Bukefalos 28 år!

Vilken impregnering är bäst?

carintire

Trådstartare
Behöver impregnera våra regntäcken. Vilket märke är bäst, tycker ni?
Vet att ÖB har fler olika märken, så tänkte åka dit och handla.
 
Sv: Vilken impregnering är bäst?

Många proffs verkar använda Nikwax. Jag har också hört folk som är nöjda med båtkapellvax från t ex Biltema, men jag har själv inte fått bra resultat med det.
 
Sv: Vilken impregnering är bäst?

köpte mitt på h..ks. literflaska som ska hällas i tvättmaskinen.
Nu har jag ingen tvättmaskin så jag hängde upp täcket och spayade på medlet som jag spätt med vatten utan att skölja efteråt. Det håller ute vätan bra vattnet bara pärlar av täcket. Men det kanske tar bort lite av "andasfunktionen" och blev lite mjölkigt på ytan när man gör så här . Dom här på sprayflaska är tydligen inte lika bra.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Buongusto
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: MCP
·
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Sassy
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • The Eras tour Stockholm
  • Vad läser du just nu?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp