Bukefalos 28 år!

Vilket försäkringsbolag ska man välja?

S

__Stilett__

Måste försäkra mitt föl omgående, vilket bolag ska man välja igentligen?
Vilket är BRA!? Har alltid haft Agria men nu har dom ju ändrat sina villkor som alla vet..fördelen är ju dock att fölet får "mot dolda fel" livet ut om jag väljer dom.

Vad ska man välja? jag är inte alls insatt i detta och ska ringa o försäkra fölet imorgon...ngn som kan hjälpa till lite snabbt?
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag tycker IF är det bästa.

Fast självrisk, bra när man får dyrare vetbesök ex. operation. Skönt att veta att man betalar ca 2200, sen är man klar.

If är mycket snabba att betala ut ersättning, både vid skada och utdömning.

Kan rekomendera att ta veterinär extra, då får man sjukbeslag, lite rehab (osäker på vad som gäller där, men kolla upp) , ev djurambulans och 3000kr till avlivning.

Hade min förra häst försäkrad i If och var mycket nöjd
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag har både mina hästar & hundar i Sveland.
Har som tur är inte behövt dom för hästarna, men när hunden fick en allvarlig skada på ögat, som slutade i besvärlig operation, så fixade dom det på sekunden!
Deras målsättning är väl inte att vara billigast, utan snarare effektivare, men när jag tittade runt på fb för 2 år sedan var de bland de billigare också!

Vi är ganska många som har dom, & har inte hört någon (ännu!) som har varit missnöjd.

Lycka till i letandet!
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

tack för era tips...har inte ringt än så tipsa på :-)
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag har Sveland till mina hästar, inga problem när jag utnyttjat försäkringen.
Bra pris på fölisar oxå.
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag har ingen erfarenhet av fölförsäkringar, men jag har Sveland till min häst och de har verkligen varit kanonbra nu när min häst har varit skadad. Jag har max i veterinärvård och har fast självrisk på 1900 kr samt en självriskperiod på 150 dagar.
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

jag väntar till imorgon att bestämma mig :-)

Är det ngn som ens nyförsäkrar i Agria nu med alla nya villkor?
Vill gärna höra dom som är för dom också..(om det finns några kvar)
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag har IF, och tycker de var suveräna när jag förlorade min häst. Fick ersättningen direkt, och de var väldigt stöttande tom. Dessutom bra villkor.
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Ngn som vet om man har möjlighet att få "dolda fel" försäkring hos tex IF vid nyförsäkran av ett föl? (så som Agria har)
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag vet att Folksam hade den typen av försäkring till föl iaf.
Man får 20% rabatt på fölförs. och dolda och medfödda felförs. kostar 50:-
Hittade försavtalet här hemma;)
Om If har det vågar jag ej svara på , men kan rekomendera If har de till 3 av mina och har aldrig haft problem med dem.
1 har jag hos Folksam kan inte klaga på dem heller mer än att jag tycker att de har försämrat förs. samt ändå höjt priset:crazy:
 
Sv: Vilket försäkringsbolag ska man välja?

Jag har Dina försäkringar. Fungerar hur bra som helst. Har som tur är ej råkat ut för någon olycka/sjukdom, så jag har aldrig utnyttjat försäkringen men de är mycket trevliga och tillmötesgående.
Det är 1800kr i självrisk, sedan ersätts 80% av resterande kostnader. Självriskperioden är 4månader, du får även ersättning för medicin/förband/etc för 3000kr /år, Det täcker inte mycket/allt om hästen blir sjuk, men det underlättar den första tiden.
Min tjej har hel-livförsäkring på 30000kr, hel vet.försäkring på 60000kr. Den kostar 3330kr/år.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 838
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 224
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp