Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just ikväll äter tydligen spjälsängen små bebisar :cautious: Jag hoppas innerligt att kulmen är nådd på det här språnget :arghh: Han somnade halv åtta bara för att vakna en halvtimme senare och har varit vaken sen dess fastän han är svintrött. Försökte ha honom liggandes bredvid mig i vår säng till slut men inte ens det funkade. Så nu är han med oss i soffan så provar vi igen när han börjar gnälla. Suck.
 
Har ni haft en bra helg?

Helgen har varit bra, vi fick storstädat idag. Kan inte minnas sist vi var så grundliga (rensa avlopp, städa spis, röja) och fick fixat ordentligt på kontoret. Men kvällarna är just nu ett :devil: gissel :banghead: Det gnälls och skriks om vartannat och när det kommer en kväll där han läggs i sängen och somnar på stört tänker man bara "yes, äntligen är han sig själv igen" för att nästa kväll gråta och skrika och gnälla igen...

Hur har din helg varit? :)
 
G tycker nattmat är de bästa som finns. I natt amma han 4 gånger :cautious: detta gör att han äter dåligt på dagen. Gårdagens frukost var 4 skedar gröt, 1/2 portion lunch, skippa mellanmål då han somna och en burk potatis-rotsaker
 
G tycker nattmat är de bästa som finns. I natt amma han 4 gånger :cautious: detta gör att han äter dåligt på dagen. Gårdagens frukost var 4 skedar gröt, 1/2 portion lunch, skippa mellanmål då han somna och en burk potatis-rotsaker

Jag hörde om någon som gav lite vatten också istället för att amma fullt ut på nätterna. Kanske kunde vara något?
 
G tycker nattmat är de bästa som finns. I natt amma han 4 gånger :cautious: detta gör att han äter dåligt på dagen. Gårdagens frukost var 4 skedar gröt, 1/2 portion lunch, skippa mellanmål då han somna och en burk potatis-rotsaker

Jag har gett upp mat till E. Hon får välling och ersättning när fröken vill ha. Hon gapar som en fågelholk men blir ledsen så fort hon får maten i munnen :angel: hon får smaka från våran tallrik när hon vill men burkmat/laga egen barnmat får vänta ett tag till känner jag.
Konstigt nog äter hon kvällsvälling 19 -19.30 och håller sig tydligen mätt på det till 06-06.30 ändå.
 
Har ni haft en bra helg?

Hyfsat bra.

Hundutställningen gick så där. E var nyfiken på allt så klart. Till slut blev det för mycket så hon blev jätte övertrött och hysterisk. Inte nog med det var det varmt som tusan. Försökte bära i selen men både hon och jag badade i svett.

Igår var vi hos svärmor. Där fick jag veta att vi ska byta bilstol till E så hon sitter framåt och ser lite mer. Jomenvisst. Det tänker vi inte göra. Hon tycker även att vi ska vända på sittdelen så att E inte ser oss utan ser omvärlden :confused:. Hon är sju månader och sju dagar! Inte 17 ska hon sitta framåtvänd än.

Jag skulle sluta läsa faktaböcker och lyssna på ungen tyckte svärmor för ett tag sen :banghead:
 
Annars har E börjat härma förstod vi igår. Det tog ett tag innan jag insåg att det var medvetet det hon gjorde. Hon härmade svärmor när hon hostade och flinade stolt som en fura efter varje hostning. Såg några försök till att få upp rumpan och börja krypa också :nailbiting:

Dessutom är tand nummer fyra på väg.
 
Har ni haft en bra helg?
Vi premiärodde en tur med I i vår roddbåt. Hon sov nästan hela tiden och sen blev hon sur på flytvästen.

Kl

Vi var på bvc idag. Pratade om våra misslyckade försök med smaksensationerna. Hon verkade inte speciellt orolig direkt utan sa att det kommer. Hon rekommenderade att vi skulle testa med potatispuré var tredje dag och fortsätter spyorna så skulle vi kontakta bvc igen.
 
Jag har gett upp mat till E. Hon får välling och ersättning när fröken vill ha. Hon gapar som en fågelholk men blir ledsen så fort hon får maten i munnen :angel: hon får smaka från våran tallrik när hon vill men burkmat/laga egen barnmat får vänta ett tag till känner jag.
Konstigt nog äter hon kvällsvälling 19 -19.30 och håller sig tydligen mätt på det till 06-06.30 ändå.

G äter ju som en liten häst. Nästan allt går i En favorit är blomkålspuré. Luktar ju apa
 
Vi premiärodde en tur med I i vår roddbåt. Hon sov nästan hela tiden och sen blev hon sur på flytvästen.

Kl

Vi var på bvc idag. Pratade om våra misslyckade försök med smaksensationerna. Hon verkade inte speciellt orolig direkt utan sa att det kommer. Hon rekommenderade att vi skulle testa med potatispuré var tredje dag och fortsätter spyorna så skulle vi kontakta bvc igen.
Juste vi tog andra sprutan också. Ledsen bebis :'(
 
Just ikväll äter tydligen spjälsängen små bebisar :cautious: Jag hoppas innerligt att kulmen är nådd på det här språnget :arghh: Han somnade halv åtta bara för att vakna en halvtimme senare och har varit vaken sen dess fastän han är svintrött. Försökte ha honom liggandes bredvid mig i vår säng till slut men inte ens det funkade. Så nu är han med oss i soffan så provar vi igen när han börjar gnälla. Suck.
Hoppas det vänder för er snart. Här är det lite tvärtom sedan veckan i Finland. Knoddrick kunde tidigare vara vaken till 22-22.30, men säger nu tydligt nej till tv redan före kl 20 och verkar somna allt tidigare. Nu sover hon redan, efter en timmes mys i sängen.
 
Hur har din helg varit? :)
Fullt ös hela helgen. Eller ja, hela veckan. Den där pappaledighetsveckan, som vi skulle hinna storstäda under, förvandlades till en mycket social vecka istället, med final till helgen. Barnvaktssällskap på fredag eftermiddag, grillkväll med hockeygänget på fredag kväll, lunchochlekdejt på lekland på lördag med 40-årsfest på kvällen (jag och Knoddrick åkte hem vid 20 och sov så skönt utan snarkande pappa i sovrummet), lunchdejt på söndagen och pliktfika hos svärfar på eftermiddagen. Vi var helt slut alla tre igår kväll och idag. Knoddrick har varit glad och social och charmat alla. Sovit bättre än väntat, men varit lite ledsen (trött) på kvällarna.
 
Jag har gett upp mat till E. Hon får välling och ersättning när fröken vill ha. Hon gapar som en fågelholk men blir ledsen så fort hon får maten i munnen :angel: hon får smaka från våran tallrik när hon vill men burkmat/laga egen barnmat får vänta ett tag till känner jag.
Konstigt nog äter hon kvällsvälling 19 -19.30 och håller sig tydligen mätt på det till 06-06.30 ändå.
Här har Knoddrick äntligen fattat vad hon ska göra med gröten, så vi ska börja med fler smakupplevelser och smakportioner till henne. Hon gillar banan, men vi avvaktar med det tills hennes mage är i ordning.
 
Hyfsat bra.

Hundutställningen gick så där. E var nyfiken på allt så klart. Till slut blev det för mycket så hon blev jätte övertrött och hysterisk. Inte nog med det var det varmt som tusan. Försökte bära i selen men både hon och jag badade i svett.

Igår var vi hos svärmor. Där fick jag veta att vi ska byta bilstol till E så hon sitter framåt och ser lite mer. Jomenvisst. Det tänker vi inte göra. Hon tycker även att vi ska vända på sittdelen så att E inte ser oss utan ser omvärlden :confused:. Hon är sju månader och sju dagar! Inte 17 ska hon sitta framåtvänd än.

Jag skulle sluta läsa faktaböcker och lyssna på ungen tyckte svärmor för ett tag sen :banghead:
Det är svårt med bärdon i värmen. Längtar till hösten, när det är lite svalare.

Dum svärmor. Och korkad. Så här små barn ska verkligen inte sitta framåtvändna ännu.
 
Hyfsat bra.

Hundutställningen gick så där. E var nyfiken på allt så klart. Till slut blev det för mycket så hon blev jätte övertrött och hysterisk. Inte nog med det var det varmt som tusan. Försökte bära i selen men både hon och jag badade i svett.

Igår var vi hos svärmor. Där fick jag veta att vi ska byta bilstol till E så hon sitter framåt och ser lite mer. Jomenvisst. Det tänker vi inte göra. Hon tycker även att vi ska vända på sittdelen så att E inte ser oss utan ser omvärlden :confused:. Hon är sju månader och sju dagar! Inte 17 ska hon sitta framåtvänd än.

Jag skulle sluta läsa faktaböcker och lyssna på ungen tyckte svärmor för ett tag sen :banghead:

Svärmor borde tycka mindre och hänga med i svängarna :angel:
Vår vagn är bara framåtvänd, men lilleman klagar inte. Han är så nyfiken på omvärlden så har man honom i famnen får man hålla hårt annars kravlar han sig ur i sin iver att titta på allt samtidigt...
Du kan börja med att sluta lyssna på svärmor :idea::angel::rofl:
 
Peppar peppar. Ikväll somnade han utan skrik. Varit ute på äventyr hela dagen så jag trodde det skulle bli en jobbig kväll, men jag är glad att jag hade fel. Vaknade ca en timme efter han somnat men bara för att äta, somnade igen utan större protester och lär väl sova till 7 imorgon,
 
Jag har gett upp mat till E. Hon får välling och ersättning när fröken vill ha. Hon gapar som en fågelholk men blir ledsen så fort hon får maten i munnen :angel: hon får smaka från våran tallrik när hon vill men burkmat/laga egen barnmat får vänta ett tag till känner jag.
Konstigt nog äter hon kvällsvälling 19 -19.30 och håller sig tydligen mätt på det till 06-06.30 ändå.
Nu har jag inte hängt med i svängarna här på ett tag, först finlandsresan och nu hemma mitt i skogen med mobildata som enda åtkomst till internet.. Det går låååååångsaaaamt (om det öht funkar:meh:):arghh::banghead: 
Men, hade du läst nåt om blw? Tänker om hon verkar gilla det ni äter? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 097
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 504
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 937
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 945
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp