Vilken dum-sport sysslar du med?

Konsten att få med sig allt så jag slipper gå två gånger är självklar, varför gå mer än nödvändigt liksom?! Tävlar ofta mot gps:en, att komma fram innan beräknad ankomsttid utan att bryta mot trafikregler. Sen har vi en lång sträcka med trafikljus på 70 väg, lyckas man köra sträckan utan att behöva stanna för rött har man vunnit. I dagsläget ligger jag två plus över mannen :angel:

När jag jobbade på lunchrestaurang så tävlade vi om vem som skalade potatis fortast. Efter ett tag kom vi på att det gick fortast om två skalade samtidigt, lättast att hålla tempot uppe då. Vi exprimenterade med olika skalare, storlek på potatis och hur man sköljde på snabbaste sätt :D

På nuvarande jobb är det en daglig tävling i inköp, inte hälsosamt på något vis.
 
Insåg nyss att den dumsporten jag faktiskt tävlar i och tränar mest är ”maximal snooz-tid”. Varenda morgon är en kamp mot klockan i hopp om att kunna stanna kvar i sängen så länge som möjligt utan att blir försenad.

Det som gör det extra spännande är att omständigheterna förändras från gång till gång - behöver/vill jag äta frukost? Duscha? Hur lång tid behöver Svansson i trädgården (den mest osäkra variabeln) och kommer trafiken att vara på min sida? Alltså är det mycket att ta hänsyn till vilket såklart gör det ännu viktigare att jag fortsätter träna :angel:
 
En sån här??
1525778561494.png
 
Jag försöker alltid optimera så att jag får med allt i första vändan. T ex i stallet. Parkerar cykeln, på vägen till boxen hämtar jag lucernpellets, fyller på vatten på vägen, stannar vid mitt skåp. Hämtar hövågen, tar med skottkärran på vägen och ställer vid boxen. Hämtar hönät och vattenhink i boxen och fyller på vatten samtidigt som jag packar hönät. Tar med näten till boxen, mockar, tömmer kärran, tar med vattenhinken på vägen tillbaka... Osv. Aldrig gå en sträcka tomhänt. :D
Det som förstör är att sadelkammaren är i andra änden av stallet, där jag inte har några andra ärenden. Därför proppar jag ibland in sadeln i mitt redan överfulla skåp. :o
Men eftersom jag är så jämrans effektiv, har jag massor av tid för att umgås med hästen. :p
 
Asbra tråd!

Haha, plocka brännässlor utan handskar är enda sättet - och ja, man blir faktiskt immun ungefär lagom tills sommaren är slut! :D

Sedan brukar jag på jobbet se hur många trappsteg jag kan "skutta" över i första klivet uppför trappan. Personbästa är fem! Det handlar om måååånga trappor upp och ned per dag (jag hotellstädar.) och i förrgår var första gången någon såg mig in action. Människan undrade vad fan jag pysslade med. :o
 
Asbra tråd!

Haha, plocka brännässlor utan handskar är enda sättet - och ja, man blir faktiskt immun ungefär lagom tills sommaren är slut! :D

Sedan brukar jag på jobbet se hur många trappsteg jag kan "skutta" över i första klivet uppför trappan. Personbästa är fem! Det handlar om måååånga trappor upp och ned per dag (jag hotellstädar.) och i förrgår var första gången någon såg mig in action. Människan undrade vad fan jag pysslade med. :o
Avslöjade du vad du gjorde?
 
Avslöjade du vad du gjorde?

Haha, nej jag tror jag klämde fram något om att jag hade bråttom. :D De tycker jag är skum nog som det är.
Kanske borde jag omfamna idén och göra det till en tävling inom avdelning istället, men då ser jag olyckorna hopa sig.
 
Haha, nej jag tror jag klämde fram något om att jag hade bråttom. :D De tycker jag är skum nog som det är.
Kanske borde jag omfamna idén och göra det till en tävling inom avdelning istället, men då ser jag olyckorna hopa sig.
Haha! Det hade nog varit mindre skumt om du berättade :p bråttom kändes ju som en knasig bortförklaring.
 
Jag springer alltid om jag ser buss/spårvagnen komma eller om den står vid hållplatsen. Även när jag inte har bråttom.

Jag gillar även att överlista västrafik.
Väldigt lite slår känslan när man "hinner ikapp" ett fordon man inte borde hinna med
Tex om man ser tvåan man ska med stänga dörrarna vid brunnsparken men man hinner med en trea och kommer ikapp och hoppar på tvåan vid drottningtorget istället...
 
Jag är lite säsongsbetonad i mitt dum-sportande, så nu på våren är min bästa sport att plocka nässlor/ogräs utan handskar. Min tanke är att händerna ska härdas och att det kommer sluta göra ont - vilket det sällan gör.

Trädgårdsarbete generellt utan handskar är en spännande sport - framförallt om en har många taggiga växter i trädgården :o
Så gör jag också. Sen följer ju sporten "somna trots att händerna kliar som fan".
 
Möjligt. Fast jag är ju över trettiofem år gammal. Att säga att man vill se hur många trappsteg man kan hoppa över låter kanske lite sisådär det med. :o:D
Nu är jag "bara" 28 men jag hade lätt kunnat prata om en sån sport :D jag har knallat rundor i korridorer och trampat på stället för att jag hade en stegtävling med @kimmis87 och glatt förklarat att ja, jag är knasig men jag räknar steg! :P
 
Trädgårdshandskar är SÄRSKILT obekväma och lerjorden klibbar fast i dem.
trädgårdshandskar? jag använder bästa möjliga vanliga arbetshandskar.

Fanns en sort som hette montagehandskar med lagom tunn nappa som var alldeles underbara.

Impecta har haft en sort med gul getnappa som är riktigt bra. Enda nackdelen var att de färgade händerna starkt senaptsgula om de blev fuktiga. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp