Bukefalos 28 år!

Vill byta inriktning.

Minimys86

Trådstartare
Hej,
Har alltid varit en hoppryttare och älskat allt vad har med hoppning att göra. Skaffade min nuvarande häst för ca 11 år sedan för hoppning. Han är dock väldigt fin i dressyren med även om han kan bli lite uttråkad. Måste hela tiden tänka på stor variation. Jag hade ett långt uppehåll i ridningen fram till i höstas och fått hjälp däremellan med hästen.
Under hösten har jag märkt att hoppningen kanske inte är så kul längre utan att jag vill testa något som är nytt för mig. Verkar ha fegat till mig lite med. Har alltid även varit nyfiken på akademisk ridkonst eller "trick" grejer. Vet knappt vad alla inriktningar heter. :p
Tror att hästen hade kunnat tycka de va kul med lite annorlunda dressyr då han är tycker de är kul när de händer grejer och fortfarande i 16 års ålder tycker han de är kul med nya saker och att lära sig. Jag vill dessutom utveckla min egna ridning mer.
Men eftersom jag inte har några kunskaper i detta och dressyren är lite rostig så undrar jag ifall någon vet en bra tränare i Skåne?
Är man inte så insatt i det kan de ju vara svårt att hitta rätt. :) Hoppas de inte blev för virrigt beskrivet! :d
 
Sv: Vill byta inriktning.

Till er som svarar i tråden och vill tipsa om tränare:
Gör det via PM, så undviker vi både diskussioner och reklam.

Immer
Moderator för Klassisk Ridkonst
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 786
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 183
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 204
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp