Vinterföräldrar -17/18 del 3

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, det är värt jättemycket för mig!:heart

Bvc ville att vi skulle prova ge rapsolja i helgen och gör det ingen skillnad skulle vi prova lactulos.

:heart
När det misstänktes allergi kändes det som att famla i mörkret och min bvc kunde lika lite som jag så jag fick ingen hjälp därifrån. Kan jag hjälpa någon annan är det guld värt. Min bvc kan fortfarande väldigt lite, jag har en i min tråd som också har allergiskt barn och vi har iaf haft varandra att bolla med.
Hoppas oljan fungerar, annars gör definitivt lactulosen det. Men det står ingen dos för små barn så vi var tvungna att experimentera oss fram till en som fungerade för sonen.
 
Helt ärligt - det är verkligen så mycket mysigare att bebisbubbla sig på helgen när vi är tre istället för två! Vi har hängt i sängen hela förmiddagen med frukost och Netflix och bebisgos :love:
Nu hoppas jag kotte är lika pepp på promenad i strålande solsken som hans föräldrar är :p
 
Idag har Ronja tillbringat tiden 99.9% sovandes. Fått "tvångsmata" och hon känner utan problem 120ml sovandes. Kissar som vanligt.
Men så här mycket har hon inte sovit innan?
 
Hur ofta äter era barn på natten?
Hur ofta åt de på natten när de var 1-2 veckor?
Ni är vi ersättning så det går inte att jämföra riktigt. Men Havanna åt mycket om nätterna, tills vi tog några dagar för vi letade varannan timme om dagarna. Då började hon sova i vart fall 3-4h åt gången.
 
Nej, han sov små stunder vid bröstet hela eftermiddagen, typ allt mellan 5 min till max en halvtimme. Tycker dock han är en betydligt nöjdare bebis om han får längre sovstunder men är inte alltid vi lyckas. (Han behöver mao också hjälp i ganska stor utsträckning) Hänger mycket på att få honom ordentligt mätt också, annars är han ju hungrig på en kvart igen.
Ah, då förstår jag! Sådär upphackad blir sömnen oftast hos oss också om jag inte ligger bredvid så hon kan ha bröstet som huvudkudde eller bär henne i selen och håller mig upprätt och i rörelse. Ingetdera är kompatibelt med en vild tvååring:grin: selen är det jag får satsa på så det är inte mycket jag sitter ner på dagarna:p
Och jag håller med om att bebis blir nöjdare när det blir längre sovpass!
 
:heart
När det misstänktes allergi kändes det som att famla i mörkret och min bvc kunde lika lite som jag så jag fick ingen hjälp därifrån. Kan jag hjälpa någon annan är det guld värt. Min bvc kan fortfarande väldigt lite, jag har en i min tråd som också har allergiskt barn och vi har iaf haft varandra att bolla med.
Hoppas oljan fungerar, annars gör definitivt lactulosen det. Men det står ingen dos för små barn så vi var tvungna att experimentera oss fram till en som fungerade för sonen.
Jag tror vi får testa lactulos för jag antar att det är mindre mängd än 4×3 ml som ska ges? Finns det ett alternativ till detta så testar jag gärna för det är varken lätt eller trevligt atg ge henne oljan:down:
 
Var han vaken hela eftermiddagen?
Fröken här hemma fixar inte att vara vaken så mycket mer än 1-1.5 h i stöten sen märker man att hon blir väldigt grinig och behöver hjälp att somna. Det där med att bebisar "tar" den sömn de behöver verkar inte riktigt funka hemma hos oss. Eller så är jag alldeles för känslig för bebisgnäll.
Allt blir så mycket jobbigare om de hinner bli övertrötta:arghh:

Gillar egentligen inte, men precis sådär har vi också haft det (många gånger till omhuvningens oförståelse)...
 
+ @YaHilweh har de vaknat själva då eller har ni väckt?
Jag har aldrig behövt väcka för att ge mat. Kan hända att jag matar sovande bebis om vi ska iväg någonstans och jag misstänker att bebis kan vakna och vara hungrig när vi inte har möjlighet att mata, t.ex. när vi sitter i bilen.
Är du orolig att bebis inte får i sig tillräckligt?
 
Hur ofta äter era barn på natten?
Hur ofta åt de på natten när de var 1-2 veckor?
Vi har ju delammar hela tiden så blir kanske inte helt rättvisande iom att ersättning mättar på ett annat sätt.

Kotte äter en flaska på kvällen, mellan 18 och 20, ammar oftast lite vid 21-22 och somnar då. Vaknar och äter sen (amma+ersättning) någon gång mellan 01:30-03, och sover till mellan 05-07 efter det.
Så har det i princip sen vi kom hem, fast fram till kanske 1,5 vecka åt han ju var fjärde timme.
 
Mars, mars, mars :meh:
I värsta fall sjätte mars? Då fyller min buspudel år:D

Och nu när jag hunnit smälta att du inte är på förlossningen så kände jag att det var skönt med någon annan vars ungar inte "tar den sömn de behöver":p

Och så ser jag framför mig att du glatt säger att du kan tömma diskmaskinen och står länge och väl med näsan instucken i ett skåp för att få surfa lite:D
(Men det måste vara svårt när magen är i vägen:rofl:)
 
Jag har aldrig behövt väcka för att ge mat. Kan hända att jag matar sovande bebis om vi ska iväg någonstans och jag misstänker att bebis kan vakna och vara hungrig när vi inte har möjlighet att mata, t.ex. när vi sitter i bilen.
Är du orolig att bebis inte får i sig tillräckligt?

Okej :) Nej då, bara undrar. Vi väcker ju än så länge var 3e timma. Har hittills idag ammat 4 timmar så tror nog han får i sig :)

Testade att ha kopp under det bröstet jag inte ammar. På 10 min hade 40 ml droppat ut :angel:
 
I värsta fall sjätte mars? Då fyller min buspudel år:D

Och nu när jag hunnit smälta att du inte är på förlossningen så kände jag att det var skönt med någon annan vars ungar inte "tar den sömn de behöver":p

Och så ser jag framför mig att du glatt säger att du kan tömma diskmaskinen och står länge och väl med näsan instucken i ett skåp för att få surfa lite:D
(Men det måste vara svårt när magen är i vägen:rofl:)

Precis! Värst vad vi följs åt med familjemedlemarnas potentiella födelsedagar :D. Men eftersom du inte knep till 6/1 (ajabaja! ;)) så sätter jag mitt hopp till den här studien: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stor-studie-om-igangsattning (mitt landsting är med så om vi deltar skulle vi kunna bli lottade i v 41-gruppen)

Alltid skönt att inte vara ensam! :up:

Hehe... det gäller hitta sina surftillfällen :angel:. Men vi har bra sportlovsväder här, barnen har varit ute i backen en hel del (själva :eek:) medan föräldrarna latat sig :o (magen var jag för femtielfte gången på väg att bränna på en bakplåt idag när jag bakade bröd :meh:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 686
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 428
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 241
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp