Vilka skyldigheter har man som hyresgäst?

När jag och maken hyrde hus i vår ungdom så kom vi alltid överens med hyresvärden om vad vi ville göra och om det var okej, tyckte han det så stod han för inköp av tapeter och färg eller så gjorde han avdrag på hyran. :)
Kommer ihåg ett år så betalade vi bara 9 månadshyror. :banana:

Allt vi ville göra som han tyckte var onödigt kunde vi få göra om vi stod för det själva, vilket vi också gjorde. Min styvfar hjälpte oss t ex att riva och bygga en ny altan och när det var klart så ändrade sig hyresvärden och gav oss en månadshyra för att det blev så bra. :D
När vi sen flyttade så var det inga diskussioner alls om vad som var gjort för allt hade gjorts i samråd med hyresvärden.

Så tips till framtiden, hyr du så kolla alltid med hyresvärden vad du får göra.;)
 
När jag och maken hyrde hus i vår ungdom så kom vi alltid överens med hyresvärden om vad vi ville göra och om det var okej, tyckte han det så stod han för inköp av tapeter och färg eller så gjorde han avdrag på hyran. :)
Kommer ihåg ett år så betalade vi bara 9 månadshyror. :banana:

Allt vi ville göra som han tyckte var onödigt kunde vi få göra om vi stod för det själva, vilket vi också gjorde. Min styvfar hjälpte oss t ex att riva och bygga en ny altan och när det var klart så ändrade sig hyresvärden och gav oss en månadshyra för att det blev så bra. :D
När vi sen flyttade så var det inga diskussioner alls om vad som var gjort för allt hade gjorts i samråd med hyresvärden.

Så tips till framtiden, hyr du så kolla alltid med hyresvärden vad du får göra.;)

Vi fick göra precis vad vi ville i princip, så där är det inga konstigheter.
 
Liten kul kuriosa, bara: I England, när man flyttar, tar man med sig ALLT - även -tadaaa- HELTÄCKNINGSMATTORNA!
I Tyskland med. Eller rättare sagt man är tvungen. När du flyttar ut måste allt bort och du ska renovera dvs tapeterna ner eller målade väggar i annan färg än vitt måste målas om. Rena betongväggar målade i vitt ska det vara, mattor ut och golven som är under ska lämnas så oavsett om de är i sämre skick än mattan (plast, klickgolv, heltäckningsmatta eller vad som nu ligger ovanpå) samt att köket ska plockas ned och tas med (alternativt skrotas om du har tur och det i nya lägenheten finns ett kök, dock mycket ovanligt).
 
Vad tråkigt att du inte kan ha Fille kvar. Hade jag haft möjlighet (och vilja) att ha hingst hade jag gärna tagit honom. Såå fin ju!

/Lavinia
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 547
Senast: Voeux
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp