Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

+ @pudsey

Googla Squooshi :)
Jag köpte från webbshoppen, men det finns på eBay också. Kolla även Squeezeme, som är svenskt och ligger på typ samma prisnivå men inte har lika fina påsar.

Det finns en konkurrent som heter Fill'n squeeze (finns att köpa i Sverige), men jag tror att det är bättre med zip när det gäller rengöring :)

Nu fick jag mejl om att de har skickat grejerna. Raska puckar! Hoppas att det glider genom tullen och inte dröjer mer än någon vecka innan det har hittat hit :)
 
Idag ska vi testa gå på typ öppna förskola , A kommer nog att gilla det men mamman är lite nervös känner ju ingen men det är en av anledningarna att gå dit.
 
Min kropp testar att ha mens igen.
Före graviditeten låg cykeln på 26-27 dagar.

Nu ba: 36.

Känns ju inte så pålitligt...

Plus att menskoppem helt plötsligt är sjukt obekväm? Wtf? :(
 
Jag hade massor av förutfattade meningar om öppna förskolan - men det är verkligen toppen! Jag längtar tills min närmaste öppnar igen.

De hade jag med men de blev bra även om dom två ledarna i te var så sociala och förökte hjälpa en in i gruppen, jag var enda nya så blev lite utanför men har iaf skaffat en promenadkompis med en lite tjej som också är född i februari och bor i grannbyn, fick tips på andra ställen och på fredag har vi bokat babysim, nu jäklar är de slut på att sitta hemma
 
De hade jag med men de blev bra även om dom två ledarna i te var så sociala och förökte hjälpa en in i gruppen, jag var enda nya så blev lite utanför men har iaf skaffat en promenadkompis med en lite tjej som också är född i februari och bor i grannbyn, fick tips på andra ställen och på fredag har vi bokat babysim, nu jäklar är de slut på att sitta hemma

Toppen ju! :up:
Babysim = urmysigt!!
 
Sittande barn, är det guds gåva till mamman? Seriöst, att sätta lillkillen i sitt hav av leksaker (typ fyra stycken...) och han pillar, plonkar och bonkar medan jag får dricka kaffe :love:

Idag ska vi göra två av hans favoritsysselsättningar, vandra på fjället och shoppa. Så han får sova i selen, pilla med ljungen på berget och så avsluta dagen med att titta på folk i köpcentret.:bump:
 
TL har ledsnat på babysitter, gåstol och hoppgungan nu, blir galen bara man närmar sig grejerna.. :banghead:
Matstolen funkar så länge man plockar upp allt som hon slänger på golvet. Gurkstavar är verkligen en hit, men när hon hållt på en stund med dem så kastar hon dem på hunden och blir arg när han äter upp dem. Dumma hund! :D
Annars sitter hon mest på golvet med stöd av amningskudden, tappar lätt balansen när hon blir glad.
Jag tycker att det är svårt att sysselsätta henne, leksaker och plockmat, men resten av timmarna på dygnet?
Barnvagnen sitter/ligger hon mycket i också och kan spana på saker.
 
TL har ledsnat på babysitter, gåstol och hoppgungan nu, blir galen bara man närmar sig grejerna.. :banghead:
Matstolen funkar så länge man plockar upp allt som hon slänger på golvet. Gurkstavar är verkligen en hit, men när hon hållt på en stund med dem så kastar hon dem på hunden och blir arg när han äter upp dem. Dumma hund! :D
Annars sitter hon mest på golvet med stöd av amningskudden, tappar lätt balansen när hon blir glad.
Jag tycker att det är svårt att sysselsätta henne, leksaker och plockmat, men resten av timmarna på dygnet?
Barnvagnen sitter/ligger hon mycket i också och kan spana på saker.

John roar sig kungligt när jag är hans lekpark. Han ålar gärna över min mage och blir jätteglad när han ramlar/välter/störtar ner på andra sidan. Vi flyger flygplan på mina underben och rullar och grejar. Kort sagt: Lägg dig på rygg så blir du en klätterställning :D
 
Ni som bytt till sittdel i vagnen, hur ser er sittdel ut? Vi har en som barnet sitter i och så lutar man hela sittsen, har testat den men känns fel att hon inte kan ligga helt platt när hon sover i vagnen. Liggdelen är snart urväxt.
 
Ni som bytt till sittdel i vagnen, hur ser er sittdel ut? Vi har en som barnet sitter i och så lutar man hela sittsen, har testat den men känns fel att hon inte kan ligga helt platt när hon sover i vagnen. Liggdelen är snart urväxt.

Sittdelen på vår vagn har fyra eller fem olika lägen för ryggstödet, så det är alltid något som passar.

Det lägsta är inte helt plant, men det gör ingenting - han sover jättebra i lite lutning.

"Störtbågen" har vi fällt ner och han har det som fotstöd än så länge, han gillar det väldigt mycket :D
 
Ni som bytt till sittdel i vagnen, hur ser er sittdel ut? Vi har en som barnet sitter i och så lutar man hela sittsen, har testat den men känns fel att hon inte kan ligga helt platt när hon sover i vagnen. Liggdelen är snart urväxt.
Vi har en bugaboo så ryggen lite lutad och fötterna uppåt. Lilla C sover jättebra i vagnen!

Mvh Miks
 
Har inte bytt utan står i valet och kvalet om jag ska byta snart eller inte. Men Emmaljunga med fullt liggläge eller helt plant om jag ska skriva så istället.
 
Har inte bytt utan står i valet och kvalet om jag ska byta snart eller inte. Men Emmaljunga med fullt liggläge eller helt plant om jag ska skriva så istället.
Har en Brio Smile och de har också fullt liggläge och jag avgudar vagnen för det! :love:
TL sover jätte bra i vagnen, kan kan till och med ligga på sida och sova. Super smidigt när man är bortbjuden, då somnar hon lättast i vagnen.
Brio Smile har en sufflett som går att dra ner så att den nästan täcker hela vagnen också. :)
 
Det här med kedjor alltså, ÄLSKAR det! Har nyss roat både mig och John med att låta honom ta nappen ur min mun och stoppa in den i sin egen = många steg och rörelser som kräver fokus och koordination, men oj vad snabbt han lär sig och utvecklas. :bow:
Det är särskilt roligt med tanke på att han inte har varit speciellt intresserad av napp de tre senaste månaderna... :D

En helt annan grej:
Läser ni för era bebisar?
 
Jag läser inte för lillebror, det är projekt omöjligt just nu eftersom han helst vill läsa själv (äta boken) och då ser jag inte texten eller för den delen bläddra. Däremot sjunger jag massor med rörelser och grejer.
 
Det här med kedjor alltså, ÄLSKAR det! Har nyss roat både mig och John med att låta honom ta nappen ur min mun och stoppa in den i sin egen = många steg och rörelser som kräver fokus och koordination, men oj vad snabbt han lär sig och utvecklas. :bow:
Det är särskilt roligt med tanke på att han inte har varit speciellt intresserad av napp de tre senaste månaderna... :D

En helt annan grej:
Läser ni för era bebisar?
Nej vi läser inte för Lilla C. Däremot läser vi för storebror varje kväll och ganska ofta får lilla C ligga med. Hon tycker det är.... mysigt men hajar inte riktigt grejen. Dra i brorsan är mycket roligare.

Kl
Alltså den här lilla bebisen tar snart knäcken på mig! Hon sover.... sporadiskt och ojämnt. Hon är överallt hela tiden! Hon krypålar runt i hela huset. Tuggar på allt hon kommer över. Försöker resa sig mot saker fastän hon inte kan. Allt detta medan hon låter som en brölande full tonåring GAAAAAAAAH!

Jag som tidigare druckit kaffe typ en gång i månaden har nu blivit en av Nespressos bästa kunder. Nu dricker jag skiter rent för det tar för lång tid att värma all mjölk som ska vara i en latte! Det är illa!

Vi köpte en grind till storebrors rum igår så att han kan ha sitt lego och andra småprylar för sig själv. Resten av huset får vi väl.... rensa eller nått! Vi är lite i chock. Stora N var en lugn typ, lilla C inte alls!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 779
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 941
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 862
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp