Bukefalos 28 år!

Vilken sexualitet har du?

Vilken sexualitet har du?

  • Homosexuell

    Röster: 4 2,6%
  • Bisexuell

    Röster: 34 22,1%
  • Pansexuell

    Röster: 5 3,2%
  • Asexuell

    Röster: 2 1,3%
  • Heterosexuell

    Röster: 100 64,9%
  • Annat (förtydliga gärna i tråden)

    Röster: 0 0,0%
  • Vet inte

    Röster: 9 5,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    154
Jag gillar resonemanget! I slutändan vill jag ändå tro att det finns bra människor av alla kön, på hela skalan av könsidentitet.

Fast grabbarna har helt klart en del att bevisa! ;)
 
Vad skönt att någon annan tänker så!

Jag har ett slags "litet" sexuellt trauma i mitt förflutna - detta har ju definitivt påverkat mig (på mera sätt än ett), och då kan jag inte låta bli att undra om det har påverkat min sexualitet. Har svårt att tänka mig att kunna blotta mig så igen inför någon av manligt kön, detta kan ju ha bidragit till min lilla "avvikelse" mot asexualitet. Tråkigt dock.
Tror absolut att sexuella trauman kan bidra på fler än ett sätt när det kommer till sexualitet.

Men hur det än påverkar tycker jag inte man behöver lägga en värdering i det, hur man påverkas är i stora delar utom ens kontroll och så länge det inte är destruktivt behöver det inte vara en "dålig" förändring i sig bara för att det blev så av olyckliga omständigheter. Men är det något man lider av (behöver inte vara någon olidlig själslig smärta och destruktivitet, utan kanske bara en känsla av att det ligger och skaver lite inombords och man undrar hur det hade varit utan det), kan man alltid söka hjälp och bearbeta, tror mycket kan hända då också.
 
Jag gillar resonemanget! I slutändan vill jag ändå tro att det finns bra människor av alla kön, på hela skalan av könsidentitet.

Fast grabbarna har helt klart en del att bevisa! ;)
Det vill jag också tro! Får hålla tummarna att jag möter såna personer :D
 
Tror absolut att sexuella trauman kan bidra på fler än ett sätt när det kommer till sexualitet.

Men hur det än påverkar tycker jag inte man behöver lägga en värdering i det, hur man påverkas är i stora delar utom ens kontroll och så länge det inte är destruktivt behöver det inte vara en "dålig" förändring i sig bara för att det blev så av olyckliga omständigheter. Men är det något man lider av (behöver inte vara någon olidlig själslig smärta och destruktivitet, utan kanske bara en känsla av att det ligger och skaver lite inombords och man undrar hur det hade varit utan det), kan man alltid söka hjälp och bearbeta, tror mycket kan hända då också.
Hm, jag funderar faktiskt på det. Det togs upp i ett möte med en arbetspsykolog som jag fick möta i samband med AF och hon påpekade att jag fick en rodnad på pannan när jag berättade om det, och det är ju väldigt svårt (känner obehag och hackar fram det) för mig att berätta för någon annan fortfarande trots att jag egentligen är väldigt öppen som person. Hon frågade då också om jag hade fått hjälp med att bearbeta det, men det har jag inte trots att jag har varit till många psykologer. De alla har inte nämnt det igen när(/om) jag berättat om det, så då har jag inte heller tagit upp det igen. Snarare har det väl gett mig känslan att det inte varit så viktigt i andras ögon (även om jag vet att det är viktigt för mig), blev lite förvånad när den här arbetspsykologen sa att det faktiskt ÄR ett trauma.

(Fast det kanske blev lite destruktivt i mitt fall då jag sedan dess fått kramp i magen/ångest vid färder, pga detta trauma skedde i en skoltaxi ... :cautious:)

Gud, nu babblar jag såhär om mig själv igen :o Ber så mycket om ursäkt för OT men det är skönt att kunna prata om det med någon (dvs fina Buke) nu när jag har bara ett fåtal personer runt mig.
 
Tycker det är svårt, men är nog pansexuell. Jag och min syster har diskuterat detta och vi kom fram till att det nog är den nästa "etiketten". Jag är öppen med min läggning om någon skulle fråga. Eller ja jag säger som Asko att jag är bi :p . Har dock bara haft kärleksrelationer med män hitills. Är sugen på att skaffa en ny relation men vet inte var jag ska finna en lämplig partner (som en kollega sa, det kommer bli svårt när du är så feministisk). Nåja kan nog leva i celibat ett tag till utan att hå under ;)
 
Den jag blir kåt på.
Det är män. Gärna traditionellt manliga män. Långa, bredaxlade och med mörk röst.
Jag har hittills aldrig ens känt någon dragning till en kvinna.
Jag verkar ha samma preferenser som du. Jag har heller inte tänt på någon kvinna hittills. Men jag kanske ändrar mig någon dag. Jag vill åtminstone vara öppen för att det kan hända. Gillar inte riktigt att vara bestämd över hur jag ska vara för alltid.
 
Tycker det är svårt, men är nog pansexuell. Jag och min syster har diskuterat detta och vi kom fram till att det nog är den nästa "etiketten". Jag är öppen med min läggning om någon skulle fråga. Eller ja jag säger som Asko att jag är bi :p . Har dock bara haft kärleksrelationer med män hitills. Är sugen på att skaffa en ny relation men vet inte var jag ska finna en lämplig partner (som en kollega sa, det kommer bli svårt när du är så feministisk). Nåja kan nog leva i celibat ett tag till utan att hå under ;)
Vi får ha en dejt ;):D
 
Jag verkar ha samma preferenser som du. Jag har heller inte tänt på någon kvinna hittills. Men jag kanske ändrar mig någon dag. Jag vill åtminstone vara öppen för att det kan hända. Gillar inte riktigt att vara bestämd över hur jag ska vara för alltid.
Håller med här.
Jag minns att jag nästan blev lite förolämpad (:o) när någon klasskamrat sa att den som troligast var bi/gay var jag för många år sedan :D Och så började jag undra/experimentera i tanken men tyckte att det kändes konstigt. Men så hade jag en natt en öh, speciell dröm och insåg "åhå, så jag kan tydligen känna så :o:angel:" :D
 
@Asko ja du har ju snygg katt så pluspoäng där ;)
:up: Mitt bete:
11015570_356500794552710_29307813_n.jpg

:D


Edit: Oj, nu kanske det blev porr :o Ber om ursäkt! Kan sätta dit en censor skylt :angel::D
 
Rolig tråd. Ibland vill jag vara bög. För en stolt bög kan jag verkligen förstå. Eller en stolt flata! Jag älskar och åtrår en person. Om jag älskar, så älskar jag? Just nu är min person en man och enligt normerna är han en ganska ful man. Men han är helt fantastisk och underbar. För mig.
Kärlek är kärlek.
 
Idag är det för mig otänkbart att ligga med annat än män, eller rättare sagt annat än min karl. I morgon eller nästa år kanske det är annorlunda men jag har bara varit med män och har inget sug efter att ligga med en kvinna nu. Egentligen inte andra än min partner öht :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 143
Senast: Norma
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 238
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 017
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp