Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Då beställer vi din bebis till helgen! :D

Näe, idag går man inte ut frivilligt. Jag konstaterade att jag inte tänkte lämna sängen i morse. Men det var jag så klart tvungen till, men jag har inte gått utanför dörren i alla fall! ;)

Det är lite det där med sömnen som jag är rädd för också. Hugo har inte sovit en hel natt i hela sitt liv, och i dagsläget är det bara pappa som får honom att somna om. Jag vet inte vad jag ska göra, men det kommer ju förhoppningsvis inte bli mer än en natt han behöver barnvakt. I det fallet litar jag på mormor att hon hittar på någon lösning, hon är handlingskraftig och har enorm erfarenhet av kinkiga ungar. :angel: Jag är mer orolig om vi skulle vara tvungna till att ta någon annan som barnvakt (vilket mamma visserligen lovat att vi inte behöver), som inte har samma idérikedom som mormor. ;)


escade: Ja, det var länge sen Fibusen skrev något. Undra hur det går för henne! Det var lite svårt att se mönstret på tapeten, men den ser söt ut! :laugh:


Karolajna: Du får vara mer påstridig och fråga nästa gång hos BM! :idea: :angel: :D


numma: Jag är nog faktiskt mer nervös den här gången än förra. Dels så vet jag ju lite vad som väntar, och sen.. Äsch, jag vet inte. Det finns så mycket annat runt omkring den här gången ju! :crazy:


Fridaespaña: Jag drömde häromnatten att vi inte hann till förlossningen och lillebror föddes i ett dike med en massa blåljus omkring. Hoppas det var en ambulans i alla fall! :angel:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Lite uppdatering här...
och ett tips, har man inget att göra en tisdags eftermiddag/kväll kan man alltid tillbringa den på BM och förlossningen :grin:

Var i tisdags iväg till BM för väga, mäta osv allt som skall göras nu innan BF.
är i v.37+4. Har själv precis börjat acceptera viktupgången och även börjat plannera för att kunna börja röra mig "normalt" igen :angel: för att komma i mina vanliga kläder.

Bakslag.

Började med att hon tyckte jag gått upp för mycket i vikt, och nu så skickade hon mig för att kolla grav.diabetes. Kul på allt annat :cry:, visst dricker jag mycket o blir enormt skakig av att "missa" att äta, men så har det alltid varit, men iof tog min sambo upp det för bara någon vecka sen så... får se på fredag. 10 h utan vätska eller mat... kul...

Sen så tog vi upp att den lilla inte rörde sig lika mycket som förr, hjärtljuden ligger på samma men som sagt den rör sig inte som innan. "slutade med det i fredags" så blev skickade till förlossningen. För att kolla upp det.
Efter att först ha fått sura miner om att jag ej hade med mig alla papper som skulle med, "hur lätt är det när man blir skickad direkt från BM? och har 3 mil hem, tror inte det är det första man tänker på... Sen efter att ha suttit i ca 3 h och ingen ens kommer förbi så bestämmer vi oss för att fråga om vi kune komma tillbaka nästa dag, "hästarna va fortfarande ute" snöstorm o kallt. de vill ju ha mat me.. då kom de igång :angel: va visst väldigt viktigt då...

Men allt va som det skulle, förutom att den lilla är lugn, skulle återkomma om H*n inte rör sig under 10 gg /dag...
Men men.. Kul allt på en gång...

räknar ner i alla fall, nu 16 dagar kvar till beräknad BF. :love:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Feber och hosta. Och får inte behålla någon mat alls...

Jag vill inte vara sjuk nu! Precis nu när barnet börjar bli bättre också :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

usch stackare som får va så sjuka hela tiden. :(


Det är det enda jag inte har varit på länge, sjuk... peppa peppa ta i trä. :D
Förutom då Foglossning och samandragningar o ont i ryggen... så har inget annat fått mig att må dåligt... och så som jag har förstått det så är det rätt så mycket jobbigare att va gravid samtidigt.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Precis tillbaka efter 2,5 timmar pa forlossningen men det verkar som allt ar bra men jag ska fa komma in varje vecka from nu for att kolla narigngstillforsel.
Jag ar nu i v.36 (35+4) och bebis har en beraknad vikt pa 2084g vilket ar 22% under normalkurva sa nu ar det stenkoll fran lakare och bm. Men men jag forsoker att tanka att dom vet ju vad dom gor och sa lange det ror sig (FULL rulle hela tiden) ar allt ok.
Men dethade varit skont om min sambo var hemma, sistaveckan i bryssel nu hoppas jag, han borde komma nasta onsdag.

Men min gamla ponny (25 ar ung tant) blev besiktad idag utan anmarkning sa nu ska jag ringa och meddela till blivande fodervard att allt ar ok :). Sa jag haller pa att tvatta tacken for fullt och fixa da hon troligtvis aker pa lordag.

kanns jattekonstigt att bli helt hastlos men det blir nog bra att inte behova tanka pa hastarna under det har forsta aret. Och iom att vi inte vet var vi kommer att bo sa blir det enklare sa. Jag ar trott pa att flytta europa runt med hastar.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*hugger sista knappen*

Varit hos BM och konstaterat att magen växt en hel centimeter på 9 dagar. Så TUL ligger på is nu i alla fall. Järnvärdet hade stigit från 109 till 124 på samma tid, utan tabletter. :eek:

Nu ska jag fira med pizza som borde komma vilken minut som helst. :angel:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*kl*

Haft en värdelös natt och har inte lyckats sova många timmar. Drömmer så äckligt läskiga drömmar så vaknar kallsvettig och bara skakar. Försökte somna om i 3 tim men gav upp vid sex och gick upp istället.



Hade sista föräldraträffen igår, trist när det är nu man börjar komma närmare dom andra som är med.
Hur många träffar har ni med föräldragruppen och vad har ni pratat om för saker?
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vi hade också sista träffen igår. Vi hade tre träffar.

Första pratade vi om förlossningen (eftersom det var ett par som kunde få bebis när som helst i princip så ville BM börja med det).

Andra var det smärtlindring och komplikationer och igår var det amning och tiden efter förlossningen som gällde. :)

Jag tycker också att det var lite tråkigt att det var sista gången igår, jag tycker bra om flera av mammorna. Men vi är en liten ort, så jag kommer garanterat träffa flera av dem på babycafé och så i vår. :laugh:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Kl.

Orka. Remiss till TUL igen.
Vet inte om dom tror det finns för mkt fostervatten eller så? Trots att BM tyckte magen kändes hårdare än sist... Yeye, det märks väl :p

Vad händer om man har för mkt fostervatten då? Konstaterar dom bara det å sen var det inget mer med det? :confused:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Kl.

Orka. Remiss till TUL igen.
Vet inte om dom tror det finns för mkt fostervatten eller så? Trots att BM tyckte magen kändes hårdare än sist... Yeye, det märks väl :p

Vad händer om man har för mkt fostervatten då? Konstaterar dom bara det å sen var det inget mer med det? :confused:

För mycket fostervatten kan väl inte göra någon skada kan jag tro..? De vill väl kolla så det inte blivit en jättebebis därinne. ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag googlade å det kunde tydligen bero på och leda till diverse. inget direkt farligt så. meeen jag tror jag struntar i att länka till nåt :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vi har haft 2 st träffar med föräldragruppen hittils.... varje tisdag. Första gången pratade vi lite förlossning och vi fick presentera oss m.m. sen nu i veckan va vi på studiebesök på BB och Förlossningen där vi mest pratade om vad vi ska tänka på och hur det ser ut m.m.

Sen har vi 2 träffar till.... sen är det slut. :) Sista träffen 18 dec. Tror vi ska kola på film och prata amning.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tänkte höra med er andra..... Tvättar ni era NY inköpta bebis kläder, lakan m.m inann bebis ska använda sakerna ??

Eftersom jag väntar mitt första barn så har här inhandlats en hel del.... dock har jag inte tvättat något av det ännu..... hur gör ni?? :angel::)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag har tvättat allt i oparfymerat tvättmedel+sköljmedel :)

KL

Vi ska bara ha en träff med föräldragruppen. De har valt att ha en "helkväll" eftersom det var svårt att få till flera tillfällen nu inför jul. Sambon ska på pappautbildning på sjukhuset på måndag, så han får en extra kurs :)
Nu har vi köpt det sista och väskan ska packas! Bebis kan ju komma närsomhelst, v 37 idag.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag tvättar alltid nya barnkläder. De innehåller för mycket kemikalier för att det ska kännas bra att ta på dem på en bebis.
Använder parfymfritt tvättmedel åtminstone första halvåret.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Går in i vecka 37 på söndag, min kompis retas med mig och säger att jag säkert kommer få njuta av ännu en förlossning på BB på nyår ;)

Imorgon kommer vårat sovrum bli klart iallafall, och därmed bebisens "plats" också :) så det känns bra. Små steg i taget...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Japp, tvättmedel och söljmedel som är oparfymerat m.m. har jag redan köpt och ska annvändas till bebis. :) Men då får jag ta o börja tvätta allt... :angel: Är en hel del!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Och den första bilden jag lägger ut, pa tiden nu i vecka 36..:)
P1010007.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 339
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 464
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp