bosatt ca 10 mil norr om Göteborg där jag studerar. Hästtjej från grund och botten, men avslutade det kapitlet pågrund av flytten till andra sidan landet. Istället blev det hund.

Milou är en Shetland Sheepdoghane på 10 månader, faller ur rasstandarden pga färg men vad gör det :p Väldigt simpel, men totalt galen och hyperaktiv. Gillar att vara till lags och är verkligen världens bästa kompis som följer med i ur och skur. Planerna med honom är rally och förhoppningsvis lite agility. Även lite spår är tanken. Men huvudsaken är att vi ska ha roligt och prova på massa olika saker, uppleva :D
197_zpsabboyxm6.jpg

203_zpss1pboshc.jpg

Milou-skog_zpsa73oev9b.jpg
 
24 år gammal och bor just nu i Uppsala. Delar med mitt vardag tillsammans med sambo och våra två retrievrar, Lex 4 år och Hamlet 2,5 år. Själv är jag totalt galen i hundar, och det mesta i mina tankar och mitt liv kretsar runt just hundarna. Min allra första hund var en envis liten japansk spets, som jag fick när jag var 9 år.

DSC03498_zps17a0c61a.jpg


Lex, labrador retriever, är min första egen köpta hund. Han är min bästa vän på alla sätt och viss, med han har också gett mig ordentligt med gråa hår under åren. Han var fruktansvärd under sina tonårsår! Men nu äntligen börjar han landa lite mer på jorden! En energisk kille som är med på det mesta, men samtidigt är väldigt envis och vet vad han vill. Har lite svårt med passivitet, men annars otroligt rolig att träna med då han är väldigt lättlärd och positiv. Till hans favoriter hör spår, och vill sätta igång med viltspåret igen. Han har godkänt anlagsprov, så nu ska vi bara våga ge oss ut i öppen klass och jaga ettor. Planerar även att börja träna och eventuellt tävla rallylydnad med honom. Kör även barmarksdrag, men har lite problem med att han gärna badar i varje dike:D
DSC05278_zpsyy4hynll.jpg


Hamlet, Golden retriever, är senaste tillskottet i familjen. På vissa sätt är han så otroligt enkel att ha och göra med, och på andra sätt är han en ordentlig utmaning för mig. Men i grunden är han en otroligt snäll individ och älskar att vara nära och få vara med. Men har väldigt nära till stress. Just nu kämpar vi med hundmöten ( som vi lyckats komma en bra bit med! Nu skäller han bara hälften av gångerna vi möter hundar) och att inte använda matte som kamptrasa vid träning. Apportering är hans liv, och han vill helst ha något i munnen hela tiden, för då känner han sig riktigt nöjd och duktig. Förhoppningen är att vi ska kunna träna lite av varje i framtiden, när jag lärt mig bättre hur jag ska arbeta med honom, men fram tills dess ska vi satsa mer på barmarksdraget som han är väldigt duktig i. Han är också duktig i söket, och tycker detta är väldigt roligt så där ska vi också försöka lägga krut. En hund som jag tror har stor potential, bara jag lär mig hur jag tränar med honom på bästa sätt.
Hans absoluta favorit plats är husses och mattes säng, han är sista ur sängen på morgonen och först i den på kvällen :D
DSC05161%20-%20kopia_zps944jp0ga.jpg
 
Hans absoluta favorit plats är husses och mattes säng, han är sista ur sängen på morgonen och först i den på kvällen :D
Måste vara Goldenmentaliteten :D Här får vi släpa upp hund om det är för tidigt (och skulle jag av någon anledning sova vidare och sambon ta med Svansson så får han lyra ner honom med mat och koppla honom när han äter, annars springer han tillbaka till sängen och blir som en cementklump som inte går att flytta på :o :D )
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 187
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 490
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp