Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

En liten BF-lista tycker jag är på sin plats! ;)

December
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
29 - snna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari


Om något blivit fel eller jag missat nån, så rätta till det! :D


sådär.. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jaha, där ser man!


Tjusigt med en BF-lista. Vi är rätt många som trängs i mellandagarna, uppenbarligen!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Har ändrat bf fixar till det :)

December
26 - uva - andra barnet
28 - SusieQ - första barnet
29 - snna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari

6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
26 - uva - andra barnet
28 - SusieQ - första barnet
29 - snna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari

6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag väntar mitt fjärde barn, makens andra. Bf enligt sista mens är 14/12.
Går in i v.16 imorgon.
Mina barn är födda -01, -06 och februari -11, så vi får testa på det där med att ha ganska tätt mellan två.

Vi gjorde nupp-test för två veckor sen. Allting såg bra ut. Dock fick hon bf till 10/12, men jag tror vi blir flyttade till 12-15/12.
Senaste barnet kom visserligen 10 dagar före bf, så det spelar inte så stor roll vad de säger för datum.
Risken för downs fick hon till 1:1250. Jämfört mot risken om man bara ser till min ålder (32) som är 1:511.

Nu längtar jag efter att känna sparkarna. Tröttheten har äntligen börjat ge med sig, så skönt att få tillbaka lite energi.
Illamåendet har inte varit alls lika jobbigt den här gången. Med de andra tre har jag mått mycket mer illa, och kräkits några gånger. Nu ingenting.
Får se hur det blir med foglossningen och sammandragningarna sen.
Förra gången blev jag sjukskriven i v.24.
Nu är det tänkt att jag ska komma tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten när jag är i v.25.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Gjorde ju mitt första ul väldigt tidigt 7+5, detta pga att jag är typ 1 diabetiker och hade en hjärninfarkt med påföljande stroke för drygt 12 år sedan. Har varit sjukskriven hela tiden sedan jag fick reda på att jag var gravid omkring v. 5 pga diabetesen.
Är nu i vecka 12+5 och var igår och gjorde ett nytt ul och samtidigt KUB och NUPP risken för Downs var 1 på 7365 och allt såg bra ut i övrigt. Sambon var med och tittade han var väldigt fascinerad och glad över att få se vårt barn som låg och boxades under hela ultraljudet. Bf sköts också fram 5 dagar vid detta ul.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vad skönt att du fått må bättre i den här graviditeten än de tidigare!

Håller med om att BF mest är ett riktmärke, vi "missade" det med 3 månader och 3 dagar sist... Så jag hoppas att vi landar betydligt närmare än så nu :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Läskigt med hjäinfarkt och stroke!

Skönt med låg risk på KUB-testet. Det är häftigt hur mycket man ser av dem på ultrraljudet redan såhär tidigt, tycker jag! :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag håller med uva: vad häftigt att man kan se så tydligt på UL redan! Jag tycker att det känns så overkligt att det finns en liten boxande bebis i magen :D

KL

Vem har ni berättat för att ni är gravida? Våra föräldrar och kompisar vet, även några få utvalda på jobb. Då vi jobbar på samma ställe vill vi hålla det hemligt ett tag till, jag vill inte ha alla "tanterna på jobb" engagerade redan :p

Förresten, glad midsommar på er!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Glad midsommar!
Ang. att berätta så vet endast våra föräldrar och min syster+pojkvän. Även de närmaste på jobbet och min chef eftersom det är nödvändigt. . Kommer att berätta för de närmsta vännerna ikväll, och så tar vi sambons syskon, övrig släkt osv när det passar. Övriga vänner får vänta till efter UL eller längre.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Våra respektive föräldrar vet. Jag kommer nog berätta för min familj idag. Min bror har berättat för vår mamma att jag är gravid och min andra brors son säger att det bor en bebis i min mage. Så ja... Någon större överraskning lär det ju inte bli för dem. Tror min svägerska blir gladast (och mest förvånad) för hon vet ganska ingående hur jobbig min förra graviditet var. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari



V. 13 (12+6) tydligen.
Mår illa dygnets alla timmar, extremt trött hela tiden... :crazy:

Var på inskrivning i början av månaden och ska inte tillbaka förrän efter UL.
Känns vara en låååång väntan.

Är rätt många som vet, närmaste vännerna, föräldrar, syskon.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Läskigt med hjäinfarkt och stroke!

Skönt med låg risk på KUB-testet. Det är häftigt hur mycket man ser av dem på ultrraljudet redan såhär tidigt, tycker jag! :)

Ja det var ingen höjdare kan jag säga, är fortfarande delvis förlamad i vänstersidan pga det.

Visst är det häftigt, min sambo blev som sagt positivt överraskad av att se det. :) Jätteskönt med så pass låg risk på KUB-testet.

Vi har väl sagt till i princip alla att vi ska ha barn, blev svårt att undvika iom att jag blev sjukskriven...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari
? - tessiem - tredje barnet



Smiter in och skriver (trots att det är jättetidigt i graviditeten) bara för att få berätta och prata om det med någon..
En helt oplanerad (men ack så välkommen) graviditet.

De närmaste vet så nu håller jag tummar & tår för att lilla grodden vill stanna kvar i magen.. Minns inte att jag var såhär nervös under mina andra graviditeter men det var å andra sidan 7,5 & 9 år sedan.. Så en liten sladdis blir detta om allt går bra :)
Är iaf jätteglad även om omgivningen verkar undra hur man är funtad om man gör om det igen när ens andra barn börjar bli stora :confused:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
23 - trazel - andra barnet

Februari
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet


Än så länge tidigt i graviditeten men det borde gå bra, var oplanerat men så välkommet till världen :love:

De närmaste vet än så länge.
(Ni som vet vem jag är IRL håll de "hemligt" ett tag till :) )
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vad roligt att vi verkar vara så många ändå! :)

Har ni haft en bra midsommar?


Vi har varit upp och firat midsommar med min familj i vår stuga i Dalarna. Jag har mått klart över förväntan och det har gått riktigt bra. Idag är jag dock ett vrak här hemma. Sambon fick stanna hemma från jobbet för att ta hand om vår son (som jag normalt sett är föräldraledig med måndag-onsdag).

Jo, min ena bror frågade mig "När tänker du erkänna att du är gravid igen?", så det var väl bara att "erkänna"... :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag väntar med bävan på illamåendet.. Är i v7 och i de tidigare grav. så började illamåendet i v8 & höll på fram till v11-12.. *suck* Hatar den fasen när jag mår så jävla illa.

I övrigt noterar jag att jag gått upp i vikt trots att "bebisen" är i storlek av ett smultron. Fan. Jag som är 12kilo tjockare redan från start än med de tidigare.. *suck*

Vad roligt att vi verkar vara så många ändå! :)

Har ni haft en bra midsommar?


Vi har varit upp och firat midsommar med min familj i vår stuga i Dalarna. Jag har mått klart över förväntan och det har gått riktigt bra. Idag är jag dock ett vrak här hemma. Sambon fick stanna hemma från jobbet för att ta hand om vår son (som jag normalt sett är föräldraledig med måndag-onsdag).

Jo, min ena bror frågade mig "När tänker du erkänna att du är gravid igen?", så det var väl bara att "erkänna"... :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag looovar!! :D. Och du får uppdatera ofta, är så ganska sugen på bebis nu så det är inte klokt!! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 414
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 038
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp