vindskydd?

Buck

Trådstartare
funderar åter igen på vindskydd, nu funderar vi på att bygga ett skärmtak för att kunna köra in lastaren under, och då ha öppet för hästarna att gå in i andra änden. blir i så fall mot en gavel på verkstaden, så att skärmtaket blir ca 3m brett och totalt 12m långt. man backar in lastaren från ena kortsidan, plank mellan häst och garage del såklart.

men ska man ha häst delen öppen på de 2 kvarvarande sidorna eller klä in med panel så att det blir 2 dörrhål(en på långsidan och en på kortsidan) eller ha stängt på kortsidan och öppet på långsidan?? kortsidan åt norr och långsidan mot väst. blåser åt alla håll och kanter beroende på årstid här ;).

ska inte vara för en lösdrift utan bara lite extra skydd då hästarna går ute ca 17h som mest under vinterhalvåret och slängs ut på bete så fort det är väder för det.
hur hade ni gjort? ska passa 3 storhästar, så tänker att det bör vara så öppet som möjligt men måste ju ge något skydd för att hästarna ska välja att vara där.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 001
Anläggning Hej! Här börjar planeras för att bygga ett vindskydd för att kunna ha hästar på lösdrift hemma. Nu står mina hästar hos andra på...
Svar
10
· Visningar
13 247
Senast: pews1972
·
Anläggning Vi ska ev bygga vindskydd i hagen. Vi funderar på nått liknande denna. Enkel modell, så han får lite skydd helt enkelt. Men hur stort...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: lisa412
·
Anläggning Skulle behöva lite bra inputs på en bra planering på mitt nya stall. Jag får verkligen inte till någon bra lösning :( Jag har själv...
2
Svar
37
· Visningar
8 053
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp