Vilken dum-sport sysslar du med?

Blandrastik

Trådstartare
Inga 100 meter häck här inte, utan allvarligare saker.
Ställer du upp startblocken vid röd gubbe, bara för att sen bli galen om nån tjuvstartar vid övergångsstället?
Själv har jag bland annat en backe, denna rejält branta och kurviga backe går från Huskvarna ner till Jönköping, väg 132-Ådalsvägen, för alla som vill prova. Denna backe skall tas nedför utan att man rör bromsen på bilen. Då blir det minuspoäng. Rejäl frustration om nån jävel råbromsar framför en så man tvingas till minus poäng. Maxpoäng om man skulle få för sig att göra det på cykel.

Annars gör jag nog även som de flesta, ställer sig i noga vald kassakö, kontrollerar vem som innehar på samma placering som mig fast i kön bredvid. Sen gäller det att ge kassören en blandning av vädjande blick tillsammans med onda ögat, fösa undan alla med sina rabattkuponger, så man kommer före den i röd jacka i kön bredvid, som tidigare var på samma placering som en själv.
Nuförtiden när jag skannar mina egna matvaror, så gäller klockning, in, två liter mjölk, som står längst in i butiken skanna och ut. Detta bör göras på under sex minuter. Rekordet är fyra.

Erkänn, nu. Vilken dum-sport sysslar du med?
 
Jag har en kickbike på jobbet. Och långa korridorer.
Lärde mig fort att styra med en hand, och hålla/bära saker med den andra. Just nu är utmaningen att åka stabilt utan händer alls på styret, för att antingen kunna hålla grejor i båda händerna eller kunna dra i dörröppnarsnören med ena handen. Det är skitsvårt, men ser imponerande ut när det lyckas.

Lyckligtvis har jag inte bara långa korridorer på jobbet, utan också arbetssugna ortopeder.
 
Har man tryckt på knappen vid övergångsstället så får man vackert stå kvar och vänta tills det blir grön gubbe, oavsett hur gles trafiken är. Dels inbillar jag mig att det är lite bra mindfulness-träning sådär att inte alltid ha så jäkla bråttom, och dels får jag dåligt samvete för de bilar som eventuellt får stanna helt utan anledning när någon tryckt på knappen men sedan knatat iväg!
 
Sysslar med tuppfäktning mot egna tuppen. Jag och en sopborste mot tuppen...brukar bli några hot om huggkubben också. Han får sommaren på sig, max.
Muta med godis. Strösslar du godsaker på marken kommer han nog av sig.

Annars tror jag inte jag har något att bidra med i den här tråden.
 
Jag har inte sysslat med det på ett tag nu, så nu måste jag nog släppa lite på kravet ett kort tag....
Har balansboll i stället för köksstol, en större en som är i lagom höjd.
Sitter på den i skräddarsits och dricker te.
Sporten är att inte vingla så att jag måste ta fast i köksbordet för att hålla balansen. Då blir det till att torka bort teet från golvet i stället....men det har jag klarat mig ifrån - än.
Har dock inte tagit tid på hur länge jag hållit på.
Får väl bli nästa projekt när jag tränat upp mig till den vanliga nivån....
 
Har också kickbike på jobbet. Sporten är att hålla lagom fart så att man kan glida fram till de automatiska dörrarna utan att bromsa innan. En extra svårighet är att vissa öppnad mot mig och andra från mig i den längsta korridoren.
Och sedan kö-tävlar jag så klart i affären.
 
Inga 100 meter häck här inte, utan allvarligare saker.
Ställer du upp startblocken vid röd gubbe, bara för att sen bli galen om nån tjuvstartar vid övergångsstället?
Själv har jag bland annat en backe, denna rejält branta och kurviga backe går från Huskvarna ner till Jönköping, väg 132-Ådalsvägen, för alla som vill prova. Denna backe skall tas nedför utan att man rör bromsen på bilen. Då blir det minuspoäng. Rejäl frustration om nån jävel råbromsar framför en så man tvingas till minus poäng. Maxpoäng om man skulle få för sig att göra det på cykel.

Annars gör jag nog även som de flesta, ställer sig i noga vald kassakö, kontrollerar vem som innehar på samma placering som mig fast i kön bredvid. Sen gäller det att ge kassören en blandning av vädjande blick tillsammans med onda ögat, fösa undan alla med sina rabattkuponger, så man kommer före den i röd jacka i kön bredvid, som tidigare var på samma placering som en själv.
Nuförtiden när jag skannar mina egna matvaror, så gäller klockning, in, två liter mjölk, som står längst in i butiken skanna och ut. Detta bör göras på under sex minuter. Rekordet är fyra.

Erkänn, nu. Vilken dum-sport sysslar du med?
Jag tävlar vid rödljuset. Snabbast iväg.. Mardrömmen var när jag var i Libyen och insåg att en klocka räknar ner till grönt. Snacka om tävlingstrigger.
 
Vilken kul tråd :D

Är sämst på att välja rätt kassakö trots att jag scannar av tillvaron så segar de framför eller nått liknande :cool:

Förr brukade jag kolla exakt hur lång tid det tog att mocka en box. Givetvis noggrant och fort. Jag och en kompis hade under en period då vi tävlade mot varandra och hennes rad fick jag inspektera och vice versa. Det och musik till såklart :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp