vilken sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

lillverran

Hej, har precis fått hem min nya häst, ett litet sto på ca 155 cm & kraftigt byggd, nästan lite kallblodslik med bred rygg...vilken sadel, storlek skulle kunna passa på henne....någon som har liknande häst, vad har ni för sadel...?
 
Sv: vilken sadel?

Men det är ju helt omöjligt att säga över internet utan bild! Det bästa du kan göra är att ta ut en sadelprovare som tar med sig olika sadlar som h*n provar på hästen, den personen vet ju hur det ska och inte ska se ut..

Som sagt helt omöjligt att säga med den lilla information du ger, "kallblodsrygg" är inggen strlk de kan se ut precis hursomhelst..

Man måste ha en kunnig som provar ut ordnetligt annars får man betala för det senare...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 088
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
318
Senast: sweep
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 305
Senast: JohannaB
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp