Vilka är ni? Bildtråd

Och just ja, jag är 30 år och bor i Norra Halland med min Golden retriever som oftast går under smeknamnet Svansson (samt min sambo och katt). Svansson är en glad och vänlig herre som är rätt lättkränkt, matfixerad och minst sagt egensinnig. Han fyllde åtta igår och har funnits i mitt liv sedan 4 veckors ålder. Han har en hel del problematik med såväl fysiken som mentaliteten och vi har jobbat supermycket på att han ska fungera i vardagen, vilket numera går relativt smärtfritt sedan vi flyttade från lägenhet i stan och alla ljud där.

Vi har sedan länge gett upp alla planer på regelrätt träning och tävling (dels har jag inte riktigt intresset, han har inte kapaciteten med tanke på stress och sen så medicinerar han med dopingklassad medicin och jag har aldrig tagit tag i att söka dispens iom att intresset inte riktigt finns). Iställlet är vi med på massa kurser bara för att prova på och för att göra saker ihop, så hittills har det blivit lite inofficiella utställningar, viltspår, rallylydnad, kantarellsök, apporteringskurser och inofficiella tävlingar, aktivieringskurser, massagekurs, simning och till och med en start i inofficiell pensionärsagility. Vi hänger ofta på goldenklubbens och SSRKs aktiviteter och Rufus fungerar aldrig så bra som när vi är med massa andra retrievrar och tränar (det är däremot tråkigt att göra det hemma i ensamhet :D). Han älskar verkligen att apportera och han är aldrig så lycklig som när han får hämta eller bära runt på saker.

Dessutom är han en väldigt rolig och egensinnig personlighet så han överraskar mig fortfarande med att hitta på nya saker, så som att ta egna rundor i föräldrarnas bostadsområde (by på landet där alla känt honom sedan han var valp), rensa jordgubbslandet eller bärhinkarna, jaga gräshoppor eller plantera om blommor. Den bästa grejen att göra är att sno saker från folks väskor (gärna oanvända blöjor) som han kommer gående med för att byta mot en godis, eller så snor han bilnycklarna när han är i min väska för att sen ta med och lägga sig på dem så jag inte kan åka utan honom. :D Han är helt enkelt väldigt väldigt charmig och en otroligt rar personlighet som, trots viss brist på uppfostran :o, de allra flesta tycker om.
2XY1NWI.jpg

Dz60JM2.jpg
 
Och just ja, jag är 30 år och bor i Norra Halland med min Golden retriever som oftast går under smeknamnet Svansson (samt min sambo och katt). Svansson är en glad och vänlig herre som är rätt lättkränkt, matfixerad och minst sagt egensinnig. Han fyllde åtta igår och har funnits i mitt liv sedan 4 veckors ålder. Han har en hel del problematik med såväl fysiken som mentaliteten och vi har jobbat supermycket på att han ska fungera i vardagen, vilket numera går relativt smärtfritt sedan vi flyttade från lägenhet i stan och alla ljud där.

Vi har sedan länge gett upp alla planer på regelrätt träning och tävling (dels har jag inte riktigt intresset, han har inte kapaciteten med tanke på stress och sen så medicinerar han med dopingklassad medicin och jag har aldrig tagit tag i att söka dispens iom att intresset inte riktigt finns). Iställlet är vi med på massa kurser bara för att prova på och för att göra saker ihop, så hittills har det blivit lite inofficiella utställningar, viltspår, rallylydnad, kantarellsök, apporteringskurser och inofficiella tävlingar, aktivieringskurser, massagekurs, simning och till och med en start i inofficiell pensionärsagility. Vi hänger ofta på goldenklubbens och SSRKs aktiviteter och Rufus fungerar aldrig så bra som när vi är med massa andra retrievrar och tränar (det är däremot tråkigt att göra det hemma i ensamhet :D). Han älskar verkligen att apportera och han är aldrig så lycklig som när han får hämta eller bära runt på saker.

Dessutom är han en väldigt rolig och egensinnig personlighet så han överraskar mig fortfarande med att hitta på nya saker, så som att ta egna rundor i föräldrarnas bostadsområde (by på landet där alla känt honom sedan han var valp), rensa jordgubbslandet eller bärhinkarna, jaga gräshoppor eller plantera om blommor. Den bästa grejen att göra är att sno saker från folks väskor (gärna oanvända blöjor) som han kommer gående med för att byta mot en godis, eller så snor han bilnycklarna när han är i min väska för att sen ta med och lägga sig på dem så jag inte kan åka utan honom. :D Han är helt enkelt väldigt väldigt charmig och en otroligt rar personlighet som, trots viss brist på uppfostran :o, de allra flesta tycker om.
2XY1NWI.jpg

Dz60JM2.jpg
Tror aldrig jag läst hans riktiga namn förut :D
 
Jag heter Frida, är 30 år och bor i Piteå tillsammans med en dotter, sambo och 2 röda staffordshire bullterrier.
Jag tävlar i agility med mina hundar. Min äldsta tik är agility(hopp)champion och tävlar i klass 3 och nu har jag en liten ungtupp som precis börjat tävla som jag tror mycket på.

11695987_10153064344648030_8849277716390292066_n.jpg

13620747_10153752861203030_17839193261633371_n.jpg
 
När jag kikade efter bilder till den här tråden insåg jag att det länge sen jag och vovven tog en selfie :nailbiting:

Jag är 31 år och bor i Skellefteå med min storpudeltik. Jag kommer härifrån men har flyttat runt i några år innan jag igen landade här, nära familjen. Min tok heter Doris, är 5 år gammal och vi har testat på en hel del olika saker. Hon har ställts ut en del, är nu finsk och svensk champion och blev efter det pensionerad från utställningsringen (= matte slipper pälsvården). Vi har tävlat i vanlig lydnad, utan framgång, och rally med viss framgång. Hon har nu RLDF och jag hade tänkt starta avancerad i sommar men min inspiration har försvunnit IOM att det är så långt att åka till alla tävlingar här uppe. Doris är hurusom rätt nöjd som aktiv sällskapshund, hon är ganska lat och smart av sig och gör därför inte många knop om hon inte tycker det är roligt. Vi har pysslat med sök en gång i tiden vilket vi båda tyckte var riktgt kul och går just nu apporteringskurs - också en stor favorit.
2i9182a.jpg


2ai29lx.jpg


14vmccy.jpg
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 191
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 491
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp