Vill testa distans (örebro)

F

Fucktard

Jag är jätte sugen på att prova på distans med min sköthäst.
Men har absolut ingen koll på vad som gäller.
vad är grunderna? Vad ska man ha för utrustning?
Ska man ha grönt kort?
Berätta allt ni vet..

Är det någon ritt i höst i örebro trakten?
 
Sv: Vill testa distans (örebro)

Det finns rätt många distansryttare i Örebro. Vart bor du? Kanske har du någon tävlingsryttare i dina trakter.
I egenskap av grenledare för distansen i Örebro planerar jag en liten nybörjarcirkel i vinter, med några träningsritter.
Kontakta gärna mig på 0706-331054 eller josefins@home.se om du är intresserad.

Gällande dina frågor är utrustningen i stort sett valfri. Välanpassad är en lämplig riktlinje. Vanlig sadel och träns funkar bra. Spö och sporrar är inte tillåtna, inte heller hjälptyglar, undantaget löpande martingal.
För tävling ska man ha grönt kort.

/Josefin Svensson
 
Sv: Vill testa distans (örebro)

Sök gärna lite i det här forumet, det dyker upp såna här inlägg med jämna mellanrum så folk orkar inte riktigt skriva samma saker gång på gång :)
Här är en tråd till exempel men det finns många fler
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=922823

Du kan börja med en kortare Prova På-tävling för att gå vidare till att bli godkänd i Clear Round för att få starta i de längre tävlingsklasserna.

Och googla på Nerikes Distansryttarklubb så får du upp deras hemsida, dit kan du säkert också vända dig om du är intresserad.
Distans-TR kan vara bra att läsa också, det hittar du ju på Ridsportsförbundets hemsida...

Lycka till!
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 179
Senast: fio
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 548
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
485
Senast: miumiu
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp