Bukefalos 28 år!

Vilken sexualitet har du?

Vilken sexualitet har du?

  • Homosexuell

    Röster: 4 2,6%
  • Bisexuell

    Röster: 34 22,1%
  • Pansexuell

    Röster: 5 3,2%
  • Asexuell

    Röster: 2 1,3%
  • Heterosexuell

    Röster: 100 64,9%
  • Annat (förtydliga gärna i tråden)

    Röster: 0 0,0%
  • Vet inte

    Röster: 9 5,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    154
Jag har enbart blivit fysiskt attraherad av män, så jag definierar mig som heterosexuell även om det inte måste vara skrivet i sten att det kommer att vara så för all framtid.

Däremot verkar jag inte fungera så bra ihop med män på det känslomässiga planet. Jag har aldrig träffat en man som har lyckats möta mina känslomässiga behov så som mina kvinnliga vänner gör. Min nuvarande pojkvän är den som har kommit närmast, men om det tar slut med honom så kommer jag nog lägga ner det här med relationer med män helt och hållet. Det är för mycket jobb.
 
Ja jag skulle nog ha satt "komplicerad" som alternativ också!

Lite i likhet med dig så skiljer jag på romantisk och sexuell läggning. Sexualitet har för mig bara med sex att göra.

Jag är definitivt sexuell, men vet inte om jag är typen som blir förälskad. Har haft ett längre förhållande och fäste mig absolut vid den personen, men vet inte om jag var kär eller förälskad direkt, såg mig inte riktigt som kär då heller även om jag gillade att "höra ihop".

Samtidigt vet jag inte om jag vill sträcka mig till att beskriva mig som helt aromantisk, även om jag har ett generellt ointresse av romantik och förälskelse och sånt, det är kanske möjligt att jag kan bli kär i framtiden så utesluter det inte, men som sagt, för mig är sexualitet enbart sexuell attraktion och inte känslomässig.
Ja precis, speciellt då jag känner en sådan låg sexlust samtidigt som jag under perioder varit väldigt intresserad av romantik. Då har det varit lätt att skilja de känslorna åt.

Även om jag inte blivit förälskad i någon ännu så har jag blivit småkär, men alltid känt som att jag blir inte mera kär än så tills jag känner att det är ok/fritt fram dvs vi blir tillsammans. Men samtidigt känns det riskabelt - tänk om man inte blir mera kär än så :crazy: Fast samtidigt är det bra, man läser ju hur pinig kärlek kanbli annars :D
 
:D Om någon frågar säger jag "Hurså, vill du ligga?"

Sedan säger jag oftast att jag är bisexuell, men ibland låter jag bli att svara på det helt.
Jag är väldigt öppen så om någon frågar berättar jag gärna hela min uppsats om någon vill veta :D
 
Det här kan jag relatera till! Tycker det är 10 ggr svårare att ragga på tjejer, mycket just för att det där klivet utanför det "förväntade" känns riskabelt på något sätt.
Usch ja, speciellt då jag blivit småkär i mina bästa vänner (som varit tjejer) :arghh::grin:

Fast jag minns när jag var sex-sju år och fick en impuls att pussa min då bästa vän på kinden - och gjorde det :D Allt var lättare då ;)
 
Jag har enbart blivit fysiskt attraherad av män, så jag definierar mig som heterosexuell även om det inte måste vara skrivet i sten att det kommer att vara så för all framtid.

Däremot verkar jag inte fungera så bra ihop med män på det känslomässiga planet. Jag har aldrig träffat en man som har lyckats möta mina känslomässiga behov så som mina kvinnliga vänner gör. Min nuvarande pojkvän är den som har kommit närmast, men om det tar slut med honom så kommer jag nog lägga ner det här med relationer med män helt och hållet. Det är för mycket jobb.
Just därför är jag svag för transsexuella FtM :angel: inbillar mig att de har känslomässiga nivå jag känner till tjejer samtidigt som de är killar :D
 
Missförstå mig rätt men efter ha läst den här tråden så undrar jag om jag inte är så ensam om denna tanke som jag trott;
Jag förstår totalt uttrycket "born this way", att man är född tex gay. Men samtidigt har jag känt att ens (eller iallafall min) sexualitet kan och har utvecklats och ändrats av olika skäl under livet. Att det är rätt så flytande och inte så enformigt som facken man delar in dem i.
Ibland har jag t.o.m lite svårt att förstå (varit avundsjuk) de som säger att de alltid vetat sin sexualitet, att det kan vara så lätt!
Eller vad säger ni?
 
Ibland har jag t.o.m lite svårt att förstå (varit avundsjuk) de som säger att de alltid vetat sin sexualitet, att det kan vara så lätt!
Eller vad säger ni?
Jag har länge tänkt att jag är hetero, men ju äldre jag blir desto mer tänker jag att det behöver ju inte vara så för tid och evighet. Vem vet vad jag känner imorgon, vem jag träffar imorgon? Att vara öppen för att det kan förändras, känns viktigt för mig.
 
Jag är väldigt öppen så om någon frågar berättar jag gärna hela min uppsats om någon vill veta :D
Härligt med folk som utan att tveka delar med sig tycker jag.

Hade gärna varit lite mer öppen själv men är oftast en jobbigt sluten person som då och då balanserar ut det med att säga för mycket till ibland illa valda människor. :D
 
Hade gärna varit lite mer öppen själv men är oftast en jobbigt sluten person som då och då balanserar ut det med att säga för mycket till ibland illa valda människor. :D
Det hade jag inte väntat mig av dig! Jag menar inget negativt utan uttrycker enbart förvåning. Du är så intelligent, vältalig(-skrivig) och nyanserad. Du är en av de människor här som jag beundrar. Då känns det snopet att du skriver det du gör ovan. Men faktum är att då beundrar jag dig ännu mer!
 
Missförstå mig rätt men efter ha läst den här tråden så undrar jag om jag inte är så ensam om denna tanke som jag trott;
Jag förstår totalt uttrycket "born this way", att man är född tex gay. Men samtidigt har jag känt att ens (eller iallafall min) sexualitet kan och har utvecklats och ändrats av olika skäl under livet. Att det är rätt så flytande och inte så enformigt som facken man delar in dem i.
Ibland har jag t.o.m lite svårt att förstå (varit avundsjuk) de som säger att de alltid vetat sin sexualitet, att det kan vara så lätt!
Eller vad säger ni?
Håller med. Ser inte sexualitet som något statiskt, strikt uppdelat, eller något som man alltid borde ha grepp om.

Tror man kan påverkas på olika sätt under sin livstid, dels av normer och sådant lite mer abstrakt men också av de enskilda människorna man möter och saker som händer. På gott och ont.
 
Det hade jag inte väntat mig av dig! Jag menar inget negativt utan uttrycker enbart förvåning. Du är så intelligent, vältalig(-skrivig) och nyanserad. Du är en av de människor här som jag beundrar. Då känns det snopet att du skriver det du gör ovan. Men faktum är att då beundrar jag dig ännu mer!
:o Vad fint skrivet! Kan säga detsamma om dig.

Jag är definitivt socialt inkompetent dock, fast jag kan dölja det rätt bra på jobb och så när jag måste, så det kan läggas till bland de lite finare egenskaperna som jag kanske ibland besitter (men knappast alltid, kan se tillbaka på många gånger då jag varit korkad, inte kunnat formulera något vettigt alls och varit helt onyanserad).
 
(men knappast alltid, kan se tillbaka på många gånger då jag varit korkad, inte kunnat formulera något vettigt alls och varit helt onyanserad).

Va?! Du är ju ALLTID nyanserad! Du har förmågan att uttrycka din åsikt samtidigt som du gör det nyanserat. Det är en konst. Jag kan faktiskt inte komma på någon annan här som kan det.
 
Härligt med folk som utan att tveka delar med sig tycker jag.

Hade gärna varit lite mer öppen själv men är oftast en jobbigt sluten person som då och då balanserar ut det med att säga för mycket till ibland illa valda människor. :D
Haha, jag är den som berättar om mitt livs historia till främlingar och är lite mera blyg bland klass-/arbetskamrater/kompisar :o:D
Lättare när man vet att möjligheten att man inte träffar den här personen igen är stor och/eller att denne inte känner ens kompisar/familj. Liten chans att de kan använda det mot en typ :o

Edit: Och så ÄLSKAR jag att berätta om mig själv :angel: Tyvärr, men det är något som jag fått acceptera om mig själv :grin:
 
Håller med. Ser inte sexualitet som något statiskt, strikt uppdelat, eller något som man alltid borde ha grepp om.

Tror man kan påverkas på olika sätt under sin livstid, dels av normer och sådant lite mer abstrakt men också av de enskilda människorna man möter och saker som händer. På gott och ont.
Vad skönt att någon annan tänker så!

Jag har ett slags "litet" sexuellt trauma i mitt förflutna - detta har ju definitivt påverkat mig (på mera sätt än ett), och då kan jag inte låta bli att undra om det har påverkat min sexualitet. Har svårt att tänka mig att kunna blotta mig så igen inför någon av manligt kön, detta kan ju ha bidragit till min lilla "avvikelse" mot asexualitet. Tråkigt dock.
 
Va?! Du är ju ALLTID nyanserad! Du har förmågan att uttrycka din åsikt samtidigt som du gör det nyanserat. Det är en konst. Jag kan faktiskt inte komma på någon annan här som kan det.
Nej det kan jag nog inte hålla med om, inte alltid, och tycker det finns många som uttrycker sig nyanserat men det är som jag ser det lite av en omöjlighet att göra det hela tiden. Du har nog bara haft turen att missa de gångerna jag varit helt ute och cyklat. :D
 
Håller med. Ser inte sexualitet som något statiskt, strikt uppdelat, eller något som man alltid borde ha grepp om.

Tror man kan påverkas på olika sätt under sin livstid, dels av normer och sådant lite mer abstrakt men också av de enskilda människorna man möter och saker som händer. På gott och ont.
Det här väcker funderingar och känslor.

Jag har aldrig ens funderat på ifall jag skulle vara bi. Tanken på sex med kvinnor är så motbjudande att jag nästan skäms. Att ta på och smeka en kvinna känns äckligt ( :o ) och att en kvinna skulle röra vid mig skulle få mig att tända av blixtsnabbt.
Det förvånade mig extremt när vi diskuterade nån gång här på buke och jag fick klart för mig att homofantasier var väldigt vanliga bland kvinnor.

Om sexualiteten skulle förändra sig över tid så är det nog inte så att föremålet för kåthet ändrar sig. Jag är så hetero det kan bli.

Däremot är libido något som förändras över tid. Jag har levt utan fast partner i snart tio år. Det gör att jag numera inte ens förknippar mitt underliv med sex. För mig är sexualitet som en muskel som måste användas för att fungera. Jag minns knappt hur det känns att vara kåt. Och förr var jag kåt jämt - till min dåvarande makes irritation.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 959
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp