Bukefalos 28 år!

Vilken låt har du på hjärnan?

Sweet Caroline.

Blev förundrad för jag vet inte att jag har hört den på x antal år. Senaste gången är förmodligen här :love:
 
The first and the orgignal (även om inspälningen med Johny Logan var ratad någon månad innan) Säger bara West Life, släng er i väggen.

 
Jag råkade gå in på topp 50 Sverige på Spotify. :cautious:

Nu ekar "rid mig som en dalahäst" i huvudet. Ibland blir den dock undantryckt av "banan, melon, kiwi och citron". Plz send help
 
Jag råkade gå in på topp 50 Sverige på Spotify. :cautious:

Nu ekar "rid mig som en dalahäst" i huvudet. Ibland blir den dock undantryckt av "banan, melon, kiwi och citron". Plz send help
Precis detta hände mig för ett tag sedan… Bad telefonen välja nån rolig musik på hundpromenaden. Den valde någon ”Populärt i Sverige just nu-lista”. Jag, som helt ovetande utlandsboende, fick en smärre chock och kände mig sänd tillbaka till det glada (?) nittiotalet… Dalahästar (jisses vilka Ronny & Ragge-wannabes :bag:), Nordman och så den där fruktlåten på det… Det var ett tag sedan, men jo. De poppar upp i mitt huvud fortfarande. 😅
 
Precis detta hände mig för ett tag sedan… Bad telefonen välja nån rolig musik på hundpromenaden. Den valde någon ”Populärt i Sverige just nu-lista”. Jag, som helt ovetande utlandsboende, fick en smärre chock och kände mig sänd tillbaka till det glada (?) nittiotalet… Dalahästar (jisses vilka Ronny & Ragge-wannabes :bag:), Nordman och så den där fruktlåten på det… Det var ett tag sedan, men jo. De poppar upp i mitt huvud fortfarande. 😅
Jag kan trösta dig med att jag varken har hört dalahäst- eller fruktlåten, trots boende i Sverige.
 
Hatar alla svenska kopior eftersom de inte ger texten rättvisa, så här är originalet, live från en en spelning i London, Royal Albert Hall fullproppd med norrmän:

 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 850
Senast: fejko
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 508
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 204
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp