Bukefalos 28 år!

Vilket namn gillar ni bäst? (till kommande knodd)

Egentligen ska man väl bara gå efter vad man själv tycker, men alltid kul o höra några okända och inte bara familj/sambos åsikter :D

Vi väntar en liten pojk som är beräknad om bara 1 vecka :) känner inte att jag måste ha ett namn spikat innan han tittar ut, utan känner mig gärna lite för vad han passar i. Men har iallafall fastnat för ett par stycken!

Dom jag främst väljer mellan är:

Noah & Noel - Samma stil, lite lika men gillar dom båda mycket :)

Vilken gillar ni bäst av dom två?? Sen finns det ett par till som är kvar på listan, men har nog fastnat mest för dessa två :)

Jag gillar båda, och välj med hjärtat.
Jag vet vuxna som hittar på "rim" till min äldsta sons ovanliga namn så rim går på de flesta namnen :meh: :cautious:
 
Jag hade funderat på om Noah ska uttalas på engelska och föredrar Noa om barnet är/blir svenskspråkigt.
Fast det tycker jag är oviktigt i de flesta fall..
Tänk alla namn som stavas likadant men ändå uttalas olika i olika länder..
Och många många namn uttalas "fel" av okända om man inte känner personen.
Det tycker inte jag är hela världen ;)

Ts:
Vad gäller stavningar o bokstäver så får jag, med ett rätt vanligt namn, alltid frågan: är det med c eller k. Vilket namn man.än väljer så finns alltid risken för både fel uttal och felstavningar. På alla språk ;)
Välj ett namn ni själva trivs med och känns rätt för er. Åsikter kommer folkalltid ha :)
 
Jag har en nära anhörig med ett namn som är rimvänligt. Och inte ganska oskyldigt som Lisa-fisa, utan riktigt vulgärt. Självklart inget hen led av som barn (barn vet sällan att det ordet finns ens), men i tonåren har det varit jobbigt. Därför kommer jag aldrig ge mitt barn ett namn som går att rimma på. Men hellre givetvis ett namn som är kul att rimma på när man är sju, än ett som är roligt när man är femton. :grin:
 
Jag har en nära anhörig med ett namn som är rimvänligt. Och inte ganska oskyldigt som Lisa-fisa, utan riktigt vulgärt. Självklart inget hen led av som barn (barn vet sällan att det ordet finns ens), men i tonåren har det varit jobbigt. Därför kommer jag aldrig ge mitt barn ett namn som går att rimma på. Men hellre givetvis ett namn som är kul att rimma på när man är sju, än ett som är roligt när man är femton. :grin:
Man kan ju önska att folk hade lite vett när de var i den åldern -.-
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 769
Senast: monster1
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 368
Senast: geting
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 064
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp