Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Kom ni iväg och fick någon spruta sedan? F stackaren var jätteynklig dagen/förmiddagen efter sin, annars har vi varit bortskämda med att varken han eller storebror fått några särskilda biverkningar av sprutorna. Nu är det ju inga mer sprutor förrän i sommar på BVC i alla fall, men jag har för avsikt att vaccinera det arma barnet mot TBE också så han kommer väl att gallskrika så fort han ser det där huset snart ;) (VC och BVC ligger i samma hus)

Ja, han var ner med pappa i veckan och fick sprutan. Det gick bra, men han fick feber på kvällen och somnade för natten 17:15. Han vaknade en snabbis när jag kom hem vid 20:30 och drack en flaska välling, och sov resten av natten sen. Sen var han sitt goa, glada jag igen! :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

A är faktiskt jätteduktig på att bygga med duplo! Jag blir lika imponerad varje gång han får en bit att passa! :)

Det låter som att man får sätta ungen i hårdträning om han ska hänga med i konkurrensen här :D;). Vad roligt! :)

(Och skönt att han hämtade sig så fort efter sprutan!)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vi har bara haft barnvakt en gång på natten, det var när A föddes och då var mormor här med storebror.

Vi kände att det kunde vara bra att testa innan vi åker in på förlossningen för att se om de skulle bli kaos eller om de funkade bra att hon sover borta :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Haha, här känns det väldigt avlägset att F skulle kunna bli storebror vid det här laget :D (faktum är att rikigt täta barn är ett skräckscenarie för mig :D, tur att alla är olika! :)). Du lovar väl att skriva i den här tråden när den lilla kommit ut? :)

Absolut det kommer jag att göra :) Har suttit och läst tillbaka i 2012/2013 trådarna idag, vilken nostalgi! Vi var väldigt duktiga på att uppdatera under värkarbete och med förlossningsberättelser.
Jag hoppas verkligen den här förlossningen inte är lika utdragen som förra!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Här hemma har vi också en tjej som gillar duplo :) Hon lyckas bygga ihop lite bitar själv, men är desto duktigare på att plocka isär saker som vi bygger ;)


Fredagsmyser med pappa innan sängdags:

1669963_10152321846242868_950720684_o.jpg
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vilken söt kvällsmysare!

Hon lyckas bygga ihop lite bitar själv, men är desto duktigare på att plocka isär saker som vi bygger ;)

F undrar om de kan dejta? ;) (Eller borde han kanske hellre dejta Freja eller Alvin? Som liksom kompletterar honom genom att bygga ihop! :p)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Absolut det kommer jag att göra :) Har suttit och läst tillbaka i 2012/2013 trådarna idag, vilken nostalgi! Vi var väldigt duktiga på att uppdatera under värkarbete och med förlossningsberättelser.
Jag hoppas verkligen den här förlossningen inte är lika utdragen som förra!

Vad roligt att läsa tillbaka! Jag har tänkt göra det flera gånger, men aldrig rikigt kommit mig för. Och jag har ju annat jag borde göra :o
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Jag läste tillbaka för att kunna fylla i olika saker i hennes fotobok, har visst skrivit här i tråden och helt glömt bort att skriva ner i hennes bok när hon gjorde olika saker för första gången :angel: :o
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Hehe, samma här :p. Fast jag tänker att man kommer att se på bilderna ungefär när olika saker hände ändå, om än med lite fördröjning (det är ju sällan de vill visa upp sina nya färdigheter för kameran direkt, tycker jag).


En helt annan sak: hur går det med allas tänder? Jag insåg här om dagen att F fått sin första kindtand, lite längre bak än vad jag skulle ha gissat... Men det kanske bara är jag som inte har koll på var de "borde" komma.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

A har fyra tänder uppe och fyra nere. Jag vet inte alls vad som är normalt, storebror hade bara fyra sammanlagt i den här åldern. :p

Ni är så välkomna på en duplodejt! ;)


S__A: Vi tänkte att både vi och barnvakten var lyckligt ovetande om hur barnvaktandet skulle gå, för det fanns ändå inget alternativ när vi åkte till förlossningen. :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

F undrar om de kan dejta? ;) (Eller borde han kanske hellre dejta Freja eller Alvin? Som liksom kompletterar honom genom att bygga ihop! :p)

Haha, F & F borde ju dejta ;) födda samma dag och allt. Blir ju perfekt. Dock så är lilla F en dam med humör så jag hoppas han är tålig :D . Storebror får sig en och annan smäll av sin syster när hon blir arg på honom.

Det är väl det enda jag tycker har varit jobbigt här hemma, syskonkonflikterna, båda är vansinnigt envisa och ger sig inte i första taget. Så det blir en del tjafs. Men å andra sidan älskar de varandra något otroligt och det är så mysig att se dem leka ihop.

Lilla F börjar förskolan förresten om några veckor ;) lite tidigare än planerat meeen, det blir så bra så tror jag. :nailbiting:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vad spännande med förskola! Jag funderade på det häromdagen och konstaterade att de flesta vi känner häromkring som fick barn samtidigt har fått in sina på förskolan nu.

Jag är ju tillbaka på jobbet, men sambon är hemma fram över sommaren och så kör vi dagisstart till hösten. Då får han plats på samma dagis som storebror och det känns jättebra. :)

Förresten så har ju sambon fått en rätt tuff start själv med barnen nu, storebror har nog varit hemma mer än vad han varit på dagis eftersom han varit sjuk. Jag har haft sjukt mycket på jobbet och jobbat väldigt långa dagar... Får hoppas det lugnar sig snart så jag kan ta lite ledigt och vi åka på nån kortsemester någon helg snart. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vad spännande med förskola! Jag funderade på det häromdagen och konstaterade att de flesta vi känner häromkring som fick barn samtidigt har fått in sina på förskolan nu.

Ja, det är spännande, och läskigt samtidigt. Hon är ju min lilla tjej, fortfarande så yttepyttig jämfört med de flesta andra jämnåriga. Drar fortfarande 68-74 på kläder :D svårt att hitta bra utekläder minst sagt.

Vi hade sån tur att hon faktiskt fick plats på samma förskola som sin storebror, eller ja, tur och tur. Vi är väl inte heeelt nöjda med den förskolan, inte storebrors avdelning iallafall. Småbarnsavdelningen och storbarnsavdelningen verkar däremot bättre :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Hoppas det blir bra! :)

Jag och Alvin har i natt varit på barnakuten eftersom han fick feberkramper... Må det snart bli vår och slut på influensatider!!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Fy trazel, det låter inte som en roligt natt. Hoppas allt har löst sig till det bästa och att alla baciller och virus har försvunnit.

Här rullar allt på. Tanken var att Zilan skulle börja dagis efter sommaren, men jag fick erbjudande att prova på en annan tjänst ville jag jobba 75% så hennes pappa är hemma måndagar och tisdagar och sedan är hon på dagis onsdag och torsdag 9:30-14 och hemma med mig på fredagar. Det funkar jätte bra och hon stor trivs på dagis.

Hon pratar inte särskilt mycket förutom mamma och där. Hon älskar sin gosekatt och gillar att leka med bilar, bada är också en höjdare. Duplo förstår hon inte riktigt tjusningen med.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Det var en tuff natt. Följande natt nästan lika tuff för mig i alla fall, han ryckte till i sömnen (japp, jag låg nära, nära) ett par gånger och jag blev givetvis klarvaken på gre röda och låg och hade koll på honom i flera timmar efter.

Det låter ju ändå som att ni får ihop det bra med dagis! Hon går ju så pass lite att hon är hemma mest hela tiden, men ändå får träffa andra. Förhoppningsvis det bästa ur två världar! :) Extra bra kanske att pappa får vara hemma lite med barnen också? :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Ååååh, jag blir galen!! Igår kväll var det dags igen, febern låg nära 40 grader igen, så jag snabbade mig ner till apoteket innan de stängde för att hämta ut kramplösande som han fick utskrivet på barnakuten. Efter alvedon så hade febern kommit ner i alla fall till "vettiga" nivåer och med underhåll av alvedon under natten så klarade han sig från nya kramper den här gången i alla fall.

Imorse var han feberfri ett tag utan alvedon i alla fall, men nu när jag tempade var han uppe på 38,5 igen och när det är så högt så är vi rekommenderade att försöka få ner det med alvedon.

Jag vill nu bara ha vår och slut på dessa sjukdomstider, han har det så jobbigt och vill inte äta något alls... :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Nej vad tråkigt, feberkramper låter inte roligt alls. Hoppas det släpper för er snart vad gäller sjukdomar. Man blir ju rejält orolig när de är dåliga.

Visst är det bra för hela familjen att pappa är hemma två dagar i veckan och Zilan stortrivs verkligen på dagis. Jag var lite orolig då hon och storebror inte går på samma avdelning, vilket jag hade önskat, men det går bra som sagt var.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Usch va jobbigt :( Man känner sig så maktlös när de små blir sjuka. Hoppas han frisknar på snabbt och att ni slipper fler feberkramper.


KL
Syskonvagnen kom förra veckan, Alicia fick provsitta och tror den blev godkänd ;)
1966268_10152364091027868_2087288748_o.jpg



Bonusbild med liggdelen på

1966932_10152364092427868_1478496633_n.jpg


Det var inte det lättaste att bygga ihop vagnen höggravid och med en nyfiken Alicia runt benen ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

KL

Hej allihopa! Gud va kul att läsa och bli lite uppdaterad om allt som händer! Saint Anger, vad kul med en ny bebis så snart! Och Trazel, hoppas det ordnar upp sig med alla sjukdomar, låter jättejobbigt ju :(

Här är det fullt upp, jag jobbar heltid sedan början på november (och har extremt mycket på jobbet, helt galet!!), försöker vara hemma så mycket som möjligt på kvällar och helger med Ellie och hinna med hästarna... sambon är hemma med henne så hon börjar förskolan i augusti är det tänkt.
Ellie har utvecklats massor senaste tiden, känns som hon hänger med så mycket när man pratar med henne nu. Så himla kul! Däremot har hon inte börjat gå än mer än enstaka steg.

Hon ÄLSKAR djur, speciellt katter och är skitbra på att leka med bollar (hon har bättre bollkontroll än jag redan :o ). Hon pratar litegrann, säger t.ex. "där", "mamma, mammammammaMAMMAMMAmamma!!" :p "kakakakatt! och "kattksss" = kissekatt (så klart :D ), "titta", "HEJ", "tutte" osv :) Dessutom leker hon att hon pratar i telefon stup i kvarten, så sjukt gulligt :)

Finns det förresten någon mer här som ammar fortfarande? Jag gjorde ett halvhjärtat försök att sluta under julen men gav upp så hon får fortfarande amma morgon och kväll plus någon/några gånger per natt. På BVC verkade de bara tycka att det är bra, så nu har jag bestämt att jag fortsätter så länge Ellie och jag vill helt enkelt :) känns bra att hon får lite extra närhet och ligga och myssnutta nu när jag är borta från henne så mycket, känns som hon behöver det och vill ha det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 248
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 438
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 122
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
90 867
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp