vindrutetorkare Peugeot

självklart provade jag den. Hur menar du nu?

Men jag trodde att jag skulle förlika mig med storleken men det gör jag inte. Du kan inte ens stoppa i en normal spade i bakluckan utan att fälla sätena. Bagageutrymmet är minimalt.
Sitter jag normalt i förarsätet får det inte plats en vuxen bakom mig. Detaljer som irriterar.

Jag hade en - som jag trodde - mellanklassbil och köpte en mellanklassbil. Men fasiken vet om jag själv klassar den nuvarande som mellanklass. Jag tycker den är pyttig jag.

Och kombi har jag ägt en gång i livet och aldrig mer. Aldrig. Sedan är idealet.
Jag skulle bara retas lite. :D

Fast seriöst tycker jag det är lite underligt att köpa en liten bil och sedan klaga på storleken. Jag har testat mindre bilar som visserligen varit väldigt trevliga och bekväma att köra, men med bagageutrymmen som är designade för en handväska på sin höjd. Höjden är väl ändå när jag var på någon form av releaseparty för 100 år sedan, hos Volvo/Renault där de manliga idioterna gått nån kurs i säljsnack och använde sig av argument om hur bra barnvagnen får plats, lätt det är att lyfta in matkassen, förvara leksakerna och kors i taket, man kunde få en unik klädsel från Kenzo! :banghead:

Inte ett jävla skit av intresse med andra ord, ingenting om förbrukning, skatt, driftskostnader, trafiksäkerhet mm utan hur viktigt det var att man inte körde omkring med samma klädsel i bilen som någon annan! :arghh:

Jag älskar min snåla Citroën, under 0.5 milen blandad körning, ca 0,6 med släp, får plats med både hundar och katter + kompis med packning. Går som ett strykjärn, sväljer alla ojämnheter och samtliga reglage sitter där de ska, inklusive oljestickan. Hur de är i övrigt under huven överlåter jag till min mekaniker som gör ett galant jobb. :up:
 

Liknande trådar

Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 579
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 009
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp