Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Nej vi läser inte för Lilla C. Däremot läser vi för storebror varje kväll och ganska ofta får lilla C ligga med. Hon tycker det är.... mysigt men hajar inte riktigt grejen. Dra i brorsan är mycket roligare.

Kl
Alltså den här lilla bebisen tar snart knäcken på mig! Hon sover.... sporadiskt och ojämnt. Hon är överallt hela tiden! Hon krypålar runt i hela huset. Tuggar på allt hon kommer över. Försöker resa sig mot saker fastän hon inte kan. Allt detta medan hon låter som en brölande full tonåring GAAAAAAAAH!

Jag som tidigare druckit kaffe typ en gång i månaden har nu blivit en av Nespressos bästa kunder. Nu dricker jag skiter rent för det tar för lång tid att värma all mjölk som ska vara i en latte! Det är illa!

Vi köpte en grind till storebrors rum igår så att han kan ha sitt lego och andra småprylar för sig själv. Resten av huset får vi väl.... rensa eller nått! Vi är lite i chock. Stora N var en lugn typ, lilla C inte alls!

Mvh Miks

Men vad fan. Jag som var beredd att byta ut John mot en krukväxt i går. Och han kryper inte än på ett bra tag. Han var så vrålarg att INGET jag gjorde hjälpte och det gick fan inte över. Det fick liksom gå över av sig själv till slut, vilket inte direkt inbringade någon guldstjärna till den här mamman... :banghead:
 
Men vad fan. Jag som var beredd att byta ut John mot en krukväxt i går. Och han kryper inte än på ett bra tag. Han var så vrålarg att INGET jag gjorde hjälpte och det gick fan inte över. Det fick liksom gå över av sig själv till slut, vilket inte direkt inbringade någon guldstjärna till den här mamman... :banghead:
Nää den här mamman får inte heller guldstjärnor! Jag siktar lågt, hålla mej över shit-level ;)

Dessutom har ungen slutat äta! Hon har inte tid. Får i sej max 50ml och sen är hon som en pilbåge i maskkropp. Brottningslandslaget är definitivt avundsjuka på hennes rullningar och nackstyrka. Upp i brygga på bakhuvudet? Inga problem! :eek: Hon är stark som tusan så det går inte att hålla henne.

Mvh Miks
 
@Miks vad jag känner igen mig (förutom ålandet, han kan tack och lov inte det än..).
V sover inte, äter varannan timme på natten, glömmer att äta/tappar fokus på dagen. Vill något hela tiden, är som att hålla en sprallig fisk, vill stå,vill vill vill..
Mamman hon vill bara sova hon :p.

Jag vill inte bo långt ifrån min familj längre, jag ångrar mig..:devil::D Jag vill ha barnvakt och fikasällskap, någon som inte är helt slut och som faktiskt orkar umgås med den här glada lilla energibollen.
 
@Miks vad jag känner igen mig (förutom ålandet, han kan tack och lov inte det än..).
V sover inte, äter varannan timme på natten, glömmer att äta/tappar fokus på dagen. Vill något hela tiden, är som att hålla en sprallig fisk, vill stå,vill vill vill..
Mamman hon vill bara sova hon :p.

Jag vill inte bo långt ifrån min familj längre, jag ångrar mig..:devil::D Jag vill ha barnvakt och fikasällskap, någon som inte är helt slut och som faktiskt orkar umgås med den här glada lilla energibollen.
Japp precis så!

Fy för att bo så avlägset! Jag skulle bli lappsjuk! Hur går det med öppna förskolan och föräldragrupp? De kanske är lika sällskapssjuka som du!

Mvh Miks
 
@Miks Alice är också lika galen, fast hon inte tar sej så långt ön men sen rullandet släppte här om dagen så är hon inte still och arg blir hon för att det inte går som hon vill. Har fått göra mindre i flaskan för hon hinner inte äta så det är lite men ofta under dagarna. På nätterna sover hon iaf men inte är hon still för de, jag vaknade vi 4 och då hade hon fötterna i huvudändan inte undrapå att det va svårt att få in nappen i munnen
 
Nää den här mamman får inte heller guldstjärnor! Jag siktar lågt, hålla mej över shit-level ;)

Dessutom har ungen slutat äta! Hon har inte tid. Får i sej max 50ml och sen är hon som en pilbåge i maskkropp. Brottningslandslaget är definitivt avundsjuka på hennes rullningar och nackstyrka. Upp i brygga på bakhuvudet? Inga problem! :eek: Hon är stark som tusan så det går inte att hålla henne.

Mvh Miks

HAHAHA!! :D Jag började garva högt när jag läste om det där med pilbåge i maskkropp, vilken klockren beskrivning! :D Jag som har gått omkring och varit så nöjd över att amningsproblemen vi hade kring 3-4 månader har gått över och amningen har funkat grymt bra, nu helt plötsligt funkar inget alls, för det är ju sååååå intressant att spjärna emot och glo på precis allt runt omkring :meh: om man är någonstans och tänker att man ska gå in i ett avskilt rum för att amma kan man ju glömma att ungen kommer till ro för att äta den närmsta halvtimmen eller så för det är ju så himla spännande "Oj!! Vart hamnade vi nu??? Vad finns där?? Och där?? Vad var det som lät där???" :meh::cautious::wtf::banghead:

Sen är han skitgrinig för att han är så hungrig och trött, letar emellanåt desperat efter bröstet och sliter i mina kläder, men sen när jag försöker amma spjärnar han bara emot! Skitkul dessutom när man har fått en mjölkproduktion som en förstklassig mjölkkossa p g a varannantimmesamning i några månader och ungen sen vägrar äta på några timmar. Känns som brösten ska sprängas vilken sekund som helst ju :devil:
 
Idag var vi på babysim, betyget blev skitkul! Alice spenderade första tiden med att kolla in allt och alla och sen kunde hon fokusera på mamma och att plaska.

Vår hyresvärd har gett oss vräkningen idag, dock är den inte rätt gjord och för kort tid så den är ogilltig men det vet han inte än har rättshjälp via hemförsäkringen så vi behö er inte ha brottom fast jag vill härifrån nu!!!!
Dottern hans hade visning idag och tanten som skulle komma va i tid men dottern va sen, bad inte om ursäkt heller :mad:
Allt slutade med upprörd stressad hungrig mamma och övertrött bebis som bara vill sova i famnen (för engångsskull är hon still)

Blä va less jag är :arghh:
 
Japp precis så!

Fy för att bo så avlägset! Jag skulle bli lappsjuk! Hur går det med öppna förskolan och föräldragrupp? De kanske är lika sällskapssjuka som du!

Mvh Miks

Jo det är tur att stan är stor, bor 5 min från flygplats och största köpcentrat, så jag kan fly om jag vill ;)
Öppna förskolan har tyvärr stängt på sommaren, men föräldragruppen försöker jag att väcka liv i....
 
Här är en till som inte har tid att äta på dagarna. Inte mjölk i alla fall. Klämmisar, majskrokar, päron står däremot högt i kurs. Han har uppenbarligen inte tid att sova heller, för den delen...

Och den där pilbåge i maskkropp-rörelsen praktiserar vi ordentligt. Vad är den ens bra för?!
 
@Miks vad jag känner igen mig (förutom ålandet, han kan tack och lov inte det än..).
V sover inte, äter varannan timme på natten, glömmer att äta/tappar fokus på dagen. Vill något hela tiden, är som att hålla en sprallig fisk, vill stå,vill vill vill..
Mamman hon vill bara sova hon :p.

Jag vill inte bo långt ifrån min familj längre, jag ångrar mig..:devil::D Jag vill ha barnvakt och fikasällskap, någon som inte är helt slut och som faktiskt orkar umgås med den här glada lilla energibollen.

Jag känner också att jag gärna velat ha familjen nära nu, barnvakt eller en fika med mamma på stan skulle inte va helt fel.
 
Idag var vi på babysim, betyget blev skitkul! Alice spenderade första tiden med att kolla in allt och alla och sen kunde hon fokusera på mamma och att plaska.

Vår hyresvärd har gett oss vräkningen idag, dock är den inte rätt gjord och för kort tid så den är ogilltig men det vet han inte än har rättshjälp via hemförsäkringen så vi behö er inte ha brottom fast jag vill härifrån nu!!!!
Dottern hans hade visning idag och tanten som skulle komma va i tid men dottern va sen, bad inte om ursäkt heller :mad:
Allt slutade med upprörd stressad hungrig mamma och övertrött bebis som bara vill sova i famnen (för engångsskull är hon still)

Blä va less jag är :arghh:
Men fy vilken jobbig situation! Har ni något annat boende på gång så ni vet vart ni ska ta vägen?

Mvh Miks
 
Men fy vilken jobbig situation! Har ni något annat boende på gång så ni vet vart ni ska ta vägen?

Mvh Miks

Vi letar för fullt men alla hus vi gillar blir uthyrda samma dag de kommer upp. Svårt att gå på visningar när sambon jobbar heltid samtidigt vill de ha folk som jobbar i husen :meh:
Brevet vi fick igår är ogilltigt och vi har rätt att säga nej till visning av huset vi bor i :banana: vi har rätt till lugn och ro så inge mer att anpassa livet efter hyresvärden. Tror allt grundar sej i samtalet sambon och hyresvärden hade i veckan då sambon bad dem kolla med oss innan de bokar visning det är ju vårat hem och våra saker någor aom de inte riktigt fattade så då tänkte dom slänga ut oss istället men verkar inte veta hur det ska göras för att det ska vara rätt.

Nä ska försöka sova en stund trots en bebis som efter en snabb frukostamning ligger och sparkar på mej i sömnen, i helgen åker sidan på hennes säng på igen och inge mer bedside crib, vissa nätter har jag små fötter i ansiktet :love:
 
Natten till i går var bra, natten till i dag var ännu bättre. Förhoppningsvis är vi på väg tillbaka till skön, ljuvlig ostörd sömn... Han har varit nöjdare de senaste två dagarna, bortsett från att sir Crankalot dyker upp på eftermiddagen - men det är ju inte så konstigt med tanke på att ongen vägrar sova... :banghead:

Nu på morgonen har han varit helt ljuvlig i alla fall. Världens mysigaste mys! :love:

Har era barn någon favoritsnutte?
John har en snuttekanin från Goboken som han har älskat sedan första stund, jag har till och med skaffat två extra att ha som reserv... Och så har han två jättefina apor från Seylin, färgglada och fairtrademärkta, som han inte heller släpper i första taget. De är i perfekt storlek för honom att greppa och gnaga på. :up:
 
Natten till i går var bra, natten till i dag var ännu bättre. Förhoppningsvis är vi på väg tillbaka till skön, ljuvlig ostörd sömn... Han har varit nöjdare de senaste två dagarna, bortsett från att sir Crankalot dyker upp på eftermiddagen - men det är ju inte så konstigt med tanke på att ongen vägrar sova... :banghead:

Nu på morgonen har han varit helt ljuvlig i alla fall. Världens mysigaste mys! :love:

Har era barn någon favoritsnutte?
John har en snuttekanin från Goboken som han har älskat sedan första stund, jag har till och med skaffat två extra att ha som reserv... Och så har han två jättefina apor från Seylin, färgglada och fairtrademärkta, som han inte heller släpper i första taget. De är i perfekt storlek för honom att greppa och gnaga på. :up:

Alice snuttar in sej med näsan i vad som finns närmast, igår var det mammas tröja, handuken som hon har när hon äter eller en filt, har 2 likadana tunna små filtar som jag styr in henne på nu hon verkar hilla att antingen gnida mot näsan eller ha nått över ansiktet när hon ska somna iaf. Har 4 olika kaniner med snutte på men hon verkar ändå föredra filt.
 
Natten till i går var bra, natten till i dag var ännu bättre. Förhoppningsvis är vi på väg tillbaka till skön, ljuvlig ostörd sömn... Han har varit nöjdare de senaste två dagarna, bortsett från att sir Crankalot dyker upp på eftermiddagen - men det är ju inte så konstigt med tanke på att ongen vägrar sova... :banghead:

Nu på morgonen har han varit helt ljuvlig i alla fall. Världens mysigaste mys! :love:

Har era barn någon favoritsnutte?
John har en snuttekanin från Goboken som han har älskat sedan första stund, jag har till och med skaffat två extra att ha som reserv... Och så har han två jättefina apor från Seylin, färgglada och fairtrademärkta, som han inte heller släpper i första taget. De är i perfekt storlek för honom att greppa och gnaga på. :up:

Emelie har en snutte med en uggla på med hennes namn broderat och en med en katt också med namnet broderat (antar att de är från samma ställe) som hon har när hon åker bil, sover i vagnen eller babynestet. Men när hon sover i sin säng om natten har hon bara en liten handduk som jag har mellan oss då hon äter för hon sölar så mycket. Så egentligen kvittar det nog om det är snutten eller handduken.
Äldsta dottern har frottehandduk som snuttefilt. Jag hade det även mellan oss då jag amma henne så det hängde i sen och gör fortfarande :)
 
Har era barn någon favoritsnutte?
John har en snuttekanin från Goboken som han har älskat sedan första stund, jag har till och med skaffat två extra att ha som reserv... Och så har han två jättefina apor från Seylin, färgglada och fairtrademärkta, som han inte heller släpper i första taget. De är i perfekt storlek för honom att greppa och gnaga på. :up:

Jack gillar mest snuttetrasor/handdukar/filtar att gosa med. Gosedjur, i alla fall lurviga, verkar han mest tycka är lite småäckliga :D han typ ryser till när han känner pälsen :D Det är så kul att se, för dottern har alltid gillat att ha någon gosefilt eller liknande att gnugga sig på öronen med när hon ska sova, hon har gjort det sen hon var någon månad gammal bara. Jack däremot vill ha en gosefilt mot ansiktet. Det är som trolleri, när han har svårt att komma till ro och somna är det ofta bara att ta en mjuk liten gosefilt och gnugga försiktigt över ögonen och ansiktet på honom, så somnar han :love:
 
Det där jag skrev om att John inte sover på dagarna, ni vet?

Jag tar tillbaks det.
Han sov drygt en timme vid 11 och slocknade igen vid 15. Jag fick väcka honom (?!?) efter drygt tre timmar...

Nu håller vi tummarna för att han tycker att godnatt är en bra idé om ungefär en och en halv timme. :angel:
 
Idag kom A på att man kan rulla och rulla och rulla :love::D sen fick hon fram nått som lät som mamma när hon var ledsen och var hos farmor, inte för att hon sa det medvetet riktigt men till mej ville hon iaf :love:

Imorgon tänkte jag försöka få lite egentid och sambon var sugen på att åka till sina föräldrar med A, vilket betyder flera timmar utan min bebis och bebis utan mamma, vet inte om jag vill det riktigt hon blev som sagt ledsen idag och då var jag i ett annat rum vi är ju tillsammans i princip 24/7. Skulle på ett sätt vara rätt skönt att få va helt själv men jag vill ha henne nära ändå, för bådas skull.
 
Har jag berättat hur mycket jag tycker om min chef?
Inte nog med att jag har en arbetsplats, yrkesroll och chef som är oerhört flexibel (älskar att jobba för en kommun!), chefen och jag är dessutom ganska lika med många gemensamma intressen. Vi är båda intresserade av fantasy, vampyrer, varulvar, mytologi, sagor och väsen, till exempel. I går fick jag ett mejl med ett födelsehoroskop till John som hon hade gjort som present :love:

Jag tar det självklart med en nypa salt, och jag tror egentligen inte att Uranus position påverkar någons personlighet – men det är SÅ HIMLA KUL att läsa. Han verkar enligt horoskopet vara en väldigt bra blandning av sina föräldrar, men med en helt egen twist och massor av potential. :up: :D

Horoskopet är på flera sidor, men här är några citat:

John - du har både solen och Mercurius i Vattumannen i första huset, vilket innebär att du är snabb i tanken och har mycket originella idéer och åsikter. Du har en intellektuell inställning till problem och en dynamik som gör sig gällande i umgänget med andra. Du kan vara envis och trotsig och kan få dåligt humör när du är stressad. Men vanligtis är du vänlig och hjälpsam och fattar snabbt. Du kan vara intresserad av udda ämnen eller fritidsintressen och kan ha ett stort intresse antingen för förhistoria eller avlägsen framtid. Du har starka humanitära egenskaper och kämpar gärna mot orättvisor i samhället.

Allt du gör i livet görs med en kraftfull självmedvetenhet, och detta kan både vara en välsignelse och en förbannelse. Medveten om den inverkan du gör på din omgivning, känner du att du står på scen hela tiden, och att mycket krävs av dig. Du kan önska att tona ner intensiteten av din närvaro, eftersom du har en tendens att stjäla rampljus - men du kan vara rolig att vara med. Du kan tända och ladda upp andra människor. Och du har genuint goda avsikter och en naturlig generositet, som trots att den kan vara något överväldigande, kan vara gynnsam för andra.

Som Vattuman är du en sann individualist och är mån om ditt privatliv. Härskarplaneten Uranus bidrar med en viss excentrisitet och oberäknelighet. Du vill gärna lära dig mer och kan ha talang för konstnärligt skapande eller vetenskaplig forskning.

Många människor tycker att du är en inspirerande person att vara med, och visst är du stark att upprätthålla vänskapliga förhållanden till människor. Du kan känna dig inspirerad av en känsla för social jämlikhet och en naturlig känsla för mänsklighet och rättvisa. Du besitter en talang för att behandla människor som jämlikar, men du kan ha ganska bestämda åsikter.

Även om du är generös mot andra, så har du svårt att se saker från deras perspektiv och brukar överväldiga dem med ditt sätt att se. Du brukar se livet som ett drama där strålkastarljuset är riktat mot dig. Vissa människor kan känna att du är självcentrerad, men det är en del av ditt uppdrag i livet att förverkliga dig själv och dina kreativa förmågor.
 
Här har vi en trött mamma, A har ju knäckt koden till att rulla åt alla håll och kanter nu, så det där med att sova har ju blivit mer intressant när bebis rullar på mage och blir arg, och gärna om hon vaknar till men inte sovit klart eller ska somna. Har iaf flyttat hennes säng och satt på sidan så nu kan hon inte sparka mej i sömnen iaf utan nu blir det rulla över på rygg eller vyssa bebis till sömns när hon ska sova eller vaknar till Jag är ju van en bebis som ligger iaf kvar på rygg och somnar av sej själv.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 352
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 527
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 420
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 889
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Skor på sommaren
  • Bli av med getingar på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp