Bukefalos 28 år!

Vinklad SIFO-undersökning

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

WhiskyP

Igår blev min man uppringd av SIFO, som skulle göra en undersökning om föräldraledighet. Han fick en massa frågor om vad som styrde vår planering av föräldraledigheten:
-Var det ekonomin som styrde f.l.? --Nej
-Var det arbetsgivaren som styrde f.l.? --Nej
-Var det amningen som styrde f.l? --Nej

Det som styrde vår planering var att vi anser att det är viktigt att båda föräldrarna tar ansvar och är hemma med sitt barn, lika länge. En mamma och en pappa är lika viktiga.
Denna fråga ställdes inte:
-Var det jämlikheten som styrde f.l.?-JAAAA!

Lite frustrerande tycker jag, för deras frågor var så tydligt från en ojämlik utgångspunkt.......
 
Sv: Vinklad SIFO-undersökning

Ring upp SIFO och ställ frågan direkt till dom. Det kan ju visa sig att dom glömt just den aspekten som du belyser, men det kan lika gärna visa sig att en kontrollgrupp har angivit ett unanimt svar på just den frågan du saknar. I sådana fall väljer undersökaren att inte ta med frågan, då svaret inte för med sig någon information eller bidrar till undersökningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har ofta funderat över ovanstående.... Jag bryter ut denna frågan från en annan tråd då jag inte vill ta över den användarens...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
25 090
Senast: Vallmo
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 676
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 118
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp