Vilken dum-sport sysslar du med?

Det gäller att ligga på exakt rätt ställe bakom en lastbil :angel:
E15F4278-8708-46E7-B362-464DE9746587.jpeg
 
Jag är lite säsongsbetonad i mitt dum-sportande, så nu på våren är min bästa sport att plocka nässlor/ogräs utan handskar. Min tanke är att händerna ska härdas och att det kommer sluta göra ont - vilket det sällan gör.

Trädgårdsarbete generellt utan handskar är en spännande sport - framförallt om en har många taggiga växter i trädgården :o
 
Snabbast genom tunnelbanan, samt att kliva av/pa vid de mest "effektiva" dorrarna, som ledar till kortast promenadavstand.
Valetablerad sport i storstader tror jag :D
Vi som inte väljer att sporta så har gott om plats i mitten :D hur bra som helst!

En klasskamrat berättade om en lokförare eller dennes kollega med dålig dag som pratade Länge i högtalarna om hur han ogillade att folk trängdes längst fram/bak i rusningstrafik pga tiden det tar extra. Det var lite roligt även om jag förstår frustrationen :D
 
Jag är lite säsongsbetonad i mitt dum-sportande, så nu på våren är min bästa sport att plocka nässlor/ogräs utan handskar. Min tanke är att händerna ska härdas och att det kommer sluta göra ont - vilket det sällan gör.

Trädgårdsarbete generellt utan handskar är en spännande sport - framförallt om en har många taggiga växter i trädgården :o
Men hjälp plocka brännässlor utan handskar FRIVILLIGT O_o:nailbiting::eek::confused::rofl:
 
Vi som inte väljer att sporta så har gott om plats i mitten :D hur bra som helst!

En klasskamrat berättade om en lokförare eller dennes kollega med dålig dag som pratade Länge i högtalarna om hur han ogillade att folk trängdes längst fram/bak i rusningstrafik pga tiden det tar extra. Det var lite roligt även om jag förstår frustrationen :D

Fast det ar ju inte alltid langst fram/bak som ar narmast dorrarna? Eller ar det alltid sa i sthlm?
 
Fast det ar ju inte alltid langst fram/bak som ar narmast dorrarna? Eller ar det alltid sa i sthlm?
Oftast där jag passerar i alla fall :meh:

Lägger till: jag har faktiskt svurit lite åt att det inte är avstigning i mitten lite oftare. Jag tror att det skulle underlätta.
 
Senast ändrad:
Tävling i vem som har lägst blodtryck är väldigt populärt här hemma, mest för jag vinner och jag gillar att vinna ;)

Min sambo fuskar däremot genom att försöka få mig att skratta
 
Jag är lite säsongsbetonad i mitt dum-sportande, så nu på våren är min bästa sport att plocka nässlor/ogräs utan handskar. Min tanke är att händerna ska härdas och att det kommer sluta göra ont - vilket det sällan gör.

Trädgårdsarbete generellt utan handskar är en spännande sport - framförallt om en har många taggiga växter i trädgården :o
Om man tar brännässlorna så långt ner mot marken som möjligt så bränns de inte. Se upp för bladen bara. Kan vara knixigt på dom riktigt små men det går det också.
 
Inga 100 meter häck här inte, utan allvarligare saker.
Ställer du upp startblocken vid röd gubbe, bara för att sen bli galen om nån tjuvstartar vid övergångsstället?
Själv har jag bland annat en backe, denna rejält branta och kurviga backe går från Huskvarna ner till Jönköping, väg 132-Ådalsvägen, för alla som vill prova. Denna backe skall tas nedför utan att man rör bromsen på bilen. Då blir det minuspoäng. Rejäl frustration om nån jävel råbromsar framför en så man tvingas till minus poäng. Maxpoäng om man skulle få för sig att göra det på cykel.

Annars gör jag nog även som de flesta, ställer sig i noga vald kassakö, kontrollerar vem som innehar på samma placering som mig fast i kön bredvid. Sen gäller det att ge kassören en blandning av vädjande blick tillsammans med onda ögat, fösa undan alla med sina rabattkuponger, så man kommer före den i röd jacka i kön bredvid, som tidigare var på samma placering som en själv.
Nuförtiden när jag skannar mina egna matvaror, så gäller klockning, in, två liter mjölk, som står längst in i butiken skanna och ut. Detta bör göras på under sex minuter. Rekordet är fyra.

Erkänn, nu. Vilken dum-sport sysslar du med?
Den backen i Huskvarna har jag åkt ned för på sommarhalvåret med lastbil utan att ha foten på bromsen. I och för sig ingen fot på gasen heller. Älskar VEB:en, typ som motorbroms fast ändå inte. :p

Annars min tävling är nog när jag ska backa med släpet intill ett företags brygga. För att vinna måste man stå perfekt spikrak. Försöker numera vänja mig av från den tävlingen då det går fortare att lasta även om bilen eller släpet står lite snett. :p
 
Ett tag sedan nu... men cyklade under en tid ofta längs en infatsväg med parallell cykelbana där trafikljusen var inställda för att ge bilarna grön våg. Det viktiga var att kunna cykla hela sträckan utan att behöva stanna (= sätta ner någon fot)
De ojämna avstånden och tidsintervallerna mellan korsningarna gjorde att strategin på varje delsträcka varierade. Dra på fullt från första sekund och köra jämnt med bilarna, släppa en våg och slappköra för att inte komma fram för tidigt, eller för all del köra ganska normalt på vissa ställen. Och hålla balansen på minimal fart om man missat och närmar sig ett rödljus.
 
När jag kör mammas lilla bil blir det gärna rödljus-dragrace eftersom många förare kör så respektlöst när de får syn på en tantbil. Särskilt hantverkare i skåpbilar, som ska köra om och lägga sig i vänsterfilen.

Mamma valde starkaste motorn när hon köpte sin tantbil...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp