Vinterföräldrar 22/23

Idag har vi haft ettårskalas här hemma. Tänk att det redan gått ett helt år sen hon kom till oss. ❤️ (Och jag firade med att äntligen komma i min bh, med mindre kupor, som jag inte använt sen innan gravidtiden. 😄)

Åh grattis! 🎂:heart

Haha, maken sa något uppskattande igår om typ vilka sexiga underkläder jag hade och undrade om jag varit och shoppat. Nej, jag har bara varit längst in i garderoben och plockat fram en BH jag senast hade innan jag blev gravid med första barnet 2018 :cool::rofl:
 
Alltså märklig fråga kanske men har ni behövt klippa håret på kidsen än? Och hur har ni i så fall gjort? :o. Här börjar frillan bli mer vild än tam. Ägaren är dock likadan så fan vet om man inte får klippa honom i sömnen.
 
Alltså märklig fråga kanske men har ni behövt klippa håret på kidsen än? Och hur har ni i så fall gjort? :o. Här börjar frillan bli mer vild än tam. Ägaren är dock likadan så fan vet om man inte får klippa honom i sömnen.
Känns extremt långt borta här! :laugh:
Fyraåringen tog tag i saken själv i fjol och klippte sig delvis kort, men det var först då det ens fanns tillräckligt att klippa i, och jag tror lillasyster har ungefär samma håranlag.
 
Alltså märklig fråga kanske men har ni behövt klippa håret på kidsen än? Och hur har ni i så fall gjort? :o. Här börjar frillan bli mer vild än tam. Ägaren är dock likadan så fan vet om man inte får klippa honom i sömnen.

Vi har klippt luggen och nacken. Ingen fancy klippning, det blev att försöka hålla ihop en tuss hår med ena handen och klippa med andra. Använde nagelsaxen, för den har kortare blad. :p
 
Alltså märklig fråga kanske men har ni behövt klippa håret på kidsen än? Och hur har ni i så fall gjort? :o. Här börjar frillan bli mer vild än tam. Ägaren är dock likadan så fan vet om man inte får klippa honom i sömnen.
Inte ens i närheten här ännu, verkar ha fått mammas tunna hår 🤣 när håret är blött ser man att luggen hänger ner mot pannan nu, men den lägger hon snett varje dag ändå så det lär dröja ett bra tag till. Naglarna däremot 😱
 
Inte ens i närheten här ännu, verkar ha fått mammas tunna hår 🤣 när håret är blött ser man att luggen hänger ner mot pannan nu, men den lägger hon snett varje dag ändå så det lär dröja ett bra tag till. Naglarna däremot 😱
Håller med om naglarna. Det är helt sjukt! Varje gång jag tittar på dem tänker jag: hur är det ens möjligt att de kan ha växt såhär mycket redan?! Jag klippte ju dem igår!
 
Alltså märklig fråga kanske men har ni behövt klippa håret på kidsen än? Och hur har ni i så fall gjort? :o. Här börjar frillan bli mer vild än tam. Ägaren är dock likadan så fan vet om man inte får klippa honom i sömnen.
Tittar in från vintertråden 21/22 bara för att säga att vi fortfarande inte listat ut någon lösning på det där, så min grabb har långt, lockigt vildvuxet hår, oftast i Einstein-look :p
 
Har era slutat äta helt på natten? Ve tinte riktigt hur vi ska få till det (jag ser de tinte som ett problem, BVC som tog upp att barn ”ska ”ha slutat äta på nätterna nu.) Hon äter ca 20, 23 och 02. Då får hon lite ersättning sen somnar hon om, får hon vatten istället eller inget skriker hon och vaknar till = ingen får bra sömn alls.
 
Har era slutat äta helt på natten? Ve tinte riktigt hur vi ska få till det (jag ser de tinte som ett problem, BVC som tog upp att barn ”ska ”ha slutat äta på nätterna nu.) Hon äter ca 20, 23 och 02. Då får hon lite ersättning sen somnar hon om, får hon vatten istället eller inget skriker hon och vaknar till = ingen får bra sömn alls.

Har inga bra tips, min började sova längre och slutade därmed äta på nätterna av sig själv. Men min kompis ammar fortfarande sin 17-månaders på nätterna. Jag hade nog fortsatt lyssna på bebis och inte bvc och kört på det som funkar för er.
 
Har era slutat äta helt på natten? Ve tinte riktigt hur vi ska få till det (jag ser de tinte som ett problem, BVC som tog upp att barn ”ska ”ha slutat äta på nätterna nu.) Hon äter ca 20, 23 och 02. Då får hon lite ersättning sen somnar hon om, får hon vatten istället eller inget skriker hon och vaknar till = ingen får bra sömn alls.
Nope, och ser du det inte som ett problem hade jag inte brytt mig om det. Äldsta åt länge på natten och lillasyster gör det fortfarande. Så mycket lättare att sticka till en flaska och somna om än att behöva hantera en ledsen bebis.

Och om du skulle försöka plocka bort mat skulle jag absolut inte ta bort matningen vid 20, det är ju inte riktigt natt även om hon kanske somnat för kvällen redan då? Men försöker du plocka bort den blir det ju väldigt länge utan mat om ni inte tar morgon typ vid 3.
 
Här äts det också en liten skvätt någon gång mitt i natten. Ingen trerätters direkt men några små napptag för att somna om ifall det är extra oroligt. Ammar även precis innan läggdags (efter välling :p). Jag tycker att ätandet liksom avtagit av sig själv nattetid men det är helt säkert högst individuellt. Min erfarenhet av BVC är dock att de inte är särskilt bra på att tänka att alla barn är olika. Vår är väldigt fyrkantig och jag har nog aldrig lämnat ett besök där utan att fundera på om det är något knas med lillen, trots att jag egentligen är helt övertygad om att han är precis dom alla andra ungar dvs får till saker i egen takt.
 
Här äts det också en liten skvätt någon gång mitt i natten. Ingen trerätters direkt men några små napptag för att somna om ifall det är extra oroligt. Ammar även precis innan läggdags (efter välling :p). Jag tycker att ätandet liksom avtagit av sig själv nattetid men det är helt säkert högst individuellt. Min erfarenhet av BVC är dock att de inte är särskilt bra på att tänka att alla barn är olika. Vår är väldigt fyrkantig och jag har nog aldrig lämnat ett besök där utan att fundera på om det är något knas med lillen, trots att jag egentligen är helt övertygad om att han är precis dom alla andra ungar dvs får till saker i egen takt.
Känner lite samma med vår BVC sen vi fick ny sköterska där, vår vi had ei början var ljuvlig, men hon gick i pension…
 
Känner lite samma med vår BVC sen vi fick ny sköterska där, vår vi had ei början var ljuvlig, men hon gick i pension…
Vad tråkigt! Jag tror att det är ängsligt stirrande i typ Rikshandboken som låser de nya bvc-syrrorna. Tråkigt att de inte tänker på den individuella komponenten liksom.
 
Har era slutat äta helt på natten? Ve tinte riktigt hur vi ska få till det (jag ser de tinte som ett problem, BVC som tog upp att barn ”ska ”ha slutat äta på nätterna nu.) Hon äter ca 20, 23 och 02. Då får hon lite ersättning sen somnar hon om, får hon vatten istället eller inget skriker hon och vaknar till = ingen får bra sömn alls.
Vår busunge fasade bort det på egen hand men har vänner vars barn på över två år fortfarande äter lite på natten så strunta i bvc och anpassa er efter ert barn istället. Det hade vår första bvc sköterska också sagt. Hennes vanligaste fras var typ "xxx myndigheten säger såhär, men strunt i det och lyssna på ert barn" 😁😍
 
Vad tråkigt! Jag tror att det är ängsligt stirrande i typ Rikshandboken som låser de nya bvc-syrrorna. Tråkigt att de inte tänker på den individuella komponenten liksom.
Tror det är en mix av det och väldigt oerfarna sköterskor. Vi har precis fått en ny, aldrig jobbat med små barn ens så räknar med att hon kommer vara rätt stelbent i början. Tycker rent generellt att äldre är lite mer avslappnade kring barn och all utveckling..
 
Vi har också fått en ny bvc-sköterska efter att den förra gått i pension. Tyckte hon kändes ointresserad på vår 12-månaders kontroll, bara väga, mäta och sen ge spruta. Jag som är van att prata massor med vår gamla sköterska blev lite paff och glömde hälften av det jag skulle frågat om. :p

På tal om något helt annat så börjar jag få ångest för att gå tillbaka till jobbet om två veckor. Vår tjej har blivit så otroligt mammig på dessa två månader sen jag jobbade sist. Personligen ska det bli rätt skönt att få lite egentid, men hur tjejen och hennes pappa ska klara sig vete tusan. Jag var hemifrån 1,5 timme igår och då grät hon typ konstant. (Det enda som distraherade var tåget som kör runt julgranen, menndet visade sig att det stängde av sig själv efter en kvart 😄). Pappan försöker vara med henne så mycket som möjligt på kvällarna när han kommer hem från jobb nu. Hoppas de kan komma lite bättre överens inom två veckor...
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 243
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 923
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 280
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 910
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp