Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Vilka fina bilder @Miks ! :)
När lillebror har lärt sig att sitta utan att ramla strax därefter så vill jag åka på syskonfotografering. Vore roligt att ha. Har tyvärr inga proffs bilder på storasyster som liten :(
 
@Miks jättefina kort och fina ungar (och mamma så klart) det ser ut att lysa bus i ögonen på C på första bilden


Jag passade på att få Alice fotograferad av min bror när vi var hemma, behändigt med fotograf i familjen nu ska jag bara få tummen ur och beställa print också
 
Jag jobbar bland annat som fotograf, så det händer sällan att jag står framför kameran... Men jag har i alla fall väldigt fina bilder på John :D
 
@Miks : Så fina bilder!

Såhär ser lillens dagar ut i matväg just nu (han är 7 mån och 1 vecka);

Frukost när han vaknar, en flaska ersättning.
Mellanmål gröt och fruktpuré.
Lunch mat och vatten, en burk eller det jag äter.
Middag gröt och nån frukt.
Och sen nattflaskan med ersättning innan han lägger sig.

(+ Ev smörgåsrån/majskrokar)

Jag vill gå över till välling morgon och kväll men vi har provat det och han gillar det inte hittills.
När han får fler tänder (har en, och en till på väg) kommer vi nog skippa gröten till middag och istället får han äta det vi äter anpassat till honom.
 
Nu är vi äntligen hemma igen, tog oss över 6h hem med stopp för att fönstershoppa husvagn, behöver en ny till nästa år, mat stopp, ett stopp på tygaffärn och sost hos svärisarna. Alice sov den mesta tiden i bilen men hon har börjat vara vaken mer nu så en massa leksaker är ett måste. Jag har blivit riktigt bra på att byta blöja o bilen nu, och färdigblandad ersättning är en hit för mamman när ungen bestämt sej för att äta typ hela tiden.

Verkar som att 20-21 är en utmärkt tid att somna för natten nu :banana: igår sommade hon 20 och vaknade 7.20 imorse :up:
 
Här har vi bakslag på sömnfronten, de senaste två nätterna har han vaknat flera gånger, nästan varannan timme. Han är väldigt snuttig då och somnar efter lite snabbmat. Zombiemamman kämpar på!
 
Här har vi bakslag på sömnfronten, de senaste två nätterna har han vaknat flera gånger, nästan varannan timme. Han är väldigt snuttig då och somnar efter lite snabbmat. Zombiemamman kämpar på!

Aj då det lät onödigt, hoppas det går om sej fort. Alice hade en period när vi var i Sverige då hon vaknade under natten, kändes inte kul alls när man blivit van att sova hela natten men jag vet att jag är otroligt lyckligt lottad som har en bebis som sover om natten för det mesta.
 
Ytterligare en natt med många vakenstunder. Jag är så trött!

John verkar ha det lite jobbigt just nu, han har mååånga känslor och en hel del frustration i kroppen. Det har varit flera regelrätta utbrott de senaste två dygnen. Han blir liksom både arg och ledsen, lilla vännen. Mitt hjärta spricker nästan! :(

Jag har lite dålig koll på språng just nu, men han närmar sig 6 månader. Kanske är det tänder?

Han blir mindre och mindre intresserad av att amma, i alla fall när han är vaken. Jag ska beställa lite klämpåsar på eBay. Vi testade lite gröt i dag och han hatar ju att bli matad med sked - men han spottade inte ut gröten. Tänker att han borde kunna äta det själv ur klämpåse?
 
Ytterligare en natt med många vakenstunder. Jag är så trött!

John verkar ha det lite jobbigt just nu, han har mååånga känslor och en hel del frustration i kroppen. Det har varit flera regelrätta utbrott de senaste två dygnen. Han blir liksom både arg och ledsen, lilla vännen. Mitt hjärta spricker nästan! :(

Jag har lite dålig koll på språng just nu, men han närmar sig 6 månader. Kanske är det tänder?

Han blir mindre och mindre intresserad av att amma, i alla fall när han är vaken. Jag ska beställa lite klämpåsar på eBay. Vi testade lite gröt i dag och han hatar ju att bli matad med sked - men han spottade inte ut gröten. Tänker att han borde kunna äta det själv ur klämpåse?
Det ligger ett språng vid 22-26 veckor. Räkna från bf, inte när han föddes. Ladda ner appen wonder weeks så kan du kolla vad som ligger i språnget!

Smart med klämpåse med refill! Superbra om det funkar ju!

Mvh Miks
 
Det ligger ett språng vid 22-26 veckor. Räkna från bf, inte när han föddes. Ladda ner appen wonder weeks så kan du kolla vad som ligger i språnget!

Smart med klämpåse med refill! Superbra om det funkar ju!

Mvh Miks

Full fart mot femte språnget, med andra ord. Lille pluppen, det verkar jobbigt emellanåt. Extra närhet och mys blir fokus i någon vecka framöver...
 
För oss tog det 4 veckor att ta oss igenom 5:e språnget :crazy:! Hoppas det går bättre för er!

Mvh Miks

Tror vi har samma på g här hemma, V är supergnällig, ängslig, sover dåligt och verkar ha upptäckt "självet" så han är väldigt krävande just nu..Och jag som varit så bortskmd med världens gladaste barn tycker det är skitjobbigt.
 
Precis som med storasyster märker jag inte av de där sprången. Jag märker ju att de utvecklas, självklart. Men inte att de blir klängigare eller sover sämre eller något sånt. Börjar fundera på om jag är helt okänslig för nyanser på mina barn O_o

Lillebror sover ju alltid "dåligt" så där lär jag ju iofs inte märka någon skillnad :p
 
Vi hade dop i helgen och det var superlyckat! Herreguuuuud vad jobb bara att göra smörgåstårtor, tårtor, kakor m.m. till nästan 60 pers! Har varit helt slut i typ två dygn efter det :p
 
Vi hade dop i helgen och det var superlyckat! Herreguuuuud vad jobb bara att göra smörgåstårtor, tårtor, kakor m.m. till nästan 60 pers! Har varit helt slut i typ två dygn efter det :p

Vi har snart välkomstfest, vi blir typ 20-25 vuxna och som de genier jag och min man är har vi placerat festen mycket strategiskt mellan lunch och middag: klockan 14.30.

Det blir plock- och pratmat utan sittning :D :up:

/Hon som prioriterar ballonger före middag :angel:
 
Och nu har jag shoppat lite för att kunna ta mig genom de närmaste dagarna. Han är inte bara språng-gnällig, utan även förkyld :arghh:

John anser att bli matad med sked är en grov kränkning av hans person, samtidigt som maken inte alls är med på BLW-tåget. Slutsats: Klämpåsar it is.

Har nu beställt så här fina från USA.
Återanvändbara och underbara.


Assorted6Pack_437x259px_large.png
 
Och nu har jag shoppat lite för att kunna ta mig genom de närmaste dagarna. Han är inte bara språng-gnällig, utan även förkyld :arghh:

John anser att bli matad med sked är en grov kränkning av hans person, samtidigt som maken inte alls är med på BLW-tåget. Slutsats: Klämpåsar it is.

Har nu beställt så här fina från USA.
Återanvändbara och underbara.


Assorted6Pack_437x259px_large.png

Kan du PM:a var du köpt dem? :)
 
Alice har haft för vana att sova max 45 min x3 under dagarna, nu har hon snart sovit 2h och hon sov 45 min vid lunch, jag har hunnit få en undan en massa urväxta kläder och dammsugit :banana:och så har jag hunnit göra ingenting :D

Testade ge henne lite gröt, hon gjorde som med allt annat och åt det glatt fast hon ju helst hålla skeden själv så mycket hamnar där de inte ska idag var det fötterna och bak på rygge och bak på blöjan :D:love: bara att vänja sej vid kladdet
 
Och nu har jag shoppat lite för att kunna ta mig genom de närmaste dagarna. Han är inte bara språng-gnällig, utan även förkyld :arghh:

John anser att bli matad med sked är en grov kränkning av hans person, samtidigt som maken inte alls är med på BLW-tåget. Slutsats: Klämpåsar it is.

Har nu beställt så här fina från USA.
Återanvändbara och underbara.


Assorted6Pack_437x259px_large.png

Kan du PM:a var du köpt dem? :)

Åh va fina +1 på pm
 
Kan du PM:a var du köpt dem? :)

+ @pudsey

Googla Squooshi :)
Jag köpte från webbshoppen, men det finns på eBay också. Kolla även Squeezeme, som är svenskt och ligger på typ samma prisnivå men inte har lika fina påsar.

Det finns en konkurrent som heter Fill'n squeeze (finns att köpa i Sverige), men jag tror att det är bättre med zip när det gäller rengöring :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 689
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 790
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 966
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 907
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp