Bukefalos 28 år!

Vilka tillstånd och utbildningar krävs?

L

Linnea B

Jag undrar om någon vet vad det krävs (om det krävs några) för tillstånd och utbildningar för att ha verksamhet med handikapsridning, rehabilitering (ridning, hästskötsel) och prova på ridning? Hur och var söker man dessa (tillstånd) om det krävs?
 
Sv: Vilka tillstånd och utbildningar krävs?

Först krävs ett ridverksamhetstillstånd. Förr utfärdades det iaf av kommunens djurskyddsinspektörer, vet inte vem som gör det nu..ev länsstyrelsen.

Provapå ridning, handikappridning etc faller in därunder, men ska du jobba med ridningen som rehabilitering bör du nog ha mer gedigna kunskaper som tex sjukgymnast/arbetsterapeut osv.

/zelma
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 284
Senast: BornAgain
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 801
Senast: ako
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 130
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp