Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Är det sånt där man sprutar in under huden? Verkar creepy :p

Japp, svider som satan i typ 30 sekunder, sen ska de tydligen hjälpa bra i flera timmar enligt de jag pratat med som tagit hjälp av det. 30 sekunder av flera timmar känns överkomligt tycker jag.

Uva- Jag återkommer om din fråga när jag sitter vid datorn! :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Fick förfrågan idag om jag var i sjätte månaden. Jag var så liten och smal tydligen, de ska bara veta ;) vågen står på 15 kg+. Haha. Berättade att det var dags om sisådär 3,5 vecka - fick bara en konstig blick :)

Ang bedövning tänkte jag lustgas, och sen EDA om det blir väldigt jobbigt. Men fixade ju en utdragen förlossning sist med bara lustgas så håller tummarna för att det ska räcka nu med :)

3 veckor kvar tills Isaac fyller 3 år.
6 månader sedan vår älskade jycke Charlie, 12 år, lämnade oss utan förvarning under en promenad (han dog). Känns tomt, första julen utan honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

charlie.jpg

Saknad! Charlie med Isaac när han var liten knodd...

Liten lever om i magen. Till skillnad från storebror så sparkas hon inte, utan bara bökar runt lite mysigt. :heart
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Så himla fina! :love:


20110709150_156591502.jpg

Hugo och vår gammelvovve förra sommaren, vi fick lov att ta bort honom i vintras, då var han 14 år. :cry:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

(Förresten, vi pratade ju utbildning förut. Som personalare är jag lite nyfiken på om du inte övervägt att gå ett p-vetarprogram om det är det du vill jobba med sen? :))

Nja. Ska jag vara krass så är det bara Mälardalens Högskola som är intressant för mig eftersom jag bor där med familj, villa, sambon har jobb (jag också för den delen - som jag skulle kunna ha kvar timmar på) och så... Jag gick helt enkelt igenom deras programutbud för att se vad som passade... :angel: Det är ju ett tag kvar innan det är aktuellt, så jag hinner kanske ändra mig igen.

Att plugga på distans har jag inte självdisciplin till, så det skulle med största säkerhet inte fungera...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Åhh vad glad jag blir att ni tänker på mig! :love:

Hästen överlevde tack och lov,men jag trodde att stunden var kommen nästan,han var HELT död i blicken,bara låg och skakade,helt utsträckt. Gick under kategorin kolik,eftersom det verkade komma från magen,men hon kunde inte säga att han var förstoppad heller direkt.

Var några jobbiga dagar där han mest låg i boxen,åt inte, drack inte,men nu äter han och dricker igen,och går ute i hagen som vanligt,så jag anser att faran är över. Liiite lite vattnig i magen än,men han mår bra.

Sammandragningar har jag haft som tusan,antagligen pga av att man varit orolig,men lillen är iallafall kvar i magen. v 34+3 i dag.

Funderade dock på om inte jag börjar släppa slemproppen lite,för i går så fick jag ut en 5-kronas klump när jag hade kissat,verkligen kände hur det "gled ur" något. :o Såg ut som gröngult snor ungefär.

Vi har fortfarande inte fått internet hemma,därav jag varit dålig med uppdatering,men hoppas att det ska lösa sig här i veckan.

Någon som fått bebis än föresten? :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Kl.

Fy fan. Härom veckan gjorde jag fudge med mjölkchoklad. Å den vart visst väldigt poppis... Ikväll har jag stått å gjort en fudge med polkagris och en med marshmallows å mörk choklad. Detta ska delas upp på mig +3 Pers till. Varav en dock ska baka lussebullar till mig :D

Usch jag hatar verkligen att baka :crazy: tur att det är klart, nu bakar jag fan inget mer i år :p

Nåja, TUL imorron igen. Döless.se på att vara gravid nu, jag skiter i att det är december nu, kan ongen komma uuuuut??! tror jag försöker lobba för ett snitt imorron eller nåt :D vet dock inte hur det ska gå till, jag har typ inga krämpor så det är nog bara att kämpa vidare... suck. :cool:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Åh polkagrisfugde låter ju hur gott som helst
Jag gör i regel bara vitchoklad/limefudge och eventuellt nån med nötter
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag känner mig inte sa liten, men det är ju i jämnförelse med normalmage =) min pappa som jag träffade häromdagen kläckte ur sig men oj, du är ju stor som ett hus, tackar :)

Ang. förlossningen sa har jag inte tänkt sa mycket, hoppas att min sambo kommer hem snart och att bebis stannar inne tills dess iaf :crazy:
Men jag tanker val mest att försöka klara mig utan, lustgas kommer inte att funka för mig da jag kommer bli illamaende och epidural far jag val ta om jag känner att jag ej star ut.
Tänker att jag tar det som det kommer.

Hoppas att den lille stannar inne till beraknat datum 6 jan da den behöver växa till sig. Far se vad dom säger pa denna veckas UL..
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Oj vad läskigt, skönt att han klarade sig!!! Jag har en 09: a så jag följer de flesta årgångarna på avel :) blev ju orolig när du inte uppdaterade!!

KL

Jag är också medlem i klubben tröttpåattvaragravid! Nätterna är verkligen pest nu. Ligger jag på sidan somnar armarna från axel-fingertopparna. Ligger jag på rygg får jag ingen luft (även om jag desperat provade det i natt :p) Att ligga på magen är ju inte ens ett alternativ. Lägg till obligatoriska kisspauser och drickpauser så blir det inte många timmars sömn. Men nu är det inte långt kvar tills bebis gör entre :bump:

Vi ska lägga klart golvet i bebisrummet imorgon. Sen ska jag pyssla med skötplatsen.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Var ju på Föräldra grupp igår och kollade på Förlossningsfilm, min sambo vart helt konstig.... så efter frågade jag han va han tyckte... haha han sa bara shit det enda jag tänkte o känner nu är.... Är man verkligen redo?? :grin: Sa att du kan nog va lugn tror många tänker så när dom väntar barn... det blir så uppbenbart på något sätt.

Dessutom frågade jag min BM om dessa sterila kvaddlar när vi pratade om olika smärtlindring, på många ställen på internet m.m. är det många som skriver om dess dåliga effekt och plågsamma stick, även att den var ovanlig att annvända nuförtiden som smärtlidndring, när jag frågade BM sa hon helt tvärtom... den var sååå bra och väldigt effektiv och sveriges vanligaste smärtlindring... :angel:

Så jag vet inte... man får nog testa för att kunna ha en åsikt. :)

Nu har även jag inhandlat alla julklappar.... så skönt ska dom bara slås in m.m Det är ju jul väldigt snart.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Hmm, efter UL, ctg och BT så konstaterades följande:
Ungen väger ca 3700 g. Jag behöver nog knappast gå över tiden om man säger så... 1g äggvita i urinen. BT 134/93. CTGn var godkänd.
Ska på ny glukosbelastning imorrn bitti. På fredag ska vi in på förlossningen för "planering".

Pjuh, nu har jag gjort mig förtjänt av att ligga på soffan å slappa med hunden resten av dan! Tur det är 3 x Grey's idag :D

67777_10151350726151508_1103557226_n.jpg.html
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

67777_10151350726151508_1103557226_n.jpg



Hmm, syns bilden? Den syns för mig iaf.
Det är isf min monsterstora mage i v 36+3... Ni kan ju ignorera min dundersexiga valk jag fått på ryggen :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Japp, svider som satan i typ 30 sekunder, sen ska de tydligen hjälpa bra i flera timmar enligt de jag pratat med som tagit hjälp av det. 30 sekunder av flera timmar känns överkomligt tycker jag.

Åfan, det kanske är bra ändå? Det låter så skumt bara :cool:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Är det sant, min stackars unghäst hade också en ordentlig släng av kolik förra veckan! För henne var det totalstopp i magen, men med hjälp av paraffinolja och lite annan otrevlig behandling som distriktsveterinären utsatte henne för är hon nu på benen igen.

Tror att hon är en känslig stackare, då hon fick exakt samma sak förra hösten då hon gick utan vatten på dagarna i hagen hos sin tränare. Den här gången hade vattnet frusit i hagen eftersom vi pga den plötsliga kylan inte hann få klart vintervattentunnan i tid. Hon klarar nog helt enkelt inte av att vara utan vatten! :( men hoppas nästan att det är det, för då är det ju bara att va supernoga med vatten i fortsättningen så får hon aldrig kolik igen :idea:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Åfan, det kanske är bra ändå? Det låter så skumt bara :cool:

Vårdguiden säger:

Effekten av de sterila kvaddlarna sitter i en till två timmar. Behandlingen är ofarlig, men smärtan man känner när vattnet sprutas in kan vara besvärlig. Sterila kvaddlar är en smärtlindringsmetod som inte används så ofta i dag.

Sen har jag också förstått att det finns de som tycker att det är en bra metod (även om jag aldrig träffat någon i verkligheten :p), men eftersom jag tycker det verkar så motbjudande :eek: och det finns andra typer av smärtlindring så har jag ingen lust att ta reda ens på om jag skulle kunna tillhöra skaran som uppskattar dem :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 225
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 338
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 030
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp