Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Här hoppar jag med.. :)

Är i vecka 10 med vårt första barn och ska på inskrivning på Torsdag nästa vecka.
Hade ett MF tidigare i år i ca vecka 7-8 så har väntat lite längre den här gången till att skriva in mig. Men nu börjar det kännas på riktigt...

Är super trött... hela tiden och har haft väldigt illamående, har stått i kassan på jobbet och kämpat med att inte kräkas över våra kunder, riktigt hemskt och jobbigt. Tycker det börjar lugna ner sig lite nu men kan fortfarande ha dagar då det är jobbigt.

Vet faktiskt inte ännu är det är beräknas födsel... Någon som kan räkna på ett ungefär vilken månad det blir? Är så himmla dålig på det här... men får väl mer info efter inskrivningen. :) Så nu hoppas jag att "bebis" vill stanna kvar! :laugh:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag är i v 10 och går in i v 11 på torsdag. Har BF 23 januari, så det borde väl bli något liknande för dig. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vet faktiskt inte ännu är det är beräknas födsel... Någon som kan räkna på ett ungefär vilken månad det blir? Är så himmla dålig på det här... men får väl mer info efter inskrivningen. :) Så nu hoppas jag att "bebis" vill stanna kvar! :laugh:

Enklast är att inte räkna själv, tycker jag ;) - finns hur många sidor som helst som kan göra det åt dig! Här till exempel :).
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vem har ni berättat för att ni är gravida? Våra föräldrar och kompisar vet, även några få utvalda på jobb. Då vi jobbar på samma ställe vill vi hålla det hemligt ett tag till, jag vill inte ha alla "tanterna på jobb" engagerade redan :p

Vi är tämligen officiella. Familjerna vet, de flesta kompisarna (men de vi träffar/pratar med mer sällan får veta mer i den takt vi pratar med dem), men inte jobbet. Vi började berätta i v 12 (fast med det datumet vi har nu, efter KUB-ultraljudet, var det v 11 - men det visste vi ju inte då ;))
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vad roligt att vi verkar vara så många ändå! :)

Har ni haft en bra midsommar?

Håller med om att det är roligt att det fylls på i tråden! :)

Vår midsommar var bra. Stora sonen hade många vuxna att köra med ;), så vi kunde ta det desto lugnare. I söndags fick han dock något som läkarna tror var atypska feberkramper, med aningsstopp och frånvaroanfall, så vi fick åka ambulans och han blev inlagd mellan söndag och måndag för observation. Så den delen av helgen var inte någon höjdare!

Skickligt av din bror att "genomskåda" dig, förresten :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Här är en till. :)
Är i v10 9+6 och har beräknad BF den 22 januari, så vi är några som ligger väldigt nära varann :)
Jag har varit på mitt inskrivningssamtal och nu väntar jag på att få tiden till RUL känns som evigheter tills dess.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Håller med om att det är roligt att det fylls på i tråden! :)

Vår midsommar var bra. Stora sonen hade många vuxna att köra med ;), så vi kunde ta det desto lugnare. I söndags fick han dock något som läkarna tror var atypska feberkramper, med aningsstopp och frånvaroanfall, så vi fick åka ambulans och han blev inlagd mellan söndag och måndag för observation. Så den delen av helgen var inte någon höjdare!

Skickligt av din bror att "genomskåda" dig, förresten :D


Men usch! Stackars honom! Hoppas han mår bättre nu i alla fall! :(

Jo, min bror är verkligen en människokännare. Min andra bror var även han närvarande och han blev "chockad" över att det faktiskt stämde som min andra bror sa. ;) Jag hade ju berättat för mamma och pappa, men de hade inte sagt något till dem.

Så svårt är det ju inte att genomskåda mitt illamående när man bor på varandra i flera dagar, men jag mådde faktiskt riktigt bra just de dagarna.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Här är en till. :)
Är i v10 9+6 och har beräknad BF den 22 januari, så vi är några som ligger väldigt nära varann :)
Jag har varit på mitt inskrivningssamtal och nu väntar jag på att få tiden till RUL känns som evigheter tills dess.

Jag har varit på hälsosamtal. Har tid för inskrivning den 9e juli. Tveksam om jag tänker gå på den dock eller om jag ska byta MVC. Jag gillar inte alls den barnmorskan som jobbar där. Dessutom om jag byter MVC så får jag läkaren som jag hade all läkarkontakt med i förra graviditeten (och det blev en hel del)... Lutar åt att byta, men jag är ju så velig... :o
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tack för svar! :idea:

När jag nu räknat så är jag beräknad till den 28 Januari 2013. ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet
Februari
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet
Februari
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Får man vara med här?

Det verkar som jag och min sambo också ska ha en liten kiddo. Jag är i vecka 13 nu och beräknat datum är 3 januari :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Välkomna ni nya och grattis! :)



Jag ska ringa kvinnokliniken imorgon bitti har jag bestämt mig för. Jag får hugg i nedre delen av magen så fort jag rör mig i princip och är öm mest hela tiden. Förvärkar hade jag en hel del med sonen, men det känns ju lite tidigt i vecka 11... :crazy: Skulle vara skönt att få se att allt är OK med den lill* i alla fall...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

maste bara fa skriva av mig, var pa inskrivning idag och allt ar ok ser det ut som :) ar i v. 12 och den lille sprattlade massor :) Har varit valdigt nervos efter ett MA i december forra aret men nu kanner jag mig lugnare.

Ni far ursakta att jag ej har nagra prickar da jag inte har svenskr tangentbord.

Ar det forrasten nagon som har koll pa vad for tester som gors i Sverige? Jag bor ju i Belgien och vill garna informera mig sa mkt som mojligt om allt som kan vara bra att be om da sjukvarden ar privat har.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Rättelse, fel lista cirkulerar visst, jag blev ändrad till den 28 för ett bra tag sedan och uppdateerade då listan, gör det igen. :)



December
14- Mustasukka- fjärde barnet
26 - uva - andra barnet
28 - SusieQ - första barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet
Februari
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jo, han mår bra bra nu igen :)

trazel - fick du komma in till kvinnokliniken, vad sa de/vad hände?

Fridaespana - jag har inte så bra koll på vad man gör för tester här, men vid inskrivningen kring v 12 kollar de blodtryck, järnvärde, man lämnar urinprov och blodprov för att de ska kolla blodgrupp etc. Sen händer det inte då väldigt mycket mer innan man gör ultraljudet någon gång v 18-20, såvida man inte gör någon typ av fosterdiagnostik (typ KUB)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag går hos specMVC den här gången utifrån att förra barnet var så prematurt, så i fredags fick jag se den lillas hjärta slå igen :). Nu har jag fått alla möjliga mediciner inför att de ska sätta ett cerklage ("sy ihop" livmodertappen) i nästa vecka, och förbannar bipacksedlarna som får alla mediciner att låta så obehagliga :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag mådde så illa så jag orkade inte ta mig till med nåt i fredags. Men att må illa var väl ett bra tecken tänkte jag... :p

Imorgon ska pappan åka på en välförtjänt ensamsemester. Eftersom jag mår så dåligt har jag bokat in mig och sonen hos mormorn så vi blir ordentligt uppassade. ;) :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Fy för illamående! Hur mår ni andra?

Jag har kommit in i den jobbiga mellanperioden - den där när man tappar många symtom och innan magen börjat växa ordentligt och innan man känner bebisen röra på sig... Himla skönt att må bra, men jag kan erkänna att nu när det är såhär så glömmer jag ofta bort att jag är gravid :o
Imorgon ska jag till BM igen för att ta alla prover och för att boka tid till RUL. V. 12+0 imorgon, känns bra! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 414
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 038
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp