Bukefalos 28 år!

Vilket namn gillar ni bäst? (till kommande knodd)

Charmy

Trådstartare
Egentligen ska man väl bara gå efter vad man själv tycker, men alltid kul o höra några okända och inte bara familj/sambos åsikter :D

Vi väntar en liten pojk som är beräknad om bara 1 vecka :) känner inte att jag måste ha ett namn spikat innan han tittar ut, utan känner mig gärna lite för vad han passar i. Men har iallafall fastnat för ett par stycken!

Dom jag främst väljer mellan är:

Noah & Noel - Samma stil, lite lika men gillar dom båda mycket :)

Vilken gillar ni bäst av dom två?? Sen finns det ett par till som är kvar på listan, men har nog fastnat mest för dessa två :)
 
Jag gillar Noel :)
En bekants son som heter Noah har blivit retad ganska mycket för att det rimmar på toa. Visserligen hittar säkert barn sånt till det mesta, men det kanske kan vara värt att reflektera över ändå.
 
Jag gillar Noel :)
En bekants son som heter Noah har blivit retad ganska mycket för att det rimmar på toa. Visserligen hittar säkert barn sånt till det mesta, men det kanske kan vara värt att reflektera över ändå.
Och just därför tycker även jag Noel!

Det kommer en ålder där barn lär sig rimma på förskolan och skolan. En del gör det nog inte av elakhet men rimma på namn försöker många barn.

Mvh Miks
 
N
Egentligen ska man väl bara gå efter vad man själv tycker, men alltid kul o höra några okända och inte bara familj/sambos åsikter :D

Vi väntar en liten pojk som är beräknad om bara 1 vecka :) känner inte att jag måste ha ett namn spikat innan han tittar ut, utan känner mig gärna lite för vad han passar i. Men har iallafall fastnat för ett par stycken!

Dom jag främst väljer mellan är:

Noah & Noel - Samma stil, lite lika men gillar dom båda mycket :)

Vilken gillar ni bäst av dom två?? Sen finns det ett par till som är kvar på listan, men har nog fastnat mest för dessa två :)
Noel om ni inte är aktivt troende. I mina öron låter Noah väldigt bibliskt.

Lycka till m bäbis!!
 
N

Noel om ni inte är aktivt troende. I mina öron låter Noah väldigt bibliskt.

Lycka till m bäbis!!

Det är ju isf en himla massa namn som går bort om man inte är aktivt troende? Maria? David? Markus? Adam?

Noel är latin, betyder ny eller födelse och syftar på Kristi födelse. Betyder jul på franska. Noa är ju en betydelsefull gubbe både för kristna, judar och muslimer så det känns ju lite mer mångkulturellt isf :D
 
Det är ju isf en himla massa namn som går bort om man inte är aktivt troende? Maria? David? Markus? Adam?

Noel är latin, betyder ny eller födelse och syftar på Kristi födelse. Betyder jul på franska. Noa är ju en betydelsefull gubbe både för kristna, judar och muslimer så det känns ju lite mer mångkulturellt isf :D
Fast vet du, nu frågade TS efter vad folk TYCKTE! Och så här tyckte jag. Självklar ska de välja det namn som tilltalar dem mest!
 
Fast vet du, nu frågade TS efter vad folk TYCKTE! Och så här tyckte jag. Självklar ska de välja det namn som tilltalar dem mest!

Ja men alldeles självklart! Jag ifrågasatte såklart inte att du tyckte Noel var finast utan undrade över anledningen att Noa var för bibliskt. Det var enbart en diskussion om betydelserna, inte din eller TS smak.

Jag trodde inte att man kunde tolka mitt inlägg som argument för vad TS borde välja, men om man kan det så var det absolut inte meningen!
 
Jag gillar Noel :)
En bekants son som heter Noah har blivit retad ganska mycket för att det rimmar på toa. Visserligen hittar säkert barn sånt till det mesta, men det kanske kan vara värt att reflektera över ändå.

Den tanken har slagit mig också faktiskt, men tack att du nämner det! Och tråkigt att höra att det i detta fall stämde.
 
Tack för era svar!! :D Det återstår att se vad man känner är mest rätt när lillen har tittat ut tror jag.
Men just nu lutar väl jag liite mer åt Noel :) Lär väl återkomma sen med förslagen på mellannamn... haha xD svårt detta
 
Egentligen ska man väl bara gå efter vad man själv tycker, men alltid kul o höra några okända och inte bara familj/sambos åsikter :D

Vi väntar en liten pojk som är beräknad om bara 1 vecka :) känner inte att jag måste ha ett namn spikat innan han tittar ut, utan känner mig gärna lite för vad han passar i. Men har iallafall fastnat för ett par stycken!

Dom jag främst väljer mellan är:

Noah & Noel - Samma stil, lite lika men gillar dom båda mycket :)

Vilken gillar ni bäst av dom två?? Sen finns det ett par till som är kvar på listan, men har nog fastnat mest för dessa två :)
Noel!

Dels tycker jag det är finare, dels gillar jag inte H:t i Noah, sen är det ett vanligt barnrim...
 
Noel!

Dels tycker jag det är finare, dels gillar jag inte H:t i Noah, sen är det ett vanligt barnrim...

Ah :) Jag tycker om H:et tycker Noah ser/låter mycket finare än bara Noa som blir så kort, men de klart de kan va jobbigt att behöva säga "H på slutet" om inte folk vet det.

Aah, barnrim.. du tänker också, rimmar på Toa?
 
Vore det inte käckt om pappan fick ha ett ord med i laget också? Du skriver ju att ni är sambo så du blir inte ensam om barnet.
 
Vore det inte käckt om pappan fick ha ett ord med i laget också? Du skriver ju att ni är sambo så du blir inte ensam om barnet.

Självklart är han med. Detta är namn som vi gemensamt har på listan. Men jag skriver "jag" därför att det är jag själv som skriver i denna tråden och inte han.
 
Egentligen ska man väl bara gå efter vad man själv tycker, men alltid kul o höra några okända och inte bara familj/sambos åsikter :D

Vi väntar en liten pojk som är beräknad om bara 1 vecka :) känner inte att jag måste ha ett namn spikat innan han tittar ut, utan känner mig gärna lite för vad han passar i. Men har iallafall fastnat för ett par stycken!

Dom jag främst väljer mellan är:

Noah & Noel - Samma stil, lite lika men gillar dom båda mycket :)

Vilken gillar ni bäst av dom två?? Sen finns det ett par till som är kvar på listan, men har nog fastnat mest för dessa två :)

Neo är mindre vanligt och lika fint!
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 769
Senast: monster1
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 368
Senast: geting
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 064
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp