Bukefalos 28 år!

Vilka får plaketter?

bapro

Trådstartare
Jag tror att det kan finnas skillnader runt om i landet & är bara lite nyfiken...
Här i Norrbotten verkar det vara som standard att bara de 3 första placerade får plakett.
Detta både på regionala & lokala tävlingar. (samt både hopp & dressyr)
Tycker egentligen det är ganska snålt att inte dela ut till de första 6 placerade i af (det är ju så många som oftast tas in för prisutdelning)

Jobbade som hästskötare söderut (utanför stockholm) för nåt år sedan & då fick ju ryttarna plaketter även om de kom på en 24:e placering...
Då undrar jag lite: Gäller det bara nationella tävlingar att alla får plaketter (det kanske skiljer där med) eller är det så att man helt enkelt är snålare med plaketter här uppe i norr????? :eek:
 
Sv: Vilka får plaketter?

jag tävlar på lokalnivå i sthlms-området och på varje tävling jag har varit på så har alla placerade fått plakett.
 
Sv: Vilka får plaketter?

Jag tävlar i Västergötlands region och här får alla placerade plaketter , ialla fall på dom tävlingarna jag varit med på. Håller med om att det verkar snålt att bara ge till dom 3 först placerade...
 
Sv: Vilka får plaketter?

Vad står det i proppen?
Där skall stå vad som är priser, rosett, plaket, hederspris eller pengar?

Prisetman får för placering skall vara samma värde som anmällningsavg enl Tr.
 
Sv: Vilka får plaketter?

Här får alla plakett (med typ ett undantag en gång) jag ser plakett som lika självklart som rosetten är till alla placerade.
 
Sv: Vilka får plaketter?

Håller med bokslukaren, plakett är självklart till alla placerade.
Kilroy, småland
 
Sv: Vilka får plaketter?

på alla tävlingar jag varit på de senaste 7åren så har alla placerade alltid fått plakett.
 
Sv: Vilka får plaketter?

Med tanke på vad start, anmälningsavgifter, veterinäravgifter ev uppstallning osv. kostar så tycker man ju att dom kan ge bort en liten plåtbit :crazy: , Men det verkar som att iaf i norr och västerbotten kör dom enbart med dom 3 främst placerade... När jag varit tävlingsledare så har jag gett plaketter till alla plac, det är roligare så :p
 
Sv: Vilka får plaketter?

Här ges plaketter till samtliga placerade, men ibland på lokal nivå förekommer det att de inte delar ut några plaketter alls, men jag har aldrig varit med om att de första tre bara fått. Det är lite snålt faktiskt!
 
Sv: Vilka får plaketter?

jag håller med dig som också är från norr..
har varit placerad någon enstaka gång men aldrig fått plakett för jag har aldrig varit bland de 3 främsta..
vår klubb har miljoner :p plaketter, men är jättesnåla på att dela ut dem..
vi har iofs bara klubbtävlingar, men åteminstone 1an kunde väl få en? jag menar varför ska de bara ligga i en låda och bli dammiga?
inte ens när jag vann KM på klubben fick jag en plakett, det tycker jag är självklart!!
 
Sv: Vilka får plaketter?

Här i dalarna får alla placerade plakett! Ibland unghästarna oxå. Ibland (väldigt sällan dock) får man även plakett efter felfri runda i clear rounden.
Iaf vad jag vet.. tävlar lokala hopp & dressyr.

På klubbtävlingar tycker jag det är onödigt med plaketter, då skulle ju ridskoleponnyerna ha väggarna fulla av klubbens egna plaketter. Jag har vunnit KM tre gånger och det har räckt alldeles utmärkt med pokal, medalj och hederspris.
 
Sv: Vilka får plaketter?

Då får du se till att vara tävlingsledare liten oftare :D
Nä, allvarligt, man borde nästan ta upp det med förbundet, för det är väldigt snålt...
Var på en liten lokaltävling i Arboga med min häst när jag var ner & jobbade ett år & där fick man minasann t o m plakett för att va felfri i Avd B (unghäst) :banana:
 
Sv: Vilka får plaketter?

Ja jag förstår att man inte har det på ridskolor men nu är vi en klubb som inte bedriver sådan verksamhet.. och vi anordnar bara klubbtävlingar.. med privathästar..
Det är väl onödigt att plaketterna ska ligga och damma tycker jag!
jag blir mycket gladare för en plakett än för som nån fick för något år sedan, en såg! hallå, det är mest barn som tävlar! Kul att få en såg.. Nejmen ni förstår kanske vars jag vill komma...
 
Sv: Vilka får plaketter?

PÅ alla tävlingar jag har varit på, (stockholm, uppland, västmanland, värmland, småland, östergötland osv) har alla placerade fått plakett
 
Sv: Vilka får plaketter?

POKAL på KM????

!!!!!!!!

här i "norrland" måste man fan ha vunnit minst svår typ!!
på min klubb (vi är över 500) så får man bara en vanlig "enkel" (enrings) rosett om vi vinner KM!
jag skulle åxå vilja ha en buckla *avis*
 
Sv: Vilka får plaketter?

Självklart får vi pokaler! :D Dom stora är iofs. vandringspokaler som man får behålla om man vinner tre gånger. Dom små minnespokalerna får man behålla oavsett! Vi får riktiga rosetter oxå, samma som används till dom riktiga tävlingarna. :)

pokaler.jpg
 
Sv: Vilka får plaketter?

Vad olika det kan vara...I TR står det ju om detta med hederspriser (mom 141).
Vid tävling där endast hederspris utdelas ska värdet av detta uppnå till minst summan av ryttarens insats i klassen. Stallplakett kan räknas som hederspris. Hederspris ska tilldelas samtliga placerade ryttare.

Vad brukar ni få som placerade från plats 4 och nedåt?
 
Sv: Vilka får plaketter?

Oftast bara småkrams som t-shirtar, kapsylöppnare.... Dom bra hederspriserna får ju ändå alltid ettan - trean + plaketten :eek: Rosetten kostar ju bara ca 15 - 20 kronor, så har man i start och anmälningsavgifter betalat in 50 - 100 kronor vill man ju ha lite mer...
 
Sv: Vilka får plaketter?

Precis som Jezzie säger. På lokaltäving är det hederspriser, T-shirts, grimmor, kepsar & sånt.
På regionala får man oftast inga hederspriser utan bara rosett & premien (som motsvarar staravgiften om dun kommer 4:a eller längre ner").
Förra helgen t ex kom jag 5:a i en regional 110. Jag fick rosetten samt 80kr i premie. (anmälnings+ startavg. i klassen var 90kr.)
 
Sv: Vilka får plaketter?

Man tycker ju att dom hade kunna slänga in en plakett där också, det är ju inte direkt billigt att tävla :mad: Och speciellt i norrland klagas det på att det blir mindre som tävlar, undrar varför? bara ryttarlicensen ligger ju på 800 kronor om man nu inte enbart tänkt rida lokalt. Veterinäravgifterna är alltid för höga trots att det klart och tydligt står att klubben inte får tjäna några pengar på veterinären. Vill man ha uppstallning får man ofta betala över 500 kronor för ett meeting, start och anmälningsavgifterna smyghöjs varje år.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 286
Senast: Inte_Ung
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 321
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 378
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 238
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp