Bukefalos 28 år!

Vindfleece

Fast hur tror du plastfleecen ser ut om man har den som ytterplagg i snö? Antingen lika mycket snö på eller så smälter det och blöter upp hela plagget och barnet fryser... Ull har helt klart fördelen av att även värma när den än blöt.
Vi har inte sån där fluffig fleece som yttersta plagg. Den windstopperfleecen som jag rekommenderade är blank på utsidan och fluffig inuti. Då fastnar inget.

Jag har goretex på min unge. Då skakar jag bara av snön, han blir aldrig blöt och blir han lerig ställer jag honom i duschen i yttrekläderna och duschar av allt.

Vi gillar olika :)

Mvh Miks
 
Vi har inte sån där fluffig fleece som yttersta plagg. Den windstopperfleecen som jag rekommenderade är blank på utsidan och fluffig inuti. Då fastnar inget.

Jag har goretex på min unge. Då skakar jag bara av snön, han blir aldrig blöt och blir han lerig ställer jag honom i duschen i yttrekläderna och duschar av allt.

Vi gillar olika :)

Mvh Miks
Ja absolut! ;) Själv köpte jag mig en softshell jacka eftersom det skulle vara så otroligt bra... För mig var det en katastrof, jag är för varm, blir svettig, jackan blir iskall och jag fryser... Så efter det har jag nästan helt gått över till ull som faktiskt fungerar för mig. ;)
 
Det är ju det vanligaste när man pratar om ull idag... Men jag skulle gärna vilja ha en ullfleece till mig själv men det är nästan omöjligt att få tag på...

Har du kollat på nostebarn.se? Dom har just nu rea på ullfleece tröjor för vuxna (och barn). Jag har dom till barnen, dom är sååååå gosiga. :)
 
Nej, det konceptet kände jag inte till. :) Tänkte bara på vanliga ullunderställ.

Nja vanligt ullunderställ är just underställ istället för vanliga kläder.

Sen finns alla varianter. :) Ullfrotté till lager 1 eller 2, ullfleece/stickat/kokt ull/vadmal till lager 3 eller ytterlager.
 
Jag hade fått panik på de där kläderna! Sorry! Snön sitter ju i kockor och allt kommer hamna på hallgolvet när man kommer in! :nailbiting:

Jag tycker bättre om kläder i material där snön inte fastnar. Jag förstår en del av grejen med ull men inte fullt ut.

Tur vi gillar olika :)

Mvh Miks

Tjaaa, en grej med ull är ju just det där med plast i haven...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fleeceklader-orsakar-utslapp-i-hav_8041914.svd

Man måste nog inte ha ullkläderna ytterst i djup snö iofs, vi kör med overall och Ivanhoe jackan under overallen i snö. Men höst och vår kan man ha den överst. Ull har också fördelen att den inte drar så nedrans mycket damm och smuts som fleece och inte behöver mjukmedel för de blir inte så elektriska.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
967
Senast: starcraft
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
973
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 375
Senast: Wille
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 405
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp