Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni har ju lite tiden mot er och då kan jag absolut förstå att man skyndar på lite. Har ett par vänner som också fick tätt just för att de var lite "äldre".

Och vad som är optimalt bestäms ju bara av er ;)
Så är det ju, hade vi inte förlorat Filippa så hade vi garanterat gett det 1år innan vi planerat för syskon. Nu blev det ju inte alls som vi tänkt så då får man tänka om, och det funkar ju det med:)
 
Er förstår jag att ni vill ha tätt. Egentligen, åldersmässigt, hade jag oxå velat det, men min kropp skriker nej och kräver träning. Jag väntar fortfarande, 6 månader senare, på att magmusklerna ska vakna till liv. Sen var jag i dåligt skick redan innan, så inte lika bra fysiska förutsättningar som vissa andra snyggos ( ;) ).
Man gör det som funkar och ibland lite till. Sen är det ju absolut klokast att lyssna på både kropp och knopp:up:
 
Åh hakar på syskon-diskussionen.

Vi kan inte bestämma oss alls. Min sambo har sagt att för hans del räcker det med vår dotter (men om jag vill ha fler så vill han med men han måste inte). Jag vill ha typ 2 till, helst 3 men det tar för lång tid att "göra" iom att jag vill ha minst 2 år mellan varje barn (alltså graviditet + amma + fixa ny graviditet, verkar ju ha lätt att bli gravid men man vet ju aldrig).

Först tänkte vi ett nästa år men nu känner jag också nja nej nä. Jag vill dels bygga upp mitt företag mycket mer + liksom njuta av vår dotter osv + gifta oss och sånt där. Så 5 år mellan (2020) känns bra men då är jag 30.. ska vi dessutom ha ett till så är jag typ 32-33. Jag vet att det inte är gammalt, alls så ingen behöver bli ledsen. Men för mig är det så länge, det är ju äldre än jag någonsin varit (nähä :p). SÅ svårt.
 
Vi har 2,5 år emellan och till och från känner jag Jösses, vi kunde ha väntat. Men då kände jag mig stressad, för vi är inte jätteunga. (32,37) och med hypotyreos och ålder så vet en ju aldrig. Nu hann jag ju inte ens få mens, men som sagt,en vet ju aldrig.
Men nu kom nr 2 :heart

Och jag håller med om att det är inte helt lätt till och från. Speciellt att orka. Orka för barnens skull. Orka med sig själv. Sen allt annat. Det är emellanåt :wtf:

Vi kommer nog stanna med två. För en ska ju orka vara förälder hela livet och kunna stödja och finnas där.

Samtidigt som mitt hjärta skriker nej! :cry: inte kan väll allt bäbismys och småbarnsmys vara det här och sen är det It liksom, NO more. Att se bilder på insta och grejer på små nyfödda får mig att längta tillbaka. Månaderna går så fort. Jag hinner ju inte få nog!:love:

Men en kan ju inte skaffa fler bara för att en vill ha bäbisgullet :p
 
Åh hakar på syskon-diskussionen.

Vi kan inte bestämma oss alls. Min sambo har sagt att för hans del räcker det med vår dotter (men om jag vill ha fler så vill han med men han måste inte). Jag vill ha typ 2 till, helst 3 men det tar för lång tid att "göra" iom att jag vill ha minst 2 år mellan varje barn (alltså graviditet + amma + fixa ny graviditet, verkar ju ha lätt att bli gravid men man vet ju aldrig).

Först tänkte vi ett nästa år men nu känner jag också nja nej nä. Jag vill dels bygga upp mitt företag mycket mer + liksom njuta av vår dotter osv + gifta oss och sånt där. Så 5 år mellan (2020) känns bra men då är jag 30.. ska vi dessutom ha ett till så är jag typ 32-33. Jag vet att det inte är gammalt, alls så ingen behöver bli ledsen. Men för mig är det så länge, det är ju äldre än jag någonsin varit (nähä :p). SÅ svårt.
Jag ser på min i höst kommande 35-årsdag som att jag fyller gammeltant. Farmor Malumbub. Typ. Så jag förstår mycket väl hur du känner.
Jag skulle ha (mitt första) barn senast som 25-åring. Det gick ju bra.
 
Jag ser på min i höst kommande 35-årsdag som att jag fyller gammeltant. Farmor Malumbub. Typ. Så jag förstår mycket väl hur du känner.
Jag skulle ha (mitt första) barn senast som 25-åring. Det gick ju bra.

35 är ju inte gammalt, alls egentligen. Men jag förstår dig. Jag var 25 (sambon 31) när dottern föddes och tyckte då att det var ''lite sent''. Ska tilläggas att jag tidigare tänkt få första barnet vid typ 40, om jag skulle ha något alls ens. Är 27 nu och känner mig jättegammal :p
 
Åh hakar på syskon-diskussionen.

Vi kan inte bestämma oss alls. Min sambo har sagt att för hans del räcker det med vår dotter (men om jag vill ha fler så vill han med men han måste inte). Jag vill ha typ 2 till, helst 3 men det tar för lång tid att "göra" iom att jag vill ha minst 2 år mellan varje barn (alltså graviditet + amma + fixa ny graviditet, verkar ju ha lätt att bli gravid men man vet ju aldrig).

Först tänkte vi ett nästa år men nu känner jag också nja nej nä. Jag vill dels bygga upp mitt företag mycket mer + liksom njuta av vår dotter osv + gifta oss och sånt där. Så 5 år mellan (2020) känns bra men då är jag 30.. ska vi dessutom ha ett till så är jag typ 32-33. Jag vet att det inte är gammalt, alls så ingen behöver bli ledsen. Men för mig är det så länge, det är ju äldre än jag någonsin varit (nähä :p). SÅ svårt.

Jag tänker som du. Första fick jag som 26-åring och andra nu som 29-åring. Ev skulle då nästa bli som 32- eller 33-åring. Sambon är två år äldre. Sen tycker jag att vi blir "för gamla", våra barn är då 7 resp 4 år. Bebistiden är mysig men vi vill ju ha tid för oss själva sen när de blir äldre och inte ha en sladdis som drar tid och energi (så känner vi iaf nu). Sen är mina tankegångar ganska påverkade av att min mamma är ung.
 
Jag tänker som du. Första fick jag som 26-åring och andra nu som 29-åring. Ev skulle då nästa bli som 32- eller 33-åring. Sambon är två år äldre. Sen tycker jag att vi blir "för gamla", våra barn är då 7 resp 4 år. Bebistiden är mysig men vi vill ju ha tid för oss själva sen när de blir äldre och inte ha en sladdis som drar tid och energi (så känner vi iaf nu). Sen är mina tankegångar ganska påverkade av att min mamma är ung.

Det är verkligen supersvårt! Hade tänkt nästa vid 28 (första fick jag vid 25) och så sista vid typ 32, men nu blir det nog 25, 30, 32 (om vi nu ska ha 3). Jag tycker det var sjukt mysigt att vara gravid, hade förutom hyperemesis (stavas?) inga som helst fysiska krämpor så gravid är jag gärna fler gånger + vi har världens enklaste unge så är nästa barn likadana kan jag ta en hel hög till ;) samtidigt lockar det att ha bara ett barn. Vi har världens göttigaste liv nu, superenkelt barn, grymt bra ekonomi, kan köpa häst igen när dottern är lite större (ska vi ha fler barn måste jag ju vänta tills minsta är 2-3 år för att ha tid med häst) så jag vet verkligen inte. Jag får la va surrogat åt någon istället så får jag iaf va gravid igen ;)

Min mamma var 35-36 när jag föddes, det gick ju det med haha.
 
Visst borde det vara några i den här tråden som är på g eller redan har bytt ut babyskyddet mot bilbarnstol? Framförallt intresserad av er som har två bilbarnstolar i bilen. Storebror har en maxi cosi mobi (varianten för långa barn, kanske XP?) som vi är nöjda med, förutom att den tar plats... Vi har en Passat, men går inte att ha en till mobi bakom förarsätet (och vill inte sätta bebisen i mitten bak förrän hon är lite äldre). Till sonen valde vi mellan mobi och be-safe izi kid som jag har förstått tar ännu mer plats i bilen.

Vill ha en rejäl, bekväm och säker stol som inte tar så mycket plats "på längden", finns det?
 
Ännu en svår nattning :banghead: Dagen har åtminstone varit hyfsad... Läkarbesök imorgon.

Visst borde det vara några i den här tråden som är på g eller redan har bytt ut babyskyddet mot bilbarnstol? Framförallt intresserad av er som har två bilbarnstolar i bilen. Storebror har en maxi cosi mobi (varianten för långa barn, kanske XP?) som vi är nöjda med, förutom att den tar plats... Vi har en Passat, men går inte att ha en till mobi bakom förarsätet (och vill inte sätta bebisen i mitten bak förrän hon är lite äldre). Till sonen valde vi mellan mobi och be-safe izi kid som jag har förstått tar ännu mer plats i bilen.

Vill ha en rejäl, bekväm och säker stol som inte tar så mycket plats "på längden", finns det?

Vi väntar ett tag till med att byta men när det är dags får lillebror ta över storasysters stolar. Vi har en britax hi-way II och en besafe izi kid x2. Hi-way tycker vi tar mindre plats än izi men de sitter i olika bilar. Storasyster går då över till att sitta framåtvänd bakom föraren.
 
Jag skulle vilja hitta en stol som går att ha i fram. Jag har heeelt släppt det där med att barnet SKA sitta i baksätet. Hade inte funkat. Har inte funkat. Och eftersom jag har möjlighet att stänga av airbagen i fram så fortsätter jag gärna med det, om det går.
Erfarenheter?

Knoddrick väger 8,5 kg och är 70-ish cm lång. Hon har fötterna utanför babyskyddet, men ännu plats uppåt för huvudet. När hade ni bytt?
 
Jag skulle vilja hitta en stol som går att ha i fram. Jag har heeelt släppt det där med att barnet SKA sitta i baksätet. Hade inte funkat. Har inte funkat. Och eftersom jag har möjlighet att stänga av airbagen i fram så fortsätter jag gärna med det, om det går.
Erfarenheter?

Knoddrick väger 8,5 kg och är 70-ish cm lång. Hon har fötterna utanför babyskyddet, men ännu plats uppåt för huvudet. När hade ni bytt?

Dottern bytte vi till när hon var knappt året. Då var hon 76 cm lång och vägde 9,3 kg. Hon var för lång för skyddet då. Vi köpte en hi-way som vi satte fram.
Nu hoppas vi lilleman klarar några månader till eftersom när vi byter så får storasyster åka framåtvänd.
 
Jag skulle vilja hitta en stol som går att ha i fram. Jag har heeelt släppt det där med att barnet SKA sitta i baksätet. Hade inte funkat. Har inte funkat. Och eftersom jag har möjlighet att stänga av airbagen i fram så fortsätter jag gärna med det, om det går.
Erfarenheter?

Knoddrick väger 8,5 kg och är 70-ish cm lång. Hon har fötterna utanför babyskyddet, men ännu plats uppåt för huvudet. När hade ni bytt?

Om hon inte blir för stor så när hon lan sitta hyfsat. De säger att stol 2 är säkrare pga mer upprätt.

Ta med barn och bil och åk till en affär och testa testa testa.

Problemet med fram är väl sikten i backspegeln så köp en extra :)
 
Jag skulle vilja hitta en stol som går att ha i fram. Jag har heeelt släppt det där med att barnet SKA sitta i baksätet. Hade inte funkat. Har inte funkat. Och eftersom jag har möjlighet att stänga av airbagen i fram så fortsätter jag gärna med det, om det går.
Erfarenheter?

Knoddrick väger 8,5 kg och är 70-ish cm lång. Hon har fötterna utanför babyskyddet, men ännu plats uppåt för huvudet. När hade ni bytt?
Vår stol hade bebisinlägg istället, men jag tog bort det runt 8 kg då hon då såg ut att sitta mer på stolen än i den.
Nu sitter hon nedsjunken i stolen igen, inte utanpå den som en vuxen i en bilstol.
Så hur sitter hon?
 
Vår stol hade bebisinlägg istället, men jag tog bort det runt 8 kg då hon då såg ut att sitta mer på stolen än i den.
Nu sitter hon nedsjunken i stolen igen, inte utanpå den som en vuxen i en bilstol.
Så hur sitter hon?
Rumpkudden är borta sen länge och sidostöden för huvet borde egentligen bort oxå. Hon får fortfarande plats i skyddet, men det börjar bli tight.
 
Knoddrick väger 8,5 kg och är 70-ish cm lång. Hon har fötterna utanför babyskyddet, men ännu plats uppåt för huvudet. När hade ni bytt?
Lite samma situation för L här även om hon bara väger 8 kg och är runt 68 cm lång. Frågan är bara vad man ska välja? Vi har haft iso-fix bas till vår men känner väl egentligen inte att det behövs till nästa stol. Dock tycker jag "alla" bilstolar för de yngre är från 0 månader... vill ju gärna ha en som är lite större men det kanske går att ställa in bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 323
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 563
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp