Vilka täcken

Så, om jag förstår rätt, kan man lika gärna nöja sig med fleecetäcke och regntäcket över?
Men är det inte lättare att det skaver och trycker med två täcken på varandra?

Ponnyn ska väl antagligen klippas när pälsen blir för tjock, räcker det med fleece och regn då? Eller är tjocka-vintertäckes-alternativet bäst?
 
Nu vet inte jag vart i landet du bor,
men här uppe skulle jag inte bara ha fleece + regn på en klippt häst vintertid.

Men som sagt, varför bekymra sig om rid- och vintertäcke nu?
 
Naej, allt följer med hästen utom täcken, sadelgjord och annat som brukar gå sönder :smirk:

Det är förresten en arabkorsning, modell tunnpälsad.
 
Tja, jag bekymrar mig eftersom min far gärna vill veta hur mycket han kan tänkas få betala redan nu.
Bor i Stockholm.
Men som det ser ut nu skaffar jag alltså regn och fleece och vintertäcket i höst nångång.
Far kommer att gnälla :crazy:
 
Du kan ju tala om för honom ungefär vad ett vintertäcke kostar, men att köpa ett nu verkar bara onödigt.

Om du inte hittar något som det är REA på :)
 
Håller med de flesta andra här - du behöver "bara" ett regntäcke och ett fleecetäcke i början, komplettera senare med tex vintertäcke.

Själv älskar jag täcken - :love: - och har över tjugo stycken, allt från fleece till regn, till fleece med hög hals, "fintäcken" etc. :o
Men men, så har jag ju haft pållen i fem år nu också :love:, så jag har ju haft lite tid att samla på mig alla täcken! :)

Mvh Huntress
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: Ponylove
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 197
Senast: iNHALE
·
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
829
Senast: Tussinussen
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp