Bukefalos 28 år!

Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men den behöver väl aska att resa sig ur?
låter jobbigt att ha aska hemma.

Det beror ju på, har du öppen spis/vedspis/eldstad är det ju bara att låta det vara kvar lite aska där. Eller om du har trädgård och har möjlighet att elda ris/grilla/hålla dig med ett oljefat för eldning så ger det sig.

Alltså, en Fenix ska ju helst bo i sekelskiftslägenheter med högt i tak och eldstäder, alternativt i hus. De är definitivt inga stundetlyedjur, där passar nog en dront eller möjligtvis en skvader bättre.
 
Du har ingen öppen spis hemma?

Det beror ju på, har du öppen spis/vedspis/eldstad är det ju bara att låta det vara kvar lite aska där. Eller om du har trädgård och har möjlighet att elda ris/grilla/hålla dig med ett oljefat för eldning så ger det sig.

Alltså, en Fenix ska ju helst bo i sekelskiftslägenheter med högt i tak och eldstäder, alternativt i hus. De är definitivt inga stundetlyedjur, där passar nog en dront eller möjligtvis en skvader bättre.

Nej har ingen spis eller liknande. Jag bor i vanlig lägenhet. Men jag kanske kan köpa en grill till uteplatsen och få lite aska där. Men.. jag måste vara taskig mot Fenix och säga att jag är mer förtjust i drake och enhörning. orättvist jag vet..
 
Jag är också lite fundersam på det där med att bara oskulder kan tämja en enhörning. Ska jag göra mig själv oskuld igen då? Låter ju hemskt tråkigt.. dessutom gillar jag ju att ligga.... Eller det måste ju bara vara en myt.. En rest av ett patriarkalt samhälle.
 
Det beror ju på, har du öppen spis/vedspis/eldstad är det ju bara att låta det vara kvar lite aska där. Eller om du har trädgård och har möjlighet att elda ris/grilla/hålla dig med ett oljefat för eldning så ger det sig.

Alltså, en Fenix ska ju helst bo i sekelskiftslägenheter med högt i tak och eldstäder, alternativt i hus. De är definitivt inga stundetlyedjur, där passar nog en dront eller möjligtvis en skvader bättre.

En dront ska jag ha! påminner dom lite om höns tro?
 
Jag är också lite fundersam på det där med att bara oskulder kan tämja en enhörning. Ska jag göra mig själv oskuld igen då? Låter ju hemskt tråkigt.. dessutom gillar jag ju att ligga.... Eller det måste ju bara vara en myt.. En rest av ett patriarkalt samhälle.
Korsning zebra/enhörning kanske kan acceptera en frekvent liggare? De är ju lite vilda och så.
 
Nej har ingen spis eller liknande. Jag bor i vanlig lägenhet. Men jag kanske kan köpa en grill till uteplatsen och få lite aska där. Men.. jag måste vara taskig mot Fenix och säga att jag är mer förtjust i drake och enhörning. orättvist jag vet..

Vad anser du om en grip då? Skulle det kanske kunna vara ett bra djur? De kan ju flyga, behöver inte tämjas av en oskuld och jag tror att de är väldigt bra på att hålla efter balkongen från ovälkomna småfåglar.

Du skulle dessutom kunna ha den i löplina på balkongen så den har möjligheten att vara ute och flyga även när du inte är hemma.
 
Ja, det är nog ingen större skillnad! Men vill du ha en fågel för äggens skull, skulle jag inte rekommendera en dront. De är inte särskilt produktiva och är rätt svåra att stjäla ägg från :(

Nej jag behöver inte äggen. Tänkte mest på levnadsvillkoren liksom, synd att det finns så få bra uppfödare bara :(
 
Jag är också lite fundersam på det där med att bara oskulder kan tämja en enhörning. Ska jag göra mig själv oskuld igen då? Låter ju hemskt tråkigt.. dessutom gillar jag ju att ligga.... Eller det måste ju bara vara en myt.. En rest av ett patriarkalt samhälle.
Enligt de senaste forskningsrapporterna reagerar de mycket aggressivt på vissa feromoner vi utsöndrar efter att ha haft sex (hetero eller inte spelar ingen roll). Därför de är så vanliga i omplaceringsannonser och "billig till rätt hem". Men tydligen ska sk neo-virgins fungera, då har väl sex-feromonlukten lagt sig när det gått så pass lång tid.
 
jag vill skaffa drake. tänkte skaffa en lite längre fram när allt börjar ordna upp sig med bostad och så. skrota bilen och ta draken till affären vore ju inte bara miljövänligt utan man lär ju slippa alla köer och sånt. ser framför mej hur jag och draken flyger till ullared. inga bensinpengar heller. spar pengar. sen att draken samlar in guld åt mej ser jag som en bonus.

har funderat på att satsa på uppfödning och draktämjning. någon som vet en bra utbildning man kan gå?

dessutom vill jag ha tag på husalver. var hittar man dom?
 
Nej jag behöver inte äggen. Tänkte mest på levnadsvillkoren liksom, synd att det finns så få bra uppfödare bara :(

Ja, avelsbasen är ju tyvärr inte så stor så det är svårt att hitta en bra uppfödare som har sunda individer. Det är mycket problem med partiell skallighet och artros i vingleden :(

Dock har jag hört att det görs mycket försök att korsa in EMUerr att föra avelsarbetet framåt och det ska tydligen bli rätt trevliga individer.
 
RIIISE LIKE A PHOEEENIX, RIIISE LIKE A PHOEEENIX ... *skrålar*

Austria-Conchita-Wurst-1.jpg


Fan vad fint som @niphredil skulle ha sagt!
 
jag vill skaffa drake. tänkte skaffa en lite längre fram när allt börjar ordna upp sig med bostad och så. skrota bilen och ta draken till affären vore ju inte bara miljövänligt utan man lär ju slippa alla köer och sånt. ser framför mej hur jag och draken flyger till ullared. inga bensinpengar heller. spar pengar. sen att draken samlar in guld åt mej ser jag som en bonus.

har funderat på att satsa på uppfödning och draktämjning. någon som vet en bra utbildning man kan gå?

dessutom vill jag ha tag på husalver. var hittar man dom?

Husalver är olagligt i Sverige, tyvärr, eftersom så få kunde garantera drägliga levnadsvillkor. Du såg kanske programmet Husalvsinspektörerna som gick på tv för ett tag sedan? :(

Däremot har jag hört att Sveriges Ridgymnasie ska utöka och erbjuda draktämjning som inriktning. Där går de igenom foderstater, inridning, inkörning osv.
 
Jag vill nog fortfarande helst ha en drake. Så kan jag bli som hon i "game of thrones", kommer inte ihåg vad hon heter. Kanske måste flytta till grotta eller Borg. Någon som vet ngn prisvärd Borg eller grotta till salu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp