Bukefalos 28 år!

Vilken planet är han från?

Aningsfull

Trådstartare
Hade en vän och hennes bebis på besök igår. Hon berättade att hennes arbetsgivare redan hunnit ringa henne för att planera när hon ska börja jobba igen. Han tyckte att det var dags att hon kom tillbaka nu. Självklart inte i samma utsträckning som tidigare, det kunde han ju förstå. Men att hon kunde ju i alla fall börja jobba kvällar och helger igen såhär till att börja med, för då är ju hennes sambo hemma och kan passa barnet.
Saken är den att detta samtal kom 2 VECKOR efter förlossning! :eek:

Ska man skratta eller gråta? Vilken planet kommer karln ifrån? :o :crazy:
 
Sv: Vilken planet är han från?

Vilken planet kommer karln ifrån?
Från verkligheten kanske?

Det är väl inga fel att jobba kvällar och helger om alla är nöjda med det och ställer man inte frågan får man heller inget svar.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Oj, jag hade blivit jätteirriterad om chefen gjorde så. Dessutom 2 veckor efter förlossning, det är ju så mycket mer än bara "barnpasning" det handlar om.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Trist med såna människor som ska lägga sig i hur HON ska sköta sin föräldraledighet.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Troligen samma planet som sambons chef :mad:. Han har tydligt talat om att några mer barn får vi inte skaffa för han kommer inte ge sambon ledigt fler ggr.
Min sambo har inte tagit ut alla föräldrardagar och barnen är nu 2,5 och 5 år. När ettan var 2 mån var sambon med om en tafikolycka och var sjukskriven i 4 månader och det var tydligen mkt svårt för chefen:crazy:.

Inte för att fler barn var planerade men man säger inte så till folk.:mad:
 
Sv: Vilken planet är han från?

Fast hon hade redan innan hon gick på föräldraledighet sagt att hon planerar att vara hemma minst 5 månader. :angel:

Han hade även hunnit ringa samma dag de kom hem från BB för att säga att dom behövde henne tillbaka på jobbet så fort hon bara kunde. :eek:
 
Sv: Vilken planet är han från?

Planeten där det saknas arbetskraft.

Vad jobbar hon med?


Eller där hennes personliga egenskaper saknas :)

Jag har haft arbetskamrater som varit oumbärliga pga deras personligheter och drivkraft.
Vi kan ha fått in personal med tyngre teoretisk kompetens men de har inte kunnat ersätta fullt ut.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Men det är ju jättebra att vara saknad på jobbet!

Ingen kan ju TVINGA henne att jobba.

Men man kan göra som jag gjorde: ställa villkor för exakt hur och när man kan jobba, med eller utan medföljande bebis eller bebis och pappa.

Superbra sätt att dra ut på föräldradagarna och ändå hålla kompetensen på jobbet uppe.

Och superbra för pappan om han kan ta ledigt istället lite och få ta fullt ansvar från scratch.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Hon är servitris på en krog, så hon borde ju inte vara helt omöjlig att ersätta.
Och med tanke på hur hög arbetslösheten är här i stan och att alla utannonserade jobb har flera hundra sökande så skulle han nog inte ha några större problem att få in en ersättare.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Då låter det ju mer som dålig planering från chefens sida tycker jag,speciellt som din kompis redan sagt ifrån innan att hon vill vara ledig minst 5 månader.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Hehe, jag tycker det låter mer som om han är lite KÄR i henne då :p

Servitris är ju inget drömjobb för nyförlösta. Jag tänkte man kunde gömma sig vid en dator med bebin vid tutten eller så :cool:

Kanske bärsjal och charmade kunder? Eller barnkräks i maten :o
 
Sv: Vilken planet är han från?

Jösses amalia...
VIlka ärkepuckon!!

Låt mej gissa..... CHefen i fråga är en människa utan egna barn???:rofl:


Det där är ju i klass med min förra arbetsledare (Jag arbetade som personlig assistent). Min man hade fått maginfluensa, och jag ringde till jobbet och meddelade att eftersom min man hade maginfluensa kommer jag inte till jobbet.
Då säger karln: Ja men bara för att han har maginfluensa kan väl du komma och jobba??


:rofl::rofl::rofl:

Yeah right!!!! SMittar ju nästan inte heller!!!!
 
Sv: Vilken planet är han från?

Är chefen från USA eller nåt kanske?

Där har de ju inte alls samma föräldraledighet som här, jag tror Sverige (eller norden) är rätt unika i det fallet. Eller har jag fel tro? Rätta mig gärna i så fall.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Jag tror det tog mig minst 2 veckor att återhämta mig från min förlossning.
Jag hade inte en chans orkat jobba.
No way....

Hade hon inte sagt till att hon skulle vara ledig 5 månader?
Får hon sparken om hon inte kommer tillbaka?
En servitris bör ju inte vara så otroligt svår att ersätta......
 
Sv: Vilken planet är han från?

Jösses amalia...
VIlka ärkepuckon!!

Låt mej gissa..... CHefen i fråga är en människa utan egna barn???:rofl:


Det värsta är att chefen har både fru, barn och barnbarn. :o Hans egen dotter fick barn nu i höst.
Och man kan inte ens skylla på att han är från ett annat land heller. :D

Men det kanske är så att han är lite förtjust i henne. :angel:

Hon var på honom i slutet av hennes arbetsperiod att han borde ta in en ersättare för henne för att hon bara skulle jobba några veckor till och sedan bli borta flera månader, men han tyckte att det där skulle lösa sig. Hans lösning var tydligen att se till att få tillbaka henne i arbete igen efter 2 veckor så att han skulle slippa ersättare. :angel:

Det enda problemet han kunde se var väl amningen, men där sa han till henne att det var ju bara för henne att pumpa ur brösten så kunde ju hennes killa flaskmata barnet medan hon var på jobbet. :angel:
 
Sv: Vilken planet är han från?

Jag tror att i USA har dom bara någon vecka ledighet efter förlossning. Bara vad jag hört dock, har inte kollat upp det närmare. En arbetskompis till mig i Norge brukade vara barnflicka åt några släktingar där som är så pass "förmögna" att mamman hade råd att vara hemma 3 månader med deras barn efter födseln och sedan kunde anställa henne som barnflicka istället för dagis. Men många barn är bara några veckor när de börjar på dagis berättade hon.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Ja, i USA har de bara 3 veckors ledighet.
Därför de måste skaffa nannysar från tidig ålder på barnet.
Helt otroligt..
Så tänker man så, så har vi det ganska bra här i Sverige.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Ja, i USA har de bara 3 veckors ledighet.
Därför de måste skaffa nannysar från tidig ålder på barnet.
Helt otroligt..
Så tänker man så, så har vi det ganska bra här i Sverige.

Hur ska man hinna knyta an till barnet på 3 veckor?
Hur ska man komma in i mammarollen på 3 veckor?
Förstår inte hur dom tänker. Skulle vilja veta det faktiskt........
Låter ju nästan som att man inte får vara mamma.........
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp