Vinterföräldrar -17/18 del 3

Precis! Värst vad vi följs åt med familjemedlemarnas potentiella födelsedagar :D. Men eftersom du inte knep till 6/1 (ajabaja! ;)) så sätter jag mitt hopp till den här studien: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stor-studie-om-igangsattning (mitt landsting är med så om vi deltar skulle vi kunna bli lottade i v 41-gruppen)

Alltid skönt att inte vara ensam! :up:

Hehe... det gäller hitta sina surftillfällen :angel:. Men vi har bra sportlovsväder här, barnen har varit ute i backen en hel del (själva :eek:) medan föräldrarna latat sig :o (magen var jag för femtielfte gången på väg att bränna på en bakplåt idag när jag bakade bröd :meh:)
Ja den studien har jag läst om! Om du deltar så håller jag tummarna för dig, det skulle ju bara vara ett par-tre dagar från nu i så fall:)

...du bakar?O_o sånt orkade jag ju inte ens med innan bf:p
 
Okej :) Nej då, bara undrar. Vi väcker ju än så länge var 3e timma. Har hittills idag ammat 4 timmar så tror nog han får i sig :)

Testade att ha kopp under det bröstet jag inte ammar. På 10 min hade 40 ml droppat ut :angel:

Har beställt en mjölkuppsamlingskupa och hoppas på att samla lite av de dyrbara dropparna där. :p

Lilla F vaknar varannan timme trots att hon får ersättning på natten. Byter bajsblöja 3 gånger.
 
Okej :) Nej då, bara undrar. Vi väcker ju än så länge var 3e timma. Har hittills idag ammat 4 timmar så tror nog han får i sig :)

Testade att ha kopp under det bröstet jag inte ammar. På 10 min hade 40 ml droppat ut :angel:
Passa på att frys in det du kan samla upp! Man vet aldrig när det kan behövas:)

Tänk så olika det ksn vara. Med första barnet läckte jag aldrig en droppe, kunde inte klämma fram nåt och släppte inte mer än 5-10 ml till pump. Denna gången har det väl kommit någon droppe ur det bröst hon inte ammar ifrån men inte mer än så. Men gott om mjölk finns det, det syns på viktkurvorna:D
 
Med stora barnet samsov vi inte i början och när vi senare blev tvugna till det eftersom han annars sov så krattigt så trivdes jag aldrig med det.
Denna gången älskar jag det och vet ärligt talat inte hur jag ska kunna sluta:o
Önskar bara att det hade funkat i vår vanliga säng men det kanske det gör när hon blir större (eller så är den sängen anledningen till att jag aldrig trivdes att samsova med stora barnet)
Vi kanske måste köpa ny säng?:D
 
Hur ofta äter era barn på natten?
Hur ofta åt de på natten när de var 1-2 veckor?

Vår äter oftast runt 22-23, därefter vaknar hon runt 02-03 och sedan 05-06 igen för mat. Ett eller två blöjbyten i samband med detta. Mellan matningarna sover hon oftast bra och har så gjort hela tiden.
 
Passa på att frys in det du kan samla upp! Man vet aldrig när det kan behövas:)

Tänk så olika det ksn vara. Med första barnet läckte jag aldrig en droppe, kunde inte klämma fram nåt och släppte inte mer än 5-10 ml till pump. Denna gången har det väl kommit någon droppe ur det bröst hon inte ammar ifrån men inte mer än så. Men gott om mjölk finns det, det syns på viktkurvorna:D

Smart. Får roa mig med det imorgon hehe.
Ja men verkligen! Iof rätt smidigt att läcka ut den första mjölken så när han erbjuds den tutten är det direkt den fetare. Men skönt o slippa läcka :) Din hjärna är lite bättre på att hålla isär sin uppgift med andra ord :D
 
Mitt livs bästa beslut just nu: Att låta V sova i våran säng mellan oss (har en sovorm runt honom). Känner som en utsövd prinsessa just nu :bow: Han har kunnat sova (och kan) i sin säng men igår låg han och knorrade i vad som kändes som en halv evighet och jag kunde inte slappna av och var helt död igår sen. Nu sover alla som stockar :love: Och det är gör smidigt att efter nattblöjan vika undan svansen på ormen, amma tills han somnar och sen bara vika tillbaka den och själv somna.
 
Låter mysigt @Monifa och vad skönt att ni fått sova!

Jag skulle ha "sovnatt" inatt och sambon skulle ha kottejour och bara väcka mig för nattmålet. Istället har Kotte haft sin gnälligaste natt ever och vaknat och velat amma flera gånger och varit ledsen däremellan. Har med andra ord sovit sämre än annars. O_o :crazy: Livet med bebis! :up::cool:
 
Låter mysigt @Monifa och vad skönt att ni fått sova!

Jag skulle ha "sovnatt" inatt och sambon skulle ha kottejour och bara väcka mig för nattmålet. Istället har Kotte haft sin gnälligaste natt ever och vaknat och velat amma flera gånger och varit ledsen däremellan. Har med andra ord sovit sämre än annars. O_o :crazy: Livet med bebis! :up::cool:
Och sen gick jag upp och satte mig för att amma en kotte som inte hade tid att äta pga upptagen med att titta på mig och le :love:
 
Låter mysigt @Monifa och vad skönt att ni fått sova!

Jag skulle ha "sovnatt" inatt och sambon skulle ha kottejour och bara väcka mig för nattmålet. Istället har Kotte haft sin gnälligaste natt ever och vaknat och velat amma flera gånger och varit ledsen däremellan. Har med andra ord sovit sämre än annars. O_o :crazy: Livet med bebis! :up::cool:

Snacka om att göra tvärtemot :p Hoppas du får sova bättre inatt :)
 
Sambon har haft bättre och det har vart en otrolig natt med mycket vaket. Så nu sitter jag i soffan med två barn i knäet och kollar GBG horse show :love:
Hade hellre vart där, men med barn så nära och ett hus i behov av renovering, så höll inte ekonomin för att gå i år.

Men vi har en mysig morgon medan sambon får sova några timmar till.
 
Ja den studien har jag läst om! Om du deltar så håller jag tummarna för dig, det skulle ju bara vara ett par-tre dagar från nu i så fall:)

...du bakar?O_o sånt orkade jag ju inte ens med innan bf:p

Ja, på tisdag ska jag ringa för TUL och det är där/då man får frågan vad jag förstått :)

Just bröd bakar jag faktiskt alltid :D (barnen har precis börjat lära sig att oooh:a och aaaah:a över doften av nybakat bröd, annars är deras stora lycka och lyx när de får köpebröd :meh:). Men det är enkla limpor som tar 15-20 minuter i aktiv baktid så det är inte alltför betungande :p
 
Tycker liggamning är så skönt! Jag lyckas dock inte tömma från alla vinklar annars hade jag bara legat ner :D
Får du det inte att funka?
Det funkade bra på bb förutom att det inte alls var bekvämt i smal sjukhussäng. Har bara testat första natten hemma och eftersom sängen var lite mjuk var det meckigare men funkade hyfsat. Slutade nog för att jag var så nojjig över att kotten inte gick att lägga över på rygg efteråt. Nu ligger han dock på rygg utan problem så är nog värt att testa igen som sagt :)
 
Det funkade bra på bb förutom att det inte alls var bekvämt i smal sjukhussäng. Har bara testat första natten hemma och eftersom sängen var lite mjuk var det meckigare men funkade hyfsat. Slutade nog för att jag var så nojjig över att kotten inte gick att lägga över på rygg efteråt. Nu ligger han dock på rygg utan problem så är nog värt att testa igen som sagt :)

Jag brukar ha en liten filt under V så om han somnar kan jag lätt manövrera honom till ryggläge igen med hjälp av den. Tycker det är smidigt :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 686
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 427
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 241
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp