Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Jaa, och det finns såna som avlar mot kortare nosar också.. Personligen tycker jag inte om det, men det blir vanligare och vanligare. Snart kommer det säkert komma en massa undantag i försäkringarna, sån avel ger ju massor av hälsoproblem..

@Pigalle Oj! Fast den är ju lite svår att ha hemma i lägenheten..
Alltså, fy vad trist. Jag har sett en vild enhörning i skogen, faktiskt, och den var stor som en älg. Att vi människor aldrig kan nöja oss med det naturliga...
 
@Pigalle Ja, det finns redan på marknaden. Fast de är ju ganska inavlade och har en hel del hjärnsjukdomar. Det finns fina individer där med, men ja, de är lite speciella..

@Hedinn Åååh, jag hade också velat se en vild! Finns det enhörningssafari man kan åka på? Ungefär som det finns älgsafari och fladdermusvandring menar jag. Det hade varit så kul att få se en i sin naturliga miljö!
 
@Pigalle Ja, det finns redan på marknaden. Fast de är ju ganska inavlade och har en hel del hjärnsjukdomar. Det finns fina individer där med, men ja, de är lite speciella..

@Hedinn Åååh, jag hade också velat se en vild! Finns det enhörningssafari man kan åka på? Ungefär som det finns älgsafari och fladdermusvandring menar jag. Det hade varit så kul att få se en i sin naturliga miljö!
Jag vill ha en dvärgvariant! Så liten och inavlad som möjligt!
 
Jag vill ha en dvärgvariant! Så liten och inavlad som möjligt!
Små och inavlade är lite lurigt. De är inte så högbenta, lägger lätt på sig och de kommer utan horn.

IMG_0398.JPG-for-web-normal.jpg
 
Det går ju att ta en omplacering från ett drakhem kanske? Drakar kan leva ganska hårda liv och ibland händer det att drakhemmen får in hemlösa drakar som har flugit in i berg eller krockat med flygplan och vingarna är känsliga så de brukar tyvärr inte kunna flyga efter sådana kollisioner.
Åh, jag såg en sån med bruten vinge häromdagen. Alla andra sa att det var en fiskmås men jag SÅG att det var en drake.
 
Senast ändrad:
Kanske @Hedinn kan visa oss? :idea:
Skogen! Djupa skogar. Vad jag vet finns det ingen safari, faktum är att många människor är så inskränkta i sin tro och vägrar inse evolutionen, så de försöker påstå att enhörningarna i själva verket är vita älgar, bara för att det är enklare för dem.

Men jag vet att de har fel, för jag har sett en med egna ögon. Som att jag inte skulle kunna se skillnad på en enhörning och en älg, liksom..! Pfft.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp