Bukefalos 28 år!

Villervalla

tyra1

Trådstartare
Hej.
Jag gillar villervallas kläder men har än så länge bara köpt tröjor av det märket. Nu har jag köpt en vinterjacka och vinterbyxor. Är det någon som har använt dessa och kan säga något om hur de är? Jag tycker att de verkar vara varma men inte speciellt vattentäta.
 
Sv: Villervalla

Villervallas vinterjackor ska väl inte vara vattentäta, de är vatten-, vind- och smutsavvisande. Som deras skaljackor kan jag tänka mig, fast fodrade. Jag har dock ingen erfarenhet av dessa, men av de flesta andra Villervallakläder. Skaljackorna är jättebra, men de är ju inte vattentäta de heller, så regnar det ordentligt blir det regnställ istället, och jag skulle nog inte välja Villervalla som vinterplagg. Jag köpte deras vintervantar förra året och de var helt värdelösa i snö, blev blöta rakt igenom direkt och värmde inte så bra när de var torra heller. I övrigt är jag dock ett stort fan av deras kläder, byxor, strumpor, t-shirts och vår- och höstjackor, suveräna, funkar långt in på hösten med fleece under.
 
Sv: Villervalla

Vi köpte en vår/höstjacka från villervalla förra året. Den är i någon form av tyg. Vattenavvisande till viss del, men den är jättesvår att få ren! Smutsen sätter sig fast och det blir inte helt rent i tvättmaskinen.
 

Liknande trådar

Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
803
Senast: Araminta
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 768
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp