Bukefalos 28 år!

Vilket fackförbund?

Jusek? Jag är medlem där och de är helt ok, även om jag skulle vilja se lite mer kamp. Är trött på deras, 'utvecklas tillsammans med AG' när jag var som mest frustrerad ville jag gå med i anarkisterna men de ville inte ha mig 😁 Något förbund inom Saco verkar passa dig bäst.
 
Jusek? Jag är medlem där och de är helt ok, även om jag skulle vilja se lite mer kamp. Är trött på deras, 'utvecklas tillsammans med AG' när jag var som mest frustrerad ville jag gå med i anarkisterna men de ville inte ha mig 😁 Något förbund inom Saco verkar passa dig bäst.

Saco verkar inte ha något som riktar sig till bemanning.
Jusek vänder sig till helt andra yrkesgrupper..
 
Saco verkar inte ha något som riktar sig till bemanning.
Jusek vänder sig till helt andra yrkesgrupper..
Jusek vänder sig inte till en yrkesgrupp utan till en utbildningsgrupp oavsett väg man sedan jobbar med. 👍 Om din utbildning inte passar in där så kanske ngt annat liknade förbund där yrket inte spelar ngn roll?
 
Hmm jag jobbade på bemanning ett tag och var med i Jusek. Deras enda 'krav' verkar vara akademiska kvalifikationer.

Jag läste på deras hemsida men det verkade inte som att de hade medlemmar i min bransch utan mer tjänstemän och sånt
 
Jusek vänder sig inte till en yrkesgrupp utan till en utbildningsgrupp oavsett väg man sedan jobbar med. 👍 Om din utbildning inte passar in där så kanske ngt annat liknade förbund där yrket inte spelar ngn roll?

Klippt från juseks hemsida
Vi är fackförbundet för dig som är jurist, ekonom, IT-akademiker, personalvetare, kommunikatör och samhällsvetare.
 
Klippt från juseks hemsida
Vi är fackförbundet för dig som är jurist, ekonom, IT-akademiker, personalvetare, kommunikatör och samhällsvetare.
Fast det handlar enbart om din utbildning, har nämligen frågat dem om detta. Jag är ju jurist även om jag arbetar som upphandlare. Har varit med i Jusek sedan jag pluggade och tycker det är oerhört skönt att slippa byta. 😊
 
Fast det handlar enbart om din utbildning, har nämligen frågat dem om detta. Jag är ju jurist även om jag arbetar som upphandlare. Har varit med i Jusek sedan jag pluggade och tycker det är oerhört skönt att slippa byta. 😊

Fast jag är biolog så jag passar inte in ändå.
 
Men hur mycket stöd har jag av ett förbund som inte kan branschen?

Det beror lite vad du vill ha ut av dem. Naturvetarna baseras på din utbildning inte vad du jobbar med just nu. Men eftersom du jobbar på ett bemanningsföretag och får olika arbetsuppgifter beroende på var du jobbar skulle jag satsa på ett fack som passar din utbildning, inte dina (tillfälliga) arbetsuppgifter. Om du inte är säker på att du kommer vara kvar i den sektorn en längre tid.

Sedan beror det på, facket brukar man inte koppla in särskilt ofta för coaching och liknande utan mer när det är problem på arbetsplatsen eller med AG och där är det samma lagstiftning som gäller var du än jobbar.
 
Det beror lite vad du vill ha ut av dem. Naturvetarna baseras på din utbildning inte vad du jobbar med just nu. Men eftersom du jobbar på ett bemanningsföretag och får olika arbetsuppgifter beroende på var du jobbar skulle jag satsa på ett fack som passar din utbildning, inte dina (tillfälliga) arbetsuppgifter. Om du inte är säker på att du kommer vara kvar i den sektorn en längre tid.

Sedan beror det på, facket brukar man inte koppla in särskilt ofta för coaching och liknande utan mer när det är problem på arbetsplatsen eller med AG och där är det samma lagstiftning som gäller var du än jobbar.

Jo jag vet när facket oftast kan hjälpa. Seko hjälpte mig när jag blev uppsagd.

Jag kommer förmodligen aldrig jobba med min utbildning. Det känns lite konstigt att vara med i ett fack som inte har någon koppling till mitt jobb..
Men jag har skickat en ansökan till Akademikernas i alla fall. Får väl se vad de säger.

Känns lite avigt som sagt. Speciellt efter att unionen sagt nej utan motivering..
 

Hittar inget på deras sida att de har med såna som mig att göra. Min yrkestitel är "arbetare" och det fanns inte med på deras lista heller.

Tycker det är väldigt konstigt att andra på arbetsplatsen är med i unionen och så får inte jag.

Jaja nu är det bara att vänta och se vad nästa ansökning ger.
 
Jobbar på bemanningsföretag och är med i det facket som finns på företaget jag är inhyrd till.
Även om jag skulle bli uthyrd till något annat företag så blir det inte såna tvära kast så jag behöver byta fack, om jag inte hamnar i hamnen vill säga eller någon annanstans där transport håller till.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Monkie
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 555
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva lite råd kring hur ni hade gjort i min situation. Jag har ett bra jobb, med bra lön och bra chef. Härliga kollegor och...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 808
Senast: Voeux
·
Skola & Jobb Jag jobbar kommunalt 80%, nu har min arbetsplats sökt pengar till ett projekt och min chef har bestämt att jag ska ta det projektet...
Svar
8
· Visningar
758
Senast: Hedblomster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp