Vilken ras?

jonna

Trådstartare
Jag bor på en hästgård med min mamma, pappa, 3 små syskon. På gården har vi 2 kaniner, 4 hästar, 2 hundar och 2 katter, vi ska även skaffa höns.

Min lillasyster äger ena hunden (papillon) och pappa den andra (jakthund)!

Jag är 17 år, tränar och tävlar mina hästar men jag vill ha ett djur som kan hänga med mig i stallet, tävlingar och mysa på kvällarna, då är vell en hund mest rimlig.. Men vilken ras?
  • En hund som gillar barn då jag har en lillebror på 2 år
  • Den måste gilla att vara ute
  • Jag vill helst ha en lagom stor ras
  • eller en pluttig sak som behöver kläder ;)
  • Den måste kunna gå ihop med andra hundar (beror såklart på individen men menar att rasen brukar gå ihop med andra hundar)
Har funderat på en sankt bernhard eller en liten prazsky krysarik.

Vilken hundras tycker ni låter bra?

Vet inte vilket forum jag skulle ha detta i men hoppas jag är rätt :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 060
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 798
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: geting
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 665
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp