Vill inte äta mineralerna

Istället för nya Krafft Groov kan du ju ge Hippo Alfa, det har t.o.m. mer protein för mkt billigare pris..
 
ja, han rids ju tillsammans med oss andra, får trava mest hela tiden får att hänga med! och körs någon gång i veckan. så det är väl lätt till medelträning på honom :smirk:
Men jag blir osäker på hans vikt, är det inte runt 200 han väger, gha, vad väger en shettis? får ta och måtta honom i morgon, har viktmåttband.fast 4 kg hö verkar rimligt, han väger nog runt 300 :crazy: :o :o
Jag är helt övertygad om att du har räknat rätt, tänkte bara att det var betydligt mer än han får :crazy:
 
hur mycket ska han ha av den??? jag är öppen får alla förslag, bara min pålle får något som gör honom gott och som han är villig att äta! Han är nämligen värd det! :love:
 
Prova ge Hippo Alfa - ett färdigfoder (mineraler finns i) som är spec för unghästar, mer protein o pelettrerat.
Mkt billigare än krafft (det finns faktiskt andra foderförsäljare än krafft....) ;)

Hästar brukar äta pelettrerade mineraler (Hippo har sådana oxå, heter Hippo Plus o är rätt billiga) bättre än grusform.
 
hmm.. är det bara jag som har en häst som gillar mineraler?! Häller lite mineraler i krubban varje kväll och sätter kraftfodret på. Mineralerna är borta varje morgon. Den andra hästen äter dock inte lika mycket mineraler, där kollar jag om hon lämnat och i sånna fall ger jag henne bara lite mindre. Men hon äter mineralerna bättre på detta sätt än när jag försökte röra ut dom i kraftfodret.
Har "grusmineraler".
 
Tja, det verkar som om hästar som gillar mineraler är lätträknade.
Jag har börjat ge mineralerna i lunchhinken. då han får betfor som mellis. Då finns det inte lika mycket mineraler kvar, så det går att lura lite :angel:
 
min häst gillar också mineralerna...han får dem i betforen och dom är inte utsorterade. Jag har krafft miner blå, pelleterade
 

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 357
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 662
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 532
Senast: Myrten
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp