Vilken kattmat?

Tycker Sorbe skriver väldigt bra! Mina (två) katter får applaws chicken och jag köper en 7,5 kilos säck för 430 kronor. Den räcker i 3-4 månader (då får dom visserligen blötmat också) vilket blir så lite som 4,5 kronor om dagen! Inte alls speciellt dyrt faktiskt.
 
Har köpt spannmålsfri katt mat. Tror den hette cayon någonting . 70 % kött och resten grönsaker .
 
Det var grizzlys eget foder såg jag nu.. När denna påsen är slut kommer jag nog gå över till orijon. Då jag vill ge min katt så mkt kött som möjligt, och inte massa spannmål. Någon här som har erfarenhet av foder utan spannmål?
 
Det var grizzlys eget foder såg jag nu.. När denna påsen är slut kommer jag nog gå över till orijon. Då jag vill ge min katt så mkt kött som möjligt, och inte massa spannmål. Någon här som har erfarenhet av foder utan spannmål?
Jag har nu börjat med Applaws, kommer inte riktigt ihåg nu men har för mig att den var ungefär lika bra som Orijon men billigare! Klart att det viktigaste är att katten får det bästa, men det skadar inte att tänka på plånboken också ;) Applaws har annars mycket kött och protein med så lite konstiga ingredienser (som inte passar kattmat egentligen) som möjligt :)
 
Jag har nu börjat med Applaws, kommer inte riktigt ihåg nu men har för mig att den var ungefär lika bra som Orijon men billigare! Klart att det viktigaste är att katten får det bästa, men det skadar inte att tänka på plånboken också ;) Applaws har annars mycket kött och protein med så lite konstiga ingredienser (som inte passar kattmat egentligen) som möjligt :)

Hur fungerar applaws för katter med väldigt känslig mage? Så som perser.
 
Hur fungerar applaws för katter med väldigt känslig mage? Så som perser.
Ingen aning tyvärr :crazy: Enligt logiken så borde det kanske vara bra med så få främmande ingredienser som möjligt, men å andra sidan kanske den höga kötthalten kan få en ovan mage att reagera... Kanske någon annan vet? @Sol ?
 
Ingen aning tyvärr :crazy: Enligt logiken så borde det kanske vara bra med så få främmande ingredienser som möjligt, men å andra sidan kanske den höga kötthalten kan få en ovan mage att reagera... Kanske någon annan vet? @Sol ?

Jag får prova å vänja över väldigt sakta helt enkelt :) Han tål ju kycklingen på tuggbenen :)
 
Min ena katt är rätt känslig och fungerar jättebra på Applaws. Hon är dock blandras om det gör någon skillnad. :)

Jag inbillar mig att känslig mage är känslig mage oavsett ras. Dock är perser kända för att vara känsliga i magen. Min var så kass i magen av maten han fick när jag köpte honom, rekommenderas egentligen att man ska vänta två veckor innan man börjar med vänja in nytt foder men han var så kass så vi byte rakt av efter en vecka. Han vart faktiskt bättre redan dagen efter.

Vilken sort får din från Applaws?
 
Min Ragdoll klarade Applaws först men sen ballade magen ur. Min väns katt spydde som en gris trots sakta invänjning. Men trots det gillar jag Applaws. Värt att prova tycker jag!
 
Har en katt vars mage ballar ur när han äter fisk. Kan någon tipsa om ett bra torrfoder utan fiskinnehåll? Ger även Bozita blötmat.
 
Jag inbillar mig att känslig mage är känslig mage oavsett ras. Dock är perser kända för att vara känsliga i magen. Min var så kass i magen av maten han fick när jag köpte honom, rekommenderas egentligen att man ska vänta två veckor innan man börjar med vänja in nytt foder men han var så kass så vi byte rakt av efter en vecka. Han vart faktiskt bättre redan dagen efter.

Vilken sort får din från Applaws?

Oj, stackaren! Skönt att ett byte fungerade. Min får chicken, hon har reagerat på allt med fisk i så finns inte så mycket att välja på. Sedan äter hon pussis blötmat utan fisk också, det enda (förutom Applaws egna blötmat) som fungerat. Önskar att hon kunde äta mjau men det går inte alls. :(
 
@transmission Men..Applaws chicken innehåller ju laxolja? Iaf enligt innehållsförteckningen på min påse.

Jo, jag vet och Pussis blötmat innehåller också fisk! :p Jag tror inte hon är allergisk mot fisk egentligen, men allt som det stått lax/sill/osv på har hon inte kunnat äta. Har inte hittat nåt annat samband än just vad det står på förpackningen. Formulerade mig fel i det tidigare inlägget!
 
@transmission Ja, jag menade ju inte att ifrågasätta att det funkar för katten (funkar = bra!), utan reagerade mest på sambandet mellan tål inte fisk och foder med fisk i :p.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 613
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 245
Senast: Jamienoble
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
617
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp