Har dessa från lagerhaus. Har de höga och låga dricksglasen med :)

0fbe2defde8e7142de4a8ef2bc5461ac.jpg
 
Här har alla glas gått i kras ...
efter att jag började använda dem till vardags.
Tunna och fina för mycken dryck men ack så dålig hållbarhet.
 
Vad har ni för vinglas? Har ni olika till vitt respektive rött vin? Behöver köpa nya och vill ha lite inspiration!

Har nog för många vinglas. Och dessutom olika märken. De som används mest är Ikeas stora för rött vin. Tror jag har runt 20 st.

Sen har jag äldre vinglas som jag köpte när jag gick gymnasiet och då skulle även vinglasen självklart vara färgade. Rosa alldeles för tjocka från Indiska. 12 st.

Några jag fått jättefina! Med guldkant. Ingen aning om märke. Men supersnygga med tillhörande karaff! 6 st.

Vinglas i kristall. Imperial. För finare tillfällen. 8 st.

vinglas Iitala för rött vin 2 st och för vitt vin 2 st med tillhörande karaff. Lite avskalad stil. Gillar iitala. Fått dessa i present. Med Iitalakaraff.

Hade kanske varit bättre med samma serie. Men gillar alla (utom möjligen de från indiska då de är för tjocka).
 
Förutom IKEA har jag en massa glas från Luminarc/Arcoroc. Jag gillar formen på dem, jag vill ha enkla, stilrena glas. De har nästan lika krossmässigt pris som IKEA också :D
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Blyger
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
555
Senast: Åsa A
·
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst...
2
Svar
22
· Visningar
715
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp