Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man får ett spontant infall att boka in en värdering av huset till i morgon. (Bokades alltså idag). Få då inte för dig att ännu mer spontant börja måla om köket klockan 20.00 när barnen somnat :banghead:
Men nu är köket grått istället för grönt, 65% av luckorna är nymålade och mäklaren kommer klockan 10 :angel:

Vi har i 3års tid vart oense om hur vi vill göra i köket. Vi har aldrig. Någonsin vart inne på den grå färgen.. ingen av oss.. nu blev det så :D
 
Om man får ett spontant infall att boka in en värdering av huset till i morgon. (Bokades alltså idag). Få då inte för dig att ännu mer spontant börja måla om köket klockan 20.00 när barnen somnat :banghead:
Men nu är köket grått istället för grönt, 65% av luckorna är nymålade och mäklaren kommer klockan 10 :angel:

Vi har i 3års tid vart oense om hur vi vill göra i köket. Vi har aldrig. Någonsin vart inne på den grå färgen.. ingen av oss.. nu blev det så :D
:eek::bow:
Impad av effektiviteten!
Mvh har hållt på sen november med att måla köksluckor. (En är målad sen kotten föddes :p)
 
Vaccinering igår, bebis fick lite feber på kvällen och var jätteledsen tills vi gav alvedon då hon sken upp rätt snabbt igen. Stökig natt dock med flera uppvak och mycket amning. Det känns långt borta att sluta nattamma måste jag säga, utan det känns det inte som vi skulle få sova alls en natt som denna.

Hon var 66,5 cm lång och vägde 7,8 kg, 5,5 månad gammal.
 
Vaccinering igår, bebis fick lite feber på kvällen och var jätteledsen tills vi gav alvedon då hon sken upp rätt snabbt igen. Stökig natt dock med flera uppvak och mycket amning. Det känns långt borta att sluta nattamma måste jag säga, utan det känns det inte som vi skulle få sova alls en natt som denna.

Hon var 66,5 cm lång och vägde 7,8 kg, 5,5 månad gammal.
Hoppas febern håller sig borta idag och att dagen blir lugn så ni båda kan ta igen lite sömn!
 
Igår somnade hon vid 20 utan större åthävor. Vaknade en timme senare och var jätteledsen, tog en stund att söva om, men ändå relativt enkelt. Sen sov hon till 730, med en matpaus under natten. Bra natt! :)
 
Om man får ett spontant infall att boka in en värdering av huset till i morgon. (Bokades alltså idag). Få då inte för dig att ännu mer spontant börja måla om köket klockan 20.00 när barnen somnat :banghead:
Men nu är köket grått istället för grönt, 65% av luckorna är nymålade och mäklaren kommer klockan 10 :angel:

Vi har i 3års tid vart oense om hur vi vill göra i köket. Vi har aldrig. Någonsin vart inne på den grå färgen.. ingen av oss.. nu blev det så :D
Imponerande :laugh:

Vårt kök är orange. Vi tänkte byta luckor (inte måla pga knottriga). Vi hade ett byt dina köksluckor-företag här i helgen. Efter två kampanjer ska de ha 69003 kr för nya luckor och takanslutning. :nailbiting: Tror det får bli ett helt nytt kök istället...
 
Lilla A tog sovmorgon idag. Sambon hinner komma tassande innan han sticker till jobbet och viska att jag måste ordna tätningslister till dörren på baksidan för att vi får in myror där. Morgoninternetstunden går därmed åt att leta efter sådana att beställa (eftersom jag typ börjar gråta vid varje försök att handla på :devil: Bauhaus :o). Avbryts abrupt av femåringen som kommer smygande och säger att han tror att han ska kräkas. Trots försök till graciös uppstigning så vaknar lilla A, som alltid. Femåringen är svettig i nacke och panna men något kräk blir det inte, vi kommer fram till att det nog bara saknas frukost i magen. Ordnar frukost, sanerar skötbordskissningar och -bajsningar, hjälper åttaåringen som har ont, ont, ont (av en åkomma som ska opereras imorgon, jag räknar minuterna till det å både hans och mina vägnar...), lyckas äta mer frukost själv (lilla A är en stjärna och ligger och fixar och trixar och kissar ner mer handdukar). Småfixar lite i huset och känner hur svetten stiger, jag hatar den här vansinniga värmen :down:.

Sedan la sig lugnet - åttaåringen läser KP och lyssnar på musik, femåringen lyssnar på Karlsson på taket som ljudbok och lilla A tyckte det var dags att sova så vi uppsökte en plats i skuggan. Jag känner att det fanns saker här i tråden jag hade tänkt svara på men jag ger upp, nu ska jag andas inför resten av dagen.
 
Imponerande :laugh:

Vårt kök är orange. Vi tänkte byta luckor (inte måla pga knottriga). Vi hade ett byt dina köksluckor-företag här i helgen. Efter två kampanjer ska de ha 69003 kr för nya luckor och takanslutning. :nailbiting: Tror det får bli ett helt nytt kök istället...

Oj. Vi köpte två färgburkar fick förvisso en riktig slip av morsan förra året. Så vi har slipat och målat.

Nu har mäklaren vart här. Han tror absolut att vi skulle kunna få vad vi önskar av huset. Så det känns bra.
Samt att det kommer ut fler hus i området vi vill flytta till, inom kort.
 
Lilla A tog sovmorgon idag. Sambon hinner komma tassande innan han sticker till jobbet och viska att jag måste ordna tätningslister till dörren på baksidan för att vi får in myror där. Morgoninternetstunden går därmed åt att leta efter sådana att beställa (eftersom jag typ börjar gråta vid varje försök att handla på :devil: Bauhaus :o). Avbryts abrupt av femåringen som kommer smygande och säger att han tror att han ska kräkas. Trots försök till graciös uppstigning så vaknar lilla A, som alltid. Femåringen är svettig i nacke och panna men något kräk blir det inte, vi kommer fram till att det nog bara saknas frukost i magen. Ordnar frukost, sanerar skötbordskissningar och -bajsningar, hjälper åttaåringen som har ont, ont, ont (av en åkomma som ska opereras imorgon, jag räknar minuterna till det å både hans och mina vägnar...), lyckas äta mer frukost själv (lilla A är en stjärna och ligger och fixar och trixar och kissar ner mer handdukar). Småfixar lite i huset och känner hur svetten stiger, jag hatar den här vansinniga värmen :down:.

Sedan la sig lugnet - åttaåringen läser KP och lyssnar på musik, femåringen lyssnar på Karlsson på taket som ljudbok och lilla A tyckte det var dags att sova så vi uppsökte en plats i skuggan. Jag känner att det fanns saker här i tråden jag hade tänkt svara på men jag ger upp, nu ska jag andas inför resten av dagen.
Det låter både hektiskt och underbart! Jag önskar vi hade bra skugga på tomten, trots uppvuxen trädgård är det himla knepigt att hitta en riktigt skuggig plats. Så vi fortsätter hålla oss inne, kör värmepumpen på kyla och ignorerar tankarna på kommande elräkning...

Igår kom iallafall en kyldyna på posten, tack @soom för tips! Tänker mig att den kan komma till pass ute i kottens uv-tält, för vi kommer säkert vara ute mer ändå när sambon går på semester. Enda nackdelen är ju att ingen inte ligger stilla längre :laugh:
 
Imponerande :laugh:

Vårt kök är orange. Vi tänkte byta luckor (inte måla pga knottriga). Vi hade ett byt dina köksluckor-företag här i helgen. Efter två kampanjer ska de ha 69003 kr för nya luckor och takanslutning. :nailbiting: Tror det får bli ett helt nytt kök istället...
:eek: Fy så dyrt.
Vårt kök är i hemsk, gulnad furu,med brunsvart plastmatta och brunrandiga tapeter. Fördelen är att det är massiva luckor som jag målar om själv för priset av två burkar färg,och att det troligen ligger trägolv under mattan. Men någon ska det väl göras större förändringar, gissar det blir dyrare då :p
 
Idag ska vi till bvc på 6-månaderskontroll! Himla nyfiken på hur mycket killen vuxit senaste månaden, men som vanligt lite nervös för läkarundersökning. Gissar han kommer få ok-stämpel, men man kan ju egentligen aldrig veta.
 
Från att ha brukat vara vaken i 2-3h innan nästa sovstund har L börjat vara vaken 4 h eller mer nu. Samt bli mer svårsövd :p Nu går det oftast inte amma till sömns längre, utan nu måste hon bäras, köras i vagnen/bil eller något annat mer aktivt. Märks att liten blir större! Soffdagarna när jag kunde lägga henne vid bröstet och hon ammade och somnade medan jag såg på serier är förbi :p
 
Från att ha brukat vara vaken i 2-3h innan nästa sovstund har L börjat vara vaken 4 h eller mer nu. Samt bli mer svårsövd :p Nu går det oftast inte amma till sömns längre, utan nu måste hon bäras, köras i vagnen/bil eller något annat mer aktivt. Märks att liten blir större! Soffdagarna när jag kunde lägga henne vid bröstet och hon ammade och somnade medan jag såg på serier är förbi :p
Lite lätt avundsjuk att du haft det så i 8 månader, här tog ju den delen slut efter 6 veckor :D
 
6-månaderskontrollen avklarad. Ungen har hoppat upp mot nästa kurva - igen - både på längden och vikten. Nu är min "lille" plutt 71 cm lång och väger nästan 9,3 kg!

I övrigt fick han ua på allt. Idag träffade vi en ny bvc-sköterska (vikarie tror jag) som jag gillade skarpt. Hon menade att matkrånglet väl helt enkelt beror på att han har ett "jävla humör" (förvisso klen tröst :p ) och frågade om kotten skulle bli maratonlöpare när hon såg hur han sparkade mig i magen när han låg på skötbordet.

Hon kan även ha yttrat "han blir nog en jäkla plåga" (med glimten i ögat ska tilläggas, ser värre ut i skrift än det lät) innan vi skulle gå. Inte konstigt att jag känner mig helt dränerad på energi, tänker jag... Nu står jag ute i skuggan i 30+värme med unge som vägrade sova nån annanstans än selen pga övertrött. Jaja, han sover iallafall.
 
Lite lätt avundsjuk att du haft det så i 8 månader, här tog ju den delen slut efter 6 veckor :D

Ja jag inser att det varit lyxigt :D Hon har å andra sidan inte velat sova i vagn (eller åka vagn överhuvudtaget) eller själv i sängen innan, men det verkar gå bättre nu! :up: Innan när hon somnat så har det mest bara gått att fortsätta ha henne i famnen, vilket är rätt ok om man sitter och kollar på en serie, men jobbigt när man blir kissnödig :D
 
Ja jag inser att det varit lyxigt :D Hon har å andra sidan inte velat sova i vagn (eller åka vagn överhuvudtaget) eller själv i sängen innan, men det verkar gå bättre nu! :up: Innan när hon somnat så har det mest bara gått att fortsätta ha henne i famnen, vilket är rätt ok om man sitter och kollar på en serie, men jobbigt när man blir kissnödig :D
Ja, nu när du säger det så minns jag dagar när jag inte åt lunch förrän klockan 16.30 eftersom kotten sov 3-4timmar i famnen på eftermiddagen :p
 
Ungen sov en kvart i selen, tydligen gick det inte att gå in i svalkan och tro att han skulle sova vidare :meh:
Mitt mantra just nu är "En dag kvar till sambons semester, en dag kvar till sambons semester..."
 
Ungen sov en kvart i selen, tydligen gick det inte att gå in i svalkan och tro att han skulle sova vidare :meh:
Mitt mantra just nu är "En dag kvar till sambons semester, en dag kvar till sambons semester..."

Vad skönt att ni snart kan hjälpas åt på dagarna!
Och min son var ungefär likadan. Minns hur tufft det var. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 248
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 630
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 055
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 809
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp