Bukefalos 28 år!

Vilken planet är han från?

Sv: Vilken planet är han från?

Hur ska man hinna knyta an till barnet på 3 veckor?
Hur ska man komma in i mammarollen på 3 veckor?
Förstår inte hur dom tänker. Skulle vilja veta det faktiskt........
Låter ju nästan som att man inte får vara mamma.........

Är det inte så i USA (liksom flera andra engelskspråkiga länder) att om familjen har råd så blir mamman hemmafru när första barnet kommer och stannar sen hemma tills barnen är gamla nog för lekis. När jag bodde på Irland fick jag intrycket av att det var väldigt vanligt.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Hur ska man hinna knyta an till barnet på 3 veckor?
Hur ska man komma in i mammarollen på 3 veckor?
Förstår inte hur dom tänker. Skulle vilja veta det faktiskt........
Låter ju nästan som att man inte får vara mamma.........

Har du pengar så kan du vara hemmafru. Eller så har du en nanny.
Tjänar inte du eller din man bra så taskig läge...
 
Sv: Vilken planet är han från?

Jag kanske är heltrög, men jag har aldrig kommit på idén att stanna hemma från jobbet för att någon familjemedlem har maginfluensa - är det vanligt att man brukar göra så??
 
Sv: Vilken planet är han från?

Det kan nog bero på arbetsplats.
Har man utsatts för smitta så bör man inte gå till jobbet på ett äldreboende till exempel, eftersom de som vistas där i regel har nedsatt immunförsvar och är svaga och kanske inte klarar av att bli magsjuka.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Det låter ju iofs fullt rimligt - jag tänkte nog mer på vanliga standardjobb.
 
Sv: Vilken planet är han från?

Är det inte så i USA (liksom flera andra engelskspråkiga länder) att om familjen har råd så blir mamman hemmafru när första barnet kommer och stannar sen hemma tills barnen är gamla nog för lekis. När jag bodde på Irland fick jag intrycket av att det var väldigt vanligt.

Jo, och det kan aven bero pa ekonomin. Sverige har EXTREMT fordelaktiga foraldravillkor!! I England har man ratt att vara ledig i ett ar men bara en ytterst liten del av det (6 veckor) ar betalt. Dagis ar dyrt, kostar runt 10.000:- per barn och manad. Har man mer an ett barn sa lonar det sig knappast att ga till jobbet. De flesta forlitar sig fortfarande pa far/morforaldrar, valvilliga grannar etc.

Var glada att ni bor i Sverige :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 441
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp