Bukefalos 28 år!

Vindnät i paddock?

Daisy

Trådstartare
Läste i en annan tråd (som jag nu inte hittar) om någon som beklagade sig för blåsten i en paddock och då blev tipsad om att sätta upp vindnät.

Undrar om någon testat detta och om det funkar? Känns som om man skulle behöva höga nät och att det inte kan vara helt enkelt att få det att sitta kvar, men vore kul om det skulle funka!
 
Sv: Vindnät i paddock?

Om det ska vara godkänt så måste det sitta t ex utanför staketet alternativ med någon typ av skydd som gör att en häst inte kan sparka igenom det eller fastna i det. Vilket är lika med kraven som finns på andra typer av vindskydd.
 
Sv: Vindnät i paddock?

I mitt fall skulle det sitta utanför staketet. Frågan är bara hur högt måste det vara och och om det funkar så det är värt pengarna?
 
Sv: Vindnät i paddock?

Jag har inte vindnät i hagen men väl i stallet och det fungerar helt otroligt bra. Har haft det i flera år nu så jag har hunnit prova på både kyla och blåst. Så jag har kunnat stå vid ett fönster som har vindnät istället för glas när det har blåst stormvindar rakt mot det och det är knappt man märket det. Så jag tror att det kan ge ett hyfsat skydd i hagen. Höjden beror nog mest på storleken på hästarna och hur terrängen ser ut. Men det bör ju vara högre än hästarna i alla fall.
 
Sv: Vindnät i paddock?

Hade man kunnat utveckla den idén vidare och byggt en vindskydds hall att användas som ridhus?
 
Sv: Vindnät i paddock?

Ja det kan man säkert för jag har sett flera "riktiga" ridhus med stora delar av vindnät på det som är över sargen.
 
Sv: Vindnät i paddock?

När jag byggde det nya ridhuset så satte jag nät på alla sidor. Fungerar fantastiskt. Bättre klimat både på sommaren och på vintern. Skön luft men inget drag alls. Inga problem med regn eller snö.

Det är värt varje krona.

http://gilo.se/vindnat-4/
 

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
184
Senast: AraSlei
·
Övr. Djur Jag har hittat ett akvarium som skulle passa utmärkt på vår ena köksbänk. Måtten är 180x20x20 så det är lågt och långsmalt och skulle...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 076
Senast: Soapbubble
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp