Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

trazel

Trådstartare
Dags för en vintertråd tycker jag!

Jag trotsar oturen och ser efter om det finns fler som ska ha barn härinne i vinter!

Stöta och blöta, vara lyckliga och klaga där det är tillåtet!

Här väntas nummer två med BF 23 januari. :)

Förresten, ni som vet vem jag är irl får hålla det för er själva ett tag till. ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Är i vecka 13 (första barnet), så blir antingen i slutet av 2012 eller början av 2013 (om allt går vägen). :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Är beräknad med första barnet till 23/12 eller senare, hoppas man kan knipa till januari. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tack så mycket, och grattis själv! :)

Nu mår jag rätt okej, även om jag fortfarande är enormt trött. Illamåendet började tack och lov försvinna för två veckorsedan och jag hoppas slippa det framöver.

Själv?
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tack! :)Jag har ett enormt illamående. Hade det med sonen också och då gav det sig aldrig riktigt, men blev bättre runt v 22 eller nåt sånt. Vi får väl se hur det blir den här gången.

SusieQ: Grattis! Jag tror jag egentligen har BF tidigare än vad som sägs, men det är vad som passar med senaste mens. Tror det är mer mot mitten av januari ska vara BF. Får hoppas den lilla stannar över nyår i alla fall! ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag ar inte sa aktiv skrivare har pa buke, men laser desto mer. Men har kande jag att jag vill vara med, ar gravid i v.11 med forsta barnet BF beraknat till 6 januari :)

Ska pa andra kontrollen nasta vecka, ar dock lite nervos med 1 missfall i bagaget och ett MA i slutet av 2011. Men hoppas allt ska se bra ut nasta vecka :)

Ursakta att det saknas bokstaver, har inget svenskt tangentbord.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag väntar också andra barnet, BF 26/12 enligt mätning på KUB-ultraljudet.

När är din stora född, trazel? :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Här vill jag också vara med! Väntar första barnet, är i v 12+0 idag, BF 31 december :D Hoppas att jag går över några dagar i alla fall! Har mått illa, men det har lättat. Nu känner jag mig mest tjock, längtar tills bebismagen syns ordentligt :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Min son är född i mars -11, så det blir knappt två år mellan dem. :)

Fridaespana: Vi hade ett MF (v 13+3) och ett MA (v 9+0) innan sonen. De gångerna mådde jag inte alls dåligt, men när jag väntade sonen mådde jag riktigt dåligt hela tiden. Nu känner jag mig rätt lugn med mitt illamående. ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Äh, vad tusan!
Även jag väntar nummer två, BF enligt senaste VUL är 14 januari. Är redan inställd på att gå över tiden precis som jag gjorde med storasyster, bäst att vara förberedd liksom! ;)

Har mått förhållandevis bra den här graviditeten, lite illamående i samband med hunger, den klassiska tröttheten har också gjort sig påmind. Har även haft rätt mycket blödningar under de tidiga veckorna, så pass mycket att jag alltså fått göra två VUL redan. Senaste var för 3 veckor sedan och då såg allt bra ut med ett litet pickande hjärta :heart Inga blödningar sen dess, så vi hoppas och tror att mini ska stanna hos oss nu.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag saknade magen länge efter förra graviditeten. Men det var nog det enda jag saknade från graviditeten... ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Men vad roligt! Vi bor ju i grannbyarna! Jag bor i lilla K:et. :) Hur gammal är storasyster? :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Där ser man, vad kul! :)
Storasyster är född april -10, så det blir nästan 3 år mellan dem.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Skönt att allt verkar bra trots blödningar :)

Väntar ni andra på UL i v 18 (?!) eller har ni gjort VUL privat? En kompis till mig tyckte vi var "modiga" som vågade vänta så länge på att se att allt är u.a.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jagtror faktiskt vi väntar till RUL. Här får man inget tidigare "bara för att man vill". Med sonen (efter två MF) så tjatade jag till mig ett VUL i v 12. Den här gången känner jag mig så lugn i och med illamåendet. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Kan man ens göra VUL privat? Förra graviditeten väntade vi till RUL, nu har de uppenbarligen ändrat sina rutiner och erbjuder alla KUB-test, så då valde vi att göra det och fick därmed se den lilla också... Så jag vet att den har fem fingrar på åtminstone ena handen :D, men såhär pass tidigt kan de såklart inte alls se lika mycket dom vid RUL.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Här kan man göra VUL privat vet jag på ett ställe i alla fall. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

En liten BF-lista tycker jag är på sin plats! ;)

December
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari


Om något blivit fel eller jag missat nån, så rätta till det! :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vi hade väntat till RUL om omständigheterna varit annorlunda, nu ville ju sjukvården (och vi såklart, vi var sjuka av oro) få reda på vad som var tokigt. Tack och lov så var ju inget fel, men det kunde vi ju inte veta innan.

Jag hade tidiga blödningar med dottern med, men inte alls i samma mängder och inte heller så länge som jag hade den här gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 225
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 342
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 030
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp